2020-03-25, 20:14
Medlem
Ska dela med mig lite av mina erfarenheter... Jag flög hem från Filippinerna via Hong Kong och Helsingfors i slutet av Januari. Hade 1.5 dag i HK och jag blev chockad över hur öde det var där jämfört med i normala fall. De testade feber på ALLA som skulle in på flygplatsen. Nästa chock kom när jag såg att ingen personal på flygplatsen i Helsingfors bar masker eller handskar trots att alla vi som anlände gjorde det. Då insåg jag att om detta sprids till Europa är vi knullade.

Jag har sagt det länge och jag tror detta kan bli den avgörande dödsstöten: Om de senaste ~500 åren dominerats av Västvärlden tillhör framtiden Asien. Det handlar inte om det här viruset men det bekräftar känslan av att 9/10 lever i en bubbla som spricker nu. Svennarna tror att detta är världens bästa land och jag har talat om för min mamma och mormor att jag inte längre identifierar mig som svensk och att det inte finns en chans i helvete att jag kmr låta mina framtida barn växa upp i det här naiva landet lagom. Den här pandemin var droppen som till slut fick bägaren att rinna över

Lyd mitt råd och låt inte era barn växa upp här!
Citera
2020-03-25, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Lustigt att den här intervjun med Tegnell kom ut just ikväll när antalet döda i Stockholm ökar markant. Dålig tajming för Anders Tegnell.

"Sveriges smittevernekspert: – Det er Norge som er forsøkskanin"

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JoAQnX/sveriges-smittevernekspert-det-er-norge-som-er-forsoekskanin
Jamen sluta bry er om Tegnell. han är en vanlig karriärist som det vomlar av inom myndigheter och i norge bland era förbannade oljefonder.

Dvs helt oviktiga människor som vill ha hög lön Utan att erbjuda motprestation
Citera
2020-03-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja jag fattar inte heller. Får man respirator så är det ju en maskin som andas åt en. Inga problem då eller?

Problemet uppstår om lungornas väggar är så skadade att de inte kan ta upp syret. Du kanske tänker på en sån där apparat som syresätter blodet åt en , men sån mycket mer komplicerad maskin fanns det väl bara typ 5 i hela sverige av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Stormen är här

Björn Eriksson :

-”Vi ber deltidsanställda gå upp i timmar och erbjuder pensionärer att gå tillbaka i vården”

Meanwhile hemma hos pensionerade rökande groggande vårdbiträdet Annika 72 år:

-”SHAldrig i vhelvete *hick* erujävla galen ha ha *raap*”
Fin människosyn du har. 🤗
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vi hade trygghet tills politikerna började känna sig för trygga och sålde ut allt. De tänkte nog aldrig på att vi skulle kunna få en liknande situation utan allt har handlat om risken för att hamna i krig.
Det går riktigt bra för Trump än så länge. De har aldrig haft samma samhälle som oss så de kommer knappast att reagera som oss svenskar. Men man kan hoppas att globalismen är long gone efter det här.
Förstår inte hur USA ska få stopp på smittan? Ingen offentlig sjukvård inga trygghets system. Folk måste gå till jobbet sjuka för att överleva ekonomiskt
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Vi hade kunnat slippa både sjukdomen och smärtsamma motåtgärder, genom att stoppa flygtrafiken mellan Kina och Europa.

Även utan flygtrafik, så hade sjukdomen kanske nått Europa med tiden. Men vi hade haft tid att förbereda motåtgärder som inte är lika smärtsamma som dom panikåtgärder som nu genomförs i Europa.

- Nej. Det är Anders Tegnell som har blodet på sina händer.

Anders Tegnell har varit med och skapat samhällskollapsen som nu pågår. Anders Tegnell borde ha försökt hålla Covid-19 utanför landets gränser. Men Anders Tegnell struntade i att försöka hejda sjukdomen i tid, och resultatet är att samhället nu håller på att stänga ner.

- Att låta några flygplan stå kvar på marken, hade inte fått samhället att sluta fungera. Samhället håller att haverera som en konsekvens av att flygplanen fick fortsätta att transportera resenärer från länder med pågående epidemi.

Katastrofregering Idioter Vad kommer det kosta nu Allt är förstört för 50år framåt och alla som mister sina liv
Citera
2020-03-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men om det dör undan folk i stor hastigheter blir många intensivvårdsplatser lediga

Ja, och om man drar ur slangar och sladdar för alla som ligger på IVA idag så blir ju alla platser lediga. Varför har ingen tänkt på det?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Lustigt att den här intervjun med Tegnell kom ut just ikväll när antalet döda o Stockholm ökar markant. Dålig tajming för Anders Tegnell.

Sveriges smittevernekspert: – Det er Norge som er forsøkskanin

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JoAQnX/sveriges-smittevernekspert-det-er-norge-som-er-forsoekskanin

Norge har en kompetent ledare i Solberg, som tillskillnad från trollet Löfven kan leda Norrmännen rätt i striden mot viruset - till R0=1 och vidare.

Det vår regim väljer att ignorera är att Norge har fler bekräftade importfall än Sverige, om detta är rättvisande är det därför de som borde ligga före i dödsligan, inte på en dryg fjärdedel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vänta bara tills USA's överfulla fängelser med 2.5 miljoner fångar får Corona. Kan man inte stoppa spridning på Diamond Princess så lär man inte göra det i deras fängelser heller.
Ja fy! Katastrof!
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Förbereda med vad då? Vi har ingen utrustning att möta denna tsunami av intensivvårdspatienter som väntar och ingen personal heller.

Varför tror du Björn bönar och ber om att pensionärer och alla med sjukvårdsutbildning skall anmäla sig till sjukvården.

Tror du det skulle se ut så här om vi hade förberett oss?

Nej men jag tror det hade sett ännu värre ut om vi inte hunnit förbereda oss alls. Och det har jag 100% rätt i.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Kul att någon orkade se länken.
Bör omedelbart skickas vidare till tegnell och regeringen.
Slår hål på myten att man blir immun mot detta.

Det artikeln säger är att det smittar mer, men blir mindre farligt med tiden, genom mutationerna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Fy fan vilket skitland.

Att polisen inte vill se stängda skolor är väl för att eleverna i förorterna skulle dra på stan och brottsligheten skulle öka. Som om det är dom ungarna som är flitiga i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in