2020-03-25, 14:56
Medlem
Ok, jag förstår,jag kommer inte nämna det mer, ok!!
Citera
2020-03-25, 16:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Antar du kör Avanza Zero då? Varför kör du bara på omxs30 och inte global och/eller tillväxt?
Jag kör inte fonder, bättre värdetillväxt och utväxling att äga aktierna direkt. Avanza zero är t.ex tyngst i HM, ett döfött företag enligt mig. Avanza zero går så dåligt att avanza halv-döljer grafen. Alla andra fonders grafer visar de gärna.

US dollar är över 10 kr och kommer att sjunka rejält någon gång, då losar du på växelkursen, kan bli upp till 50% minus bara där. Bäst att handla hemma med fattig-SEK. Norge är också bra. Dock inte olja eller flyg eller kryssning...
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-03-25 kl. 16:05.
Citera
2020-03-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK4NDAL
Aa är ny på detta köpte mina första aktier förra vecka
Mindre summa på 10k i Lundin petroleum och
Investor. Tänkte om/när amerikanska börsen går ner igen köpa för 50k

Va tror ni om tex coca cola å tex visa/MasterCard i sånt läge? Vill ha aktier som är "stabila" och vill inte haka upp mig på Sverige/sek för mycket?

Du har ju prickat 3 st kanonaktier direkt, titta inte på pris/aktie
Vanligt amatörmisstag
Tror du förstår
Köp dem o behåll dom länge
Bra början
Citera
2020-03-25, 17:14
Medlem
Någon som vill tippa morgondagen ?
Inklusive argument
Citera
2020-03-25, 17:16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Någon som vill tippa morgondagen ?
Inklusive argument

Jag tror vi fortsätter upp nu även fast jag inte är bekväm med uppgången. Om inte dödstalen rusar iväg hejdlöst så tror jag rädslan lägger sig. I kombination med rena sci fi-paketen för att stävja krisen.
Citera
2020-03-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror vi fortsätter upp nu även fast jag inte är bekväm med uppgången. Om inte dödstalen rusar iväg hejdlöst så tror jag rädslan lägger sig. I kombination med rena sci fi-paketen för att stävja krisen.
Vad är förändrat?
Citera
2020-03-25, 17:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad är förändrat?

Rädslan. Börsen speglar inte verkligheten på kort sikt.
Citera
2020-03-25, 17:32
Medlem
Eldamyckes avatar
Jag är fortfarande övertygad om att vi ska ner igen, inte för att jag kan börsen utan mest för att sjukdomen kommer snart att slå och den kommer slå hårdare än vad gemene man förstår. Det spelar ingen roll om staten/USA pumpar pengar in i företag om folket på golvet ligger hemma och är sjuka.

Jag leker lite med småpengar och ligger kort och är helt övertygad om att det är rätt. Två dagar eller en vecka med uppgång men över tid en negativ trend.
Citera
2020-03-25, 17:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Jag är fortfarande övertygad om att vi ska ner igen, inte för att jag kan börsen utan mest för att sjukdomen kommer snart att slå och den kommer slå hårdare än vad gemene man förstår. Det spelar ingen roll om staten/USA pumpar pengar in i företag om folket på golvet ligger hemma och är sjuka.

Jag leker lite med småpengar och ligger kort och är helt övertygad om att det är rätt. Två dagar eller en vecka med uppgång men över tid en negativ trend.

Hur många tror du kommer dö världen över? Ungefär?
Citera
2020-03-25, 17:38
Medlem
happilappis avatar
Man kan göra dom enklaste pengarna i världshistorien att köpa denna dipp. V-kurvan kommer bli sinnessjuk i år. Börsen är förbi corona, ljuset i tunneln är nära.

Tack Trump för att du INTE skickade in USA i en depression.

Dags att fortsätta bygga upp en supermegaskuldbubbla med nya ATHs!
Citera
2020-03-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Man kan göra dom enklaste pengarna i världshistorien att köpa denna dipp. V-kurvan kommer bli sinnessjuk i år. Börsen är förbi corona, ljuset i tunneln är nära.

Tack Trump för att du INTE skickade in USA i en depression.

Dags att fortsätta bygga upp en supermegaskuldbubbla med nya ATHs!

Du kan inte ha varit ute i samhället. Efterfrågan har till stor del upphört.

Att börsen gått upp idag och igår är bara en naturlig upprekyl. Passa på och sälj.
Citera
2020-03-25, 17:45
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du kan inte ha varit ute i samhället. Efterfrågan har till stor del upphört.

Att börsen gått upp idag och igår är bara en naturlig upprekyl. Passa på och sälj.

Jag pratar om USA. USA är räddat. Men fortsätt kämpa mot marknaden, pengar trycks in av FED och storinvesterare som ser ljuset. OMX kommer nog också ha en hygglig V-kurva men inte lika bra som i USA. Europa i stort har misslyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in