2020-03-25, 11:34
Medlem
flytandelyckas avatar
Köpte i Carlsberg idag

Försöker fynda i något annat än SEK, som var värdelös redan innan nedgången.
Citera
2020-03-25, 11:38
Medlem
Vad vi såg igår och eventuellt i veckan är en klassisk bull trap. Inga utdelningar och minus tillväxt spås för i stort sett alla bolag, finns inget annat än neråt ett bra tag till.
Citera
2020-03-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Vad vi såg igår och eventuellt i veckan är en klassisk bull trap. Inga utdelningar och minus tillväxt spås för i stort sett alla bolag, finns inget annat än neråt ett bra tag till.
Finns ändå bolag som går bra, Telia tror jag inte slopar utdelningen, varför skulle dom?

Essity går väldans bra nu och jobbar för fullt, ny riktkurs på 360 kr (286,50 nu).
Citera
2020-03-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Björnar köper vi igen på fredag. Sen kommer det hela två dagar utan så mycket politisk aktivitet, men med många rapporter om döda. Sen cashar vi in på måndag igen.
Word.
Fjärde helgen i rad snart.
Citera
2020-03-25, 11:48
Medlem
Citat:
Såg flera här inne som påstod samma sak. Hur visste ni? Är det för att uppgången kom utan någon direkt anledning? Eller ren chans?

Sitter fortfarande och är 50/50 på om det går upp eller ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Finns ändå bolag som går bra, Telia tror jag inte slopar utdelningen, varför skulle dom?

Essity går väldans bra nu och jobbar för fullt, ny riktkurs på 360 kr (286,50 nu).
Absolut, det har du rätt i. Sen skulle det faktiskt inte förvåna mig jätte mycket om det blir någon typ av solidarisk kollapsa bland alla bolag att de ställer in/halverar utdelning. Men jag tror nog de behåller den.

Sen går det inte mer toapapper per är bara för man köper hälften av årsförbrukningen på en månad. Så man ska nog vara försiktig med att köpa ”corona aktier”
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:

Det är väldigt svårt att med säkerhet veta när man köper på all-time-low. Köper man nu är man väl medveten om att den kan sjunka mer, men på sikt köper du till ett rabatterat pris.
Citera
2020-03-25, 11:51
Medlem
Citat:
Absolut, det har du rätt i. Sen skulle det faktiskt inte förvåna mig jätte mycket om det blir någon typ av solidarisk kollapsa bland alla bolag att de ställer in/halverar utdelning. Men jag tror nog de behåller den.

Sen går det inte mer toapapper per är bara för man köper hälften av årsförbrukningen på en månad. Så man ska nog vara försiktig med att köpa ”corona aktier”
Jo men nu gör Essity mer än toapapper, dom ska börja göra ansiktsmaskar snart, och dom gör rengöringsartiklar till sjukvården osv. Och överlag är den ytterst stabil.

Sen har nog toapappersförbrukningen ökat lite nu när börsen hoppar upp och ner som en jojo

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Såg flera här inne som påstod samma sak. Hur visste ni? Är det för att uppgången kom utan någon direkt anledning? Eller ren chans?

Fanns ingen större anledning för uppgång, pengar och stödpaket i all ära men vi har inte ens kommit in i coronakrisen än, inte för jag tror på en domedag och ytterligare 30% börsras, men att det vi sett hittills skulle vara botten (en ganska ödmjuk botten med tanke på senaste halvårets uppgång) känns väldigt osannolikt.
Citera
2020-03-25, 11:51
Medlem
AoE3#1s avatar
Vad ska man beara idag då?

Känns som att en bred nedgång nalkas? Så jävla mycket fram och tillbaka dessa dagar
Citera
2020-03-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Nu finns det dom som säger motsatsen, och än om det är svårt att vara ödmjuk ska man vara beredd på att man kan ha fel.

Med sunt förnuft förstår man att vi inte ens sett hälften av vad åtgärderna för att hålla nere viruset kommer kosta. Vi ska vara glada om det stannar vid en nergång likt 2008.

Kan tillägga att jag pratade med inköp på mitt jobb igår kväll, fraktbolaget (dsv) har börjat flagga på riktigt nu om att transporter inte längre garanteras. Gäller transporter av gods i Holland, Belgien osv
Citera
2020-03-25, 11:54
Medlem
AoE3#1s avatar
Gick in i denna bear:

https://www.avanza.se/handla/certifikat.html/kop/844475/bear-omx-x10-ava-4

Ska bli kul att se om ädelmetaller följer de stora indexena i USA eller om de drar sin egna väg uppåt
Citera
2020-03-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Det är väldigt svårt att med säkerhet veta när man köper på all-time-low. Köper man nu är man väl medveten om att den kan sjunka mer, men på sikt köper du till ett rabatterat pris.
Absolut, du är väll också medveten om den enorma skillnaden i värde om du köper efter 30% nergång eller 50%.

Visst, man behöver inte sitta utanför med allt kapital. Men ha lite lugn med större delen för allt pekar mot en betydligt större nergång än vi sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in