2020-03-25, 09:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kan inte så mycket heller. Tror inte mini futures har något med futures att göra. Du köper ju underliggande tillgångar i form av index eller aktier.

Annars kan du kolla s&p 500 futures och japanska börsen imorgon när du vaknar för få en indikation.

Tack för tipset!
Citera
2020-03-25, 09:43
Medlem
Första värdepapper jag satt in mitt unga liv blev stillfront. Orkade inte med bitcoin , plus så är det ju sånna jäkla avgifter på att sätta in via btxc. Motivering många kommer väll spela nu under sommaren.

Wtf den sjönk 3% direkt när jag satt in !! Haha
Citera
2020-03-25, 09:47
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vad finns kvar att fynda nu när börsen stuckit som en raket? Kom gärna med tips, jag har en liten likvid kvar som jag vill in med!
Börsen har stuckit iväg som en raket, från det lägsta värdet på över 5 år. Här är kurvan till OMXS30:
https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30

Klicka på t.ex "3 år" så ser du att det du kallar "rusar" är en pytteliten svans på världens största dipp. Ännu värre om du tar upp "10 år". På så sätt är det fortfarande bättre köpläge än nästan vilken dag som helst sett 5 år bakåt.

Å andra sidan kan jag se lägen där dagens två toppdagar i USA kraschar ganska snabbt. Typ något jätteföretag i USA som Boeing går i konkurs, Manhattan har 20.000 döda, 2 miljoner egenföretagare i USA blir utblottade, en Våg 2 med coronavirus när USA släpper på isoleringen osv. Allt detta är verkligen inte inräknat i dagens kurser. Så jag sparar 20% cash på mitt konto om det kommer en backlash.
Citera
2020-03-25, 09:48
Medlem
Björnar köper vi igen på fredag. Sen kommer det hela två dagar utan så mycket politisk aktivitet, men med många rapporter om döda. Sen cashar vi in på måndag igen.
Citera
2020-03-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naghelfar
Oasmia pharmaceutical väntar avtal inom ett par dagar. Den lär skjuta i höjden 🚀

Man borde ju lyssnat på dig hahah . 42% . Vad är det för jäkla företag som höjs så dära ?! Har dom kommit ut med botemedlet mot cancer
Citera
2020-03-25, 09:52
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jävligt förvånad över att stimulanspaketet inte prisats in. Vem trodde inte det skulle komma?
Jag tror mer USA-uppgången byggde på känslan "nu orkar vi inte vara deppiga längre, och vi vill verkligen inte missa uppgången". Men corona är en värre och längre kris än så, och skräcken kommer lätt tillbaka när vi börjar se storföretagens katastrofsiffror i april. Eller när USA har 50% av alla världens coronadöda.

Kina stängde ner 15 januari. Öppnar så smått 9 april. Räkna på en USA-nedstängning så länge från förra onsdagen så ser ni problemen.
Citera
2020-03-25, 09:52
Medlem
Skulle gått in igår som jag tänkte, aktierna jag skulle köpt har gått upp med nästan 16%, känns surt att ha missat en hög med pengar.

21% nu
Senast redigerad av MickelMan 2020-03-25 kl. 09:56.
Citera
2020-03-25, 09:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Innan de finns ett garanterat fungerande vaccin mot viruset så kommer inte ett land släppa på karantänsreglerna. Det betyder att flygbolag alla reseföretag, hotell osv kommer att kolapsa innan året är slut. Alla semesterresor i sommar kommer troligtvis ej att göras pga karantänsreglerna gäller globalt. Det blir en fin säsong för världens turistnäring. Vem försöker dom lura , usa är redan på väg att bli ett nytt Italien när det gäller viruset.
Alla jordens flygbolag kryssningsföretag eventföretag hotell är extremt rykta. Hälften måste gå i konkurs inom 6 månader, det finns inget annat. Enda räddningen är om staten helt enkelt ger dem pengar, vi pratar om 100-tals miljarder på global nivå. Men jag har svårt att se att länder kommer att prioritera dessa företag framför t.ex sjukvård.
Citera
2020-03-25, 09:58
Medlem
kattsvins avatar
+46% sen i fredags på olika bullcert för silver/guld. Köpte in mig igen tidigt på morgonen, det här kan nog bli första dagen med förlust.
Citera
2020-03-25, 10:04
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Man borde ju lyssnat på dig hahah . 42% . Vad är det för jäkla företag som höjs så dära ?! Har dom kommit ut med botemedlet mot cancer

Typ

Jag sa till min trejdkollega innan öppningen att Oasmia spräcker 1 miljard i omsättning i dag. Verkar ha varit en underdrift
Citera
2020-03-25, 10:07
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattsvin
+46% sen i fredags på olika bullcert för silver/guld. Köpte in mig igen tidigt på morgonen, det här kan nog bli första dagen med förlust.

Silver bröt precis 13,4 vilket var min köpsignal. Är det silver bull du sitter i? Jag har inga pengar kvar att gå in med(sitter i DJ, AAPL, TSLA bulls idag) annars hade jag nog gått in där lite försiktigt. Ska bli kul att se hur ädelmetallerna utvecklas idag.

Jag kollade på gamla grafer för silver.. Silver gick upp till 48 dollar sista krisen, och 1979-krisen över 50 dollar. Nåt att tänka på. Jag hade ingen aning om att silver utklassade guld i krascher faktiskt.
Citera
2020-03-25, 10:10
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Man kan missa århundradets köpläge om man inte köper just nu. Jag skojar inte ens. Den enda risken som finns just nu är en total ekonomisk kollaps. Och det kan man se indikationer på om det skulle börja tippa över. Coronaproblemet är överstökat redan - börsen blickar framåt.

Finns tilltron till det ekonomiska systemet då kommer vi se en sinnessjuk v-kurva på börsen och allt kommer ske under detta år.

När jag pratar om detta så pratar jag främst om USA börsen. Sverige kommer inte se samma typ av återhämtning med tanke på hur illa styrt landet är.

Fortfarande inte försent att hoppa in. Vi handlar för enorm rabatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in