2020-03-25, 20:24
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du ska ju också ha någon som kan sköta den.
Med tanke på hur mkt epidemiologer det finns här så lär det finnas helt fullsketet med folk som kan hantera sådana där hur enkelt som helst
Citera
2020-03-25, 20:24
Medlem
Hej Hej jag frågar er angående coronaviruset och tänkte bara fråga er hur det är med parfymfri tvål så som neutrals tvål? Funkar den mot coronavirus eller måste man använda starkare och tvål med parfym? Mvh
Citera
2020-03-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Den här tråden är sjuk och samhällsfarlig.

Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Får läsa manualen med sin partner så den andre kan sköta den. Jag funderade på om det inte vore värt att köpa en sådan.

Läste att rika ryssar köper en eller två och får läkare att installera och visa hur dom funkar
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tegnell kommer framstå som en hjälte när den här hysterin är över.

Haha, säger du medans du har alla andra emot dig. Men du ska ha en eloge för att kämpa mot svallvågen med ditt plastsvärd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Jag TROR det är så här:

Man kan ändå se att patienten andras mindre och mindre själv (hur mycket lungkapacitet som används), till slut andas patienten inte alls själv, då stängs resperatorn av.

Jag såg ett italiensk tv-reportage för över en vecka sedan. Det var ett mindre sjukhus med två hundra Corona-patienter på en avdelning för en bråkdel. Dom hade haft två hundra i respirator innan den första överlevaren. Det var patienter i 55-65 årsåldern. Det verkar inte som man sätter riktigt gamla i respirator.

Om man väl hamnar i respirator med Corona är man nog i dom flesta fall för långt gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Visst kan det barka åt helvete fortfarande. Jag sa bara att vi har tur att sjukvården har hunnit förbereda sig för annars hade det blivit ännu värre. Det var det du började säga emot på... Jag menar att det är bra att vi har tid att förbereda sjukvården. Varje dag är en vinst.

Sjukvården saknar ju vital skyddsutrustning och hade till o med slut på visit och handsprit. Finns inga munskydd heller. Kallar du det att förbereda sig???
Citera
2020-03-25, 20:26
Medlem
De som missade kvällens presskonferens så finns den här

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/live-1800-uppdatering-om-region-stockholms-arbete-med-anledning-av-covid-19/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Hej Hej jag frågar er angående coronaviruset och tänkte bara fråga er hur det är med parfymfri tvål så som neutrals tvål? Funkar den mot coronavirus eller måste man använda starkare och tvål med parfym? Mvh

Om du tror att man dödar virus och bakterier med diverse dofter...visst, go wild.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Varför skapar vi inte fler c19 test. Ryssland gör 50 tusen per dag och det är en huvuddel i deras strategi. Vi testar på tok för få. Varför skulle de stanna hemma om de bara har lite halsont? Vet de att de har c19 är det en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Läste att rika ryssar köper en eller två och får läkare att installera och visa hur dom funkar

Om man köper en så kan man ju ta med den till sjukhuset när man åker in.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Varför antar du att vi kommer ha en dödlighet på endast 0.5%? I Italien dör 44% av alla utfall (antigen blir friska eller dör). Varför skulle situationen vara SÅ mycket bättre i Sverige?

Det där är farliga siffror att ropa ut. Allt för missvisande för att säga något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in