2020-03-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag pratar om USA. USA är räddat. Men fortsätt kämpa mot marknaden, pengar trycks in av FED och storinvesterare som ser ljuset. OMX kommer nog också ha en hygglig V-kurva men inte lika bra som i USA. Europa i stort har misslyckats.

Nej, USA är verkligen inte räddat. Samma mönster där som här. Att FED stödköper mildrar bara den värsta paniken men vi är bara i början på en lågkonjunktur.
Citera
2020-03-25, 17:50
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Nej, USA är verkligen inte räddat. Samma mönster där som här. Att FED stödköper mildrar bara den värsta paniken men vi är bara i början på en lågkonjunktur.

Tiden får avgöra vem som hade rätt av oss två. Men fortsätt du stå över. Jag säljer till dig sen bra mycket högre upp när du får panik och inser ditt misstag.

edit: helt sjukt att man får 25% rabatt från toppen med dessa utsiker vi har just nu.
Citera
2020-03-25, 17:52
Medlem
Citat:
Tiden får avgöra vem som hade rätt av oss två. Men fortsätt du stå över. Jag säljer till dig sen bra mycket högre upp när du får panik och inser ditt misstag.

edit: helt sjukt att man får 25% rabatt från toppen med dessa utsiker vi har just nu.

Kommer inte drabbas av någon panik. Jag har redan min strategi klar och den kommer jag följa.
Citera
2020-03-25, 17:52
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur många tror du kommer dö världen över? Ungefär?

Ingen aning men vi har fortfarande inte sett steady state, vare sig av nyinsjukna, IVA-krävande eller dödsfall. Mellansverige går snabbt mot maxbelastning gällande intensivvårdskrävande....
Citera
2020-03-25, 17:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Ingen aning men vi har fortfarande inte sett steady state, vare sig av nyinsjukna, IVA-krävande eller dödsfall. Mellansverige går snabbt mot maxbelastning gällande intensivvårdskrävande....

Någon prognos har du väl?
Citera
2020-03-25, 17:55
Medlem
Jag hoppas att ni alla sålde idag, ett bättre säljläge kommer inte komma dom närmsta 3-5 åren!
Citera
2020-03-25, 17:58
Medlem
Dille24s avatar
Ja, vi är snarare på en lokal topp än vid någon botten. 11% upp igår på förhoppningar om ett enormt räddningspaket som inte är i närheten av klart.

My lord...
Citera
2020-03-25, 18:05
Medlem
muneys avatar
Så sjukt mycket konfirmeringsbias i den här tråden! Men det är underhållande. Själv har jag ingen jäkla aning om vart det här är på väg. Jag sålde av mycket av mitt innehav med vinst och sitter och velar vad jag ska göra med likviden. Köpte lite Swedish Match idag.
Citera
2020-03-25, 18:08
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Ja, vi är snarare på en lokal topp än vid någon botten. 11% upp igår på förhoppningar om ett enormt räddningspaket som inte är i närheten av klart.

My lord...

Vi har gått upp för att Trump tidigare pratade om lockdown fram tills juli. För 1½ dygn sedan sa han på pkn att det bara kommer pågå ett par veckor. Och att dom anpassar lockdownen där det finns hotspots. Med det enorma räddningspaket som dom röstat igenom så är alltså denna flashcrash lågkonjunktur utrotad i USA. För en vecka sedan såg bara börsen en depression i sikte. Det ändrade Trump på i ett svep.

Skuldbubblan kommer byggas ännu större och börsen kommer fortsätta uppåt.

Jag kan förstå att man inte ser det uppenbara om man inte följer nyheterna och sentimentet. Står man utanför just nu så kommer man hata sig själv väldigt lång tid framöver.
Citera
2020-03-25, 18:09
Medlem
Citat:
Jag pratar om USA. USA är räddat. Men fortsätt kämpa mot marknaden, pengar trycks in av FED och storinvesterare som ser ljuset. OMX kommer nog också ha en hygglig V-kurva men inte lika bra som i USA. Europa i stort har misslyckats.

Världen sitter ihop kommer USA att bli varse, har hursomhelst inte peakat där. Vi har också indiens stålbad kvar, nej du ljust blir det inte på två dagar den som tror det är naiv så det förslår.
Citera
2020-03-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Du har ju prickat 3 st kanonaktier direkt, titta inte på pris/aktie
Vanligt amatörmisstag
Tror du förstår
Köp dem o behåll dom länge
Bra början

Tack Har köpt lite under dagen i dessa,
Tipps på bra norska bolag?
Citera
2020-03-25, 18:55
Medlem
Sitter fortfarande helt oviss. Känns fortfarande som att det kan gå upp eller ner.
Har dock lagt kaffepengar på omx bear 10.
Kanske varit bättre att köpa trisslotter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in