2018-10-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag säger ju det, har fått dåliga vibbar från början med JG.

Kan bara inte släppa hans Facebookinlägg om LW’s död där han utgav sig för att stå nära henne och ett antal personer(30-50 tror jag det var) gick in och beklagade sorgen till JG. Fattar ni, beklagade sorgen till JG. 😠

Alltså JG som inte ens ville vara vän med LW på Facebook längre och dessutom uttryckt åsikter om att det var okej att knoga ut LW ur SD’s bil.

J-vla hycklare!
Var det inte också JG som skrev typ RIP innan de faställt att det verkligen var hon. Han visste väl att hon var död.
Citera
2018-10-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, nog kan man säga att paret Davidsson har gjort avtryck så det både räcker och blir över. Detta säger jag oavsett nån av dem har med mordet på LW att göra eller inte.

Säkert läser de här, eller åtminstone har de nån i sin närmaste krets som läser här, så jag passar på att skriva att jag önskar att paret Davidsson kunde tänka utanför sin box (läs: burk) och, med tanke på barnen, försöka vuxna till sig lite.
Är det för mycket begärt?

Ja hade det varit jag hade jag fokuserat mer på barnen än på burkarna. Men det känns som om barnen har det bättre hos morföräldrarna i dessa dagar.
Och att någon av de inblandades närmaste bekanta läser här ser jag som en regel än undantag.
Det har ju visat sig flertalet gånger.

Men frågan är ju vad de vill åstadkomma med sin överexponering med cashar och loggar???
Citera
2018-10-06, 22:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var det inte också JG som skrev typ RIP innan de faställt att det verkligen var hon. Han visste väl att hon var död.

Facebookinlägget kom direkt efter att kroppen hittats på lördagen.
Citera
2018-10-06, 23:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag känner att det finns fog för oro vad gäller de två misslyckandena i tingsrätten.

Kan utredarna genom SD ha köpt sig en färdigbakad tårta och därefter försökt att lista ut ingredienserna? Upphittat blod och Peter-tant kan kanske ha gissats/lovats vara delar av kakinnehållet?

Vid det här laget borde polis och åklagare hunnit vända på degen, hoppas jag. Rimligtvis har de nu rikligt med substans till ett rejält hemmagjort bakverk.

Kommer vi snart att få SD serverad på ett något mer hållbart fat i rätten?
Flera här i tråden verkar vara inne på att det är ett åtal på gång. Vad den uppfattningen grundar sig på är lite oklart, men kanske har man kunnat prata med tanten och även fått svar från NFC.
Citera
2018-10-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Ja hade det varit jag hade jag fokuserat mer på barnen än på burkarna. Men det känns som om barnen har det bättre hos morföräldrarna i dessa dagar.
Och att någon av de inblandades närmaste bekanta läser här ser jag som en regel än undantag.
Det har ju visat sig flertalet gånger.

Men frågan är ju vad de vill åstadkomma med sin överexponering med cashar och loggar???
Efter att genom denna tråd ha fått inblick i den för mig tidigare nästan okända världen 'geocaching' med föräldrar som mitt i natten kastar sig iväg för att försöka bli först i att finna en burk, tror jag inte de vill "åstadkomma" nånting.
De är enligt min ringa mening fångade i ett hektiskt-sektiskt ekorrhjul som de inte har nåt inflytande över. Jag är ganska övertygad om att detta handlar om att frisläppa dopamin. Det är frågan om ett beroende och sen får trådens geocachvurmande sekt säga vad de vill.

Med två barn och vars pappa SD är mordmisstänkt, så borde föräldraparet SD/HD ge tusan i att publikt presentera ens ett enda inlägg! Vad är det för fel på folk som inte märker att de är hjärntvättade av sin hobby?
Förresten: Läser inte barnens morföräldrar här? De påstås ha betalat USA-resan för HD och SD och detta för att hjälpa dem att "hitta tillbaka" till varann. Är de ansvarskännande borde de säga till sin dotter och måg att sluta exponera sig!

Detsamma gäller den där TinnaMinna35(?), nytillkommen i tråden och som påstår sig arbeta med HD:
Kan inte du ta HD i örat och be henne lägga av med att offentligt berätta om skogsburkar och istället fokusera mer på medicinburkar?
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-06 kl. 23:32.
Citera
2018-10-06, 23:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja det är skumt med allt detta geocachande och loggar.
Skumt också att det tar så lång tid förundersökningen, det verkar inte hända någonting, undra när den tekniska bevisningen från NFC blir klar om det blir något åtal vid jul eller till våren.
Många frågor och många svar.

Jag skulle bli mycket förvånad om det hinner komma ett åtal 2018.
Citera
2018-10-06, 23:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det märkliga är ju ickså att advokaten sa till media att SD har en teori om hur det gått till men den behåller dom så länge. Enligt EGT vet h*n det så nog snackar den förvuxna babyn.
Dessutom vet ju EGT andra saker som inte sätter SD i bättre dager men detta vet vi inget om. I min värld är dessa anmälningar viktiga i sammanhanget men vad jag rycker är destomer intressant är att enligt MV, som jag litar på har uttryckt att SD har sagt olika versioner vid olika förhör. Det gör man inte om man talar sanning. Det betyder att han ljuger. ” Att tala sanning är att slippa tänka”. Det är graverande i min värld.

Det smartaste för SD hade varit att bara svara "ingen kommentar" vid förhör. Men det är för sent för den taktiken nu från hans sida.
Citera
2018-10-06, 23:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ser ingen vits med att svara på detta från en användare som själv bestämt vägrar svara på frågor man själv ställer till denne. Återkom gärna med svar på mina tidigare frågor till dig.
Ett tips är att ställa frågor mer öppet, så att den som vet någonting kan svara dig. När du ställer frågor specifikt till en viss användare så kan andra dra sig för att svara. Vad var det du ville veta?
Citera
2018-10-06, 23:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag säger ju det, har fått dåliga vibbar från början med JG.

Kan bara inte släppa hans Facebookinlägg om LW’s död där han utgav sig för att stå nära henne och ett antal personer(30-50 tror jag det var) gick in och beklagade sorgen till JG. Fattar ni, beklagade sorgen till JG. 😠

Alltså JG som inte ens ville vara vän med LW på Facebook längre och dessutom uttryckt åsikter om att det var okej att knoga ut LW ur SD’s bil.

J-vla hycklare!

Ja, JG verkar vara ett riktigt jävla praktsvin! Hoppas han snubblar över sin egen klubba vid nästa innebandyträff, och får den uppkörd i anus.
Citera
2018-10-07, 00:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ett tips är att ställa frågor mer öppet, så att den som vet någonting kan svara dig. När du ställer frågor specifikt till en viss användare så kan andra dra sig för att svara. Vad var det du ville veta?

Hur tydliga frågor behöver du? Jag (med flera) har ställt frågor till dig men du svarar inte utan ställer en motfråga.
Du avkräver svar från andra men kan själv inte svara på något alls.
Citera
2018-10-07, 00:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, JG verkar vara ett riktigt jävla praktsvin! Hoppas han snubblar över sin egen klubba vid nästa innebandyträff, och får den uppkörd i anus.

Och att Sveriges övriga geocachare ser vilken falsk och maktfullkomlig person han är.
Likaså att andra anställda vid Örebro Universtitet får upp ögonen för vilken dubbelnatur han är.
Citera
2018-10-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag håller inte helt med dig angående det här. Vi tycker olika och det är såklart okej 🙂.

Att förvilla, skapa osanningar och framlägga tveksamma gissningar som fakta anser jag inte vara av godo. Självklart står det var och en fritt att värdera den information som delas i tråden.
I fallet EGT så har hen överbevisats för många gånger för att hens uppgifter ens ska övervägas som värdefulla.

Enligt mig bör tilläggas.

Jag har sedan länge noterat den energi vissa, framförallt EGT, lagt ned på att motbevisa alla uttalande från MV. Undrat varför?

Jag tilltror fortfarande MVs uppgifter och hoppas på hens återkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in