2020-03-24, 19:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hmmm Snoris här kommer en s k blodtörstig tant och undrar vad du har för teorier om skon och den sönderpenetrerade porr pastorn? Hur menar du att dna i riktlig mängd skulle kunna kommit på skon? Jag betvivlar att hon haft sex med skon. Eller spottat eller dräglat på den.

Märkligt ändå att man hittade DNA på plösen i SD:s sko, men ingenting på den cykelsadel som SD så trovärdigt uppgav att LW haft sex med. Undrar om han fick någon fråga om det, btw...med tanke på att polisens (teoretiska) rekonstruktion visade att SD:s redogörelse märkligt nog var omöjlig.
Citera
2020-03-24, 19:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Visst borde det finnas en protokollbilaga från RMV, fast den kanske är sekretessad? Förhöret med rättsläkaren hölls ju bakom lyckta dörrar idag.
Citera
2020-03-24, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Åklagarens teori är att gärningsmannen stal mobiltelefonen efter mordet. Enligt ett av vittnena ger platshistoriken i Lena Wesströms mobil stöd för den teorin.

– Det skulle jag säga. Det ser ut som att enheten är på väg därifrån efteråt, säger IT-forensikern.
Citat:
Polisens undersökning visar att någon loggat in i Lena Wesströms mejl den 15 maj kl 05.23. Det ska inte ha gått att säkert fastställa om någon loggat in på kontot med hennes mobil eller hemdator.

Den 7 oktober 2018 loggar någon på nytt in på Lena Wesströms Google-konto. Polisen fick tillgång till kontot först i mitten av maj 2019.
https://www.na.se/artikel/lenas-mobil-anvandes-efter-hennes-dod-aklagaren-garningsmannen-tog-den-med-sig
Citera
2020-03-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skär i hjärtat att läsa rättsläkarnas 1a utlåtande på mord/fyndplatsen. (Aktbilaga 149).

Den skräcken och smärtan Lena måste ha känt sina sista minuterna i sitt liv.

149 får jag till HD:s förhör. har jag fel numrering?
Citera
2020-03-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Flera här i tråden verkar vara inne på att det är ett åtal på gång. Vad den uppfattningen grundar sig på är lite oklart, men kanske har man kunnat prata med tanten och även fått svar från NFC.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Dramat som ledde till LW:s död började för flera år sen?

21/7 -16 har LW och SD en egen "lekkväll". HD loggad fast texterna i S*ftis och SD:s logg tydligt berättar att de är på tu man hand utan HD.

På morgonen samma datum har SD en FTF (dubbel-loggning) på S*ftis cache Falkalägret som publicerades dagen innan (bild-dokumentation från SD ej funnen).
Något säger mig att det är LW och SD som har ett smygit till sig ett mysdygn tillsammans och att HD inte alls varit med på morgonen den 21 juli.

Den andra som loggar Falkalägret är ML (m.g.l) 3 dgr senare.

22/7 -16 är HTD-bilen packad med barn och utrustning för färd mot Göteborg. På schemat finns besök på Ullevi för att se Bruce Springsteen. SD gör alltså en mysig familjetur morgonen efter "kvällslek" med älskarinnan?

Någonstans under eller efter sommaren börjar SD trakassera LW?

Relationerna börjar bli ansträngda, men alla håller skenet uppe i sociala geocache-sammanhang?

LW ska på event med ML i november och SD blir tokig? Detta leder till att LW gör en polisanmälan som hon sen drar tillbaka. I anmälan står att LW har mängder av sparade sms som bevis.

SD har ständiga problem hemma med iskall fru och söker bekräftelsesex?

2017
10 jan - SD umgås med LW och vill inte ha bullar - han vill bjuda på sin baguette? LW vägrar och får huvudet knogat av en ilsken SD. Nu är den modiga LW riktigt rädd för honom och ringer polisen som kommer dit - antagligen för att de sett att det fanns en tidigare återtagen anmälan 2 månader innan och eventuell risk för att mer kunde ske.

HD vet inget om händelsen förrän en tid senare. Hon sätter då ett ultimatum = noll kontakt med LW, annars...?

Unfriending på Fb sker mars/april. Tidigare gode vännen JG är en 5:5a och tar parti för SD och HD?

HD skaffar eget geocachekonto 5 juli -17 och vill behålla gamla loggar. DET är mycket viktigt för henne.

HD börjar umgås mer med S*ll*n och vill cacha vidare i livet på egen hand, men delar bo med SD för barnens skull?

LW försöker frigöra sig från SD? Umgås under tiden med Hj*ntem*r*, AL, ML och MrWinter.
Firar jul med UW och barnen.
Firar nyår med PN (N*olå*ke*rs) och hans barn.

SD och HD firar jul ihop, men HD litar inte på sin man och spelar med i charader för barnens och släktens skull?

2018
LW umgås med AL, åker till Sälen och skadar benen.
Hon blir beroende av andras hjälp och SD ser sin chans till att bli en hemlig samarit? LW:s barn får inte yppa något om SD?

Feb -17 får HD reda på att SD umgås med LW igen? Skilsmässopapperen signas för inlämning till TR.
I mitten av mars anländer skilsmässoansökan TR - 6 månaders betänketid.

LW blir bättre i benen och börjar umgås tajt med JH (B*h*lderX) så ofta hon kan. De planerar event och resor tillsammans.
SD hör talas om detta och blir svartsjuk, tappar kontroll, är övergiven av hustrun som ska flytta till eget bo.

HD flyttar till radhuslägenhet i samma område som LW och hon kan se till hennes uteplats. HD börjar umgås ännu mer med S*ll*n (JS) som bor i Enköping. Han är gift och har ett hus som säljs i början av juli-18. Den gifte JS och den reggade frun har numer olika adresser.

SD lider av övergivna känslor och svartsjuka under mars, april och början av maj? Frun har kul utan honom, f d älskarinnan ska på geotour i Norge med en cachare som är yngre och har nästan dubbelt så många Finds. Ingen vill se eller höra SD längre? Han försöker kontakta kvinnliga gamla vänner från sin hemstad Västerås.

Kvällen den 14:e maj slutar allt i en katastrof. SD tappar helt sin självkontroll och HD sluter upp och hjälper till för SD? Paret har hållhake på varandra och knyts ofrivilligt samman?
Skilsmässa blir inte längre aktuellt?
De vet att tiden i frihet är begränsad, så de cachar mer än någonsin och vänjer barnen vid att bo hos mormor och morfar?
Slutet närmar sig, vem kommer att prata först?

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Från "scribble" idag:

"- Det finns en inloggning på Lena Wesströms googlekonto den 7 oktober 2018, säger åklagaren. Då hade inte polisen tillgång till kontot
- Har ni kunnat se vem det var som gjort inloggningen den 7 oktober? Nej, det har inte gått att knyta den till någon person".

Det slog mej att om nu 17 har någon betydelse så är datumet 7/10...
Här kanske finns något i dessa inlägg från Draifors och Honan6 som gjort att han loggat in på LW konto. Åtal på gång och sen uppspaltat så bra gav kanske honom kalla fötter?
Inläggen är från 7/10.
Citera
2020-03-24, 19:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
149 får jag till HD:s förhör. har jag fel numrering?
145, sid 231
Citera
2020-03-24, 19:58
Medlem
Lonnrots avatar
Trots annars rätt hyggliga resultat exv vad gäller att förstöra spår så frapperar ju historien med de unga männen som GM sade florerade i buskarna. Det är ett riktigt dumt påhitt. Drar ner trovärdighet ordentligt. Man hoppas att det inte bidrog till polisiär senfärdighet när det sen larmades om skrik på riktigt, så att GM s.a.s åtminstone fick igen på karusellen vad han förlorade på gungorna.

Sen är det ju uppenbart problematiskt att förstöra el hantera en del av bevisen så som skett. Kamerafotandet, avsaknad av alibi trots då en förplanering med de hemska ungdomarna, och avfotandet av benen på fejan. Det är liksom lite ’hej vad det går’ över allt. Man anar även här (som i andra fall) en kraftigt selektiv snillrikhet, där snillet i en ledd
gör livet rejält surt för snillet i andra ledder. Men mästersnillet är så snillrikt så att andra ledder allt får sluta upp bak-om, och det man då inte har i huvet får man ha i. eller på, benen. Hälften, eller säg 80 procent av framgången här är ju dessutom svinröta och ställvis ändå rätt så undermålig respons från samhället omkring. Så med objektiva mått så har vi nästan inga alls belägg för slughet, utan där råder det allt skäl för rimligt tvivel.
Citera
2020-03-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det du säger är helt korrekt, men jag vet inte riktigt vad du invänder mot. Menar du att provet saknar bevisvärde därför att det inte går att avgöra om offrets DNA är avsatt i blod eller saliv?

Det är bättre att läsa sakkunnigutlåtandet direkt eftersom det inte går att avgöra helt säkert från referaten vad som sagts på plats eller vad vittnet velat förklara. Vad gäller prov från tops S193 så gäller att

Indikation på blodförekomst erhölls, vid utförd DNA-analys påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från L*na W*sstr*m (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

I detta utlåtande nämns ingen osäkerhet om DNA från båda parter är avsatt i blod eller saliv i den misstänkta blodfläcken. Men alla inser att en sådan osäkerhet kan finnas när man studerar små förekomster av DNA i en svårbedömd fläck. Måste man då skriva ut i sakkunnigutlåtandet att det finns en sådan osäkerhet och spelar den någon roll i bevishänseende?

Det viktiga är snarare att avgöra om mängden DNA är signifikant och inte kan förklaras med att offret bara lånat skon vid ett tidigare tillfälle. Nu vet jag inte heller vad som sades om detta från referaten.

Det är väl närmast en rimlighetsfråga, om DNA på insidan av en sko där man sett att det finns blod, kommer från blod eller saliv. Saliv på insidan av en sko verkar väl ändå lite väl perverst? Men det kan kanske vara hudflagor eller svett?
Citera
2020-03-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skär i hjärtat att läsa rättsläkarnas 1a utlåtande på mord/fyndplatsen. (Aktbilaga 149).

Den skräcken och smärtan Lena måste ha känt sina sista minuterna i sitt liv.

Det här berättar klart och tydligt vilket enorm och kraftfullt inombords-hat som Gärningspersonen hade mot sitt offer [LW] vid det då aktuella tillfället när misshandeln utfördes.

Grymheten själv.

De 17 stycken kraftfulla slagen med hjälp av ett då brukat tillhygge som Gärningspersonen gav offret, talar fullständigt för .......... med uppsåt att döda.

Gärningspersonen företog en handling där följden av handlingen innefattade handlaren:s sinne, det vill säga, Gärningspersonen var medveten om följderna.

Gärningspersonen var medveten och med syfte att åstadkomma en viss effekt, det vill säga, att orsaka sitt offer med dödliga skador.

Att SD skulle vara oskyldigt utpekad för ett brott som vederbörande inte har begått har jag mycket svårt att kunna ta till mig efter det som jag läst samt också hört.

Angående HD, så är det mycket uppenbart att vederbörande vet betydligt mer än vad ifrågavarande hitintills har sagt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
den sönderpenetrerade porr pastorn?

Gällande att LW skulle ha blött så kraftfullt vid enbart SD:s vaginala penetreringar, är lika imaginärt skapat som vederbörande:s hotfulla "Skogs-Mållgor, så och även tillika andra av vederbörande:s tidigare gjorda påståenden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-24, 20:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här berättar klart och tydligt vilket enorm och kraftfullt inombords-hat som Gärningspersonen hade mot sitt offer [LW] vid det då aktuella tillfället när misshandeln utfördes.

Grymheten själv.

De 17 stycken kraftfulla slagen med hjälp av ett då brukat tillhygge som Gärningspersonen gav offret, talar fullständigt för .......... med uppsåt att döda.

Gärningspersonen företog en handling där följden av handlingen innefattade handlaren:s sinne, det vill säga, Gärningspersonen var medveten om följderna.

Gärningspersonen var medveten och med syfte att åstadkomma en viss effekt, det vill säga, att orsaka sitt offer med dödliga skador.

Att SD skulle vara oskyldigt utpekad för ett brott som vederbörande inte har begått har jag mycket svårt att kunna ta till mig efter det som jag läst samt också hört.

Angående HD, så är det mycket uppenbart att vederbörande vet betydligt mer än vad ifrågavarande hitintills har sagt.

Mvh/ @JokerMannen

När du ändå är tillbaka i tråden - kan du inte berätta mer om LW:s dagbok? Du gjorde ju tidigare ett stort nummer av att du "hade den i din ägo". Hur kommer det sig att den inte omnämns i FUP? Och kan du vänligen delge oss lite uppgifter ur den?

Undrar ödmjukast, B-B
Citera
2020-03-24, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag läste om ett "runt" vapen. Ficklampa? Armeringsjärn? Träningsstång?

Ja, cylinderformat tycker jag mig minnas att man sagt.
Hade inte forensikern varit ute i handeln och tittat på just olika hammare som skulle kunna passa, och som jag minns det fanns det en hel uppsjö av varianter.

Råkade på en screenshot från L*enas konto, där L*ena och SD kommunicerar och man ser att IT-teknikerna har ringat in en stång på ett gym på ett foto. Bilden är från 3 maj-18.
Klockslagen är lite förvirrande dock (bild och inloggning).

Aktbilaga 164 A, sid 271

Aktbilaga 151, sid 248 kan man se att SD varit på gymmet den dagen.

En sådan stång (finns olika längd) är ju rund i ändarna. Man kan ju både slå med den som med ett basebollträ, men man skulle också kunna stöta med änden (usch).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in