Citat:
Ursprungligen postat av
Bavertass
Absolut, det har du rätt i. Sen skulle det faktiskt inte förvåna mig jätte mycket om det blir någon typ av solidarisk kollapsa bland alla bolag att de ställer in/halverar utdelning. Men jag tror nog de behåller den.
Sen går det inte mer toapapper per är bara för man köper hälften av årsförbrukningen på en månad. Så man ska nog vara försiktig med att köpa ”corona aktier”
Jo men nu gör Essity mer än toapapper, dom ska börja göra ansiktsmaskar snart, och dom gör rengöringsartiklar till sjukvården osv. Och överlag är den ytterst stabil.
Sen har nog toapappersförbrukningen ökat lite nu när börsen hoppar upp och ner som en jojo
Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Såg flera här inne som påstod samma sak. Hur visste ni? Är det för att uppgången kom utan någon direkt anledning? Eller ren chans?
Sitter fortfarande och är 50/50 på om det går upp eller ner.
Fanns ingen större anledning för uppgång, pengar och stödpaket i all ära men vi har inte ens kommit in i coronakrisen än, inte för jag tror på en domedag och ytterligare 30% börsras, men att det vi sett hittills skulle vara botten (en ganska ödmjuk botten med tanke på senaste halvårets uppgång) känns väldigt osannolikt.