2020-03-24, 14:29
Medlem
500 pers låter stort med tanke på befolkning.
50 låter t.o.m onödigt många men, det är väl för att gå muhammedanera tillmötes.
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-03-24 kl. 15:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Varför länkar du worldometers som har gammal data? Det var 115 igår. 136 nu, se: https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Verkar som 21 har lagts till nu. Hoppas de överlever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Äntligen en skarp fråga från en TYSK journalist. Att experter i Tyskland och andra länder anser att symtomfrihet smittar.
Just dte, dom anser, dom vet inte dom heller, vad är skillnaden? Bara för att han inte höll med FoHM så anser du att denna journalist har rätt eller?
Citera
2020-03-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Här är ett tips för er som söker efter en tidslinje för när,var och hur olika händelser har skett i samband med Covid19, förutom en bra tidslinje finns det källhänvisningar med länkar och sammanfattningen från och med 31:a dec 2019 fram tills idag. Uppdateringar sker fortlöpande och varje dag.
Det finns även annan övrig information om Covid19 som kan vara av intresse.

Senaste nytt 24:e mars 2020:

Över 100 000 personer i världen har nu återhämtat sig från den nya coronasmittan, enligt bekräftade uppgifter. I den kinesiska Hubeiprovinsen ska reserestriktionerna nu lyfta, förutom för mångmiljonstaden Wuhan. (För mer nyheter om coronaviruset dag för dag, se tidslinje längre ner i artikeln)
Länk till artikeln
https://www.nyteknik.se/samhalle/det-har-vet-vi-om-coronaviruset-6985117#author
(Texten uppdateras kontinuerligt)

Uppdatering av händelser den 24:e mars 2020:

Över 100 000 globalt har återhämtat sig från covid-19.

Den kinesiska Hubeiprovinsen lyfter sina reserestriktioner från och med midnatt, förutom för staden Wuhan.

Nästan en av tio sjukvårdsanställda i Italien uppges ha smittats av det nya coronaviruset.

Astra Zeneca skänker miljontals ansiktsmasker till vården runt om i världen.

Försvarsmakten har rest ett fältsjukhus med 20 iva-platser i Göteborg.

Lastbilstillverkaren AB Volvo säger upp 5 000 konsulter.

Alla nationella prov i grund- och gymnasieskolan ställs in under våren.

Storbritannien tillåter nu bara att man ses två och två, med undantag för personer i samma hushåll.

Frankrike skärper också reglerna för utomhusvistelse.

Inledning på tidslinje om Covid19 :

31 december 2019: WHO meddelas om okänt virus

Kina informerar Världshälsoorganisationen WHO att 41 personer i mångmiljonstaden Wuhan i Hubei-provinsen har drabbats av ett okänt virus, som resulterat i lunginflammation. De första patienterna uppges ha insjuknat i början av månaden.

1 januari: Smitta kopplas till marknad

Flera av dem som har smittats av det nya, okända viruset, kan kopplas till en fiskmarknad som också säljer vilda djur i kinesiska Wuhan. Marknaden stängs därmed ned.

7 januari: WHO identifierar coronavirus

Världshälsoorganisationen identifierar det nya viruset som ett coronavirus.

11 januari: Första bekräftade dödsfallet

En 61-årig man dör i sviterna av det nya coronaviruset, meddelar Kinesiska myndigheter. Det är det första bekräftade dödsfallet som knyts till viruset.

23 januari: Wuhan i karantän

Mångmiljonstaden Wuhan försätts i karantän. Ytterligare två städer i samma provins, Hubei, isoleras.

24 januari: Första fallen i Europa

Två personer har testat positivt för det nya coronaviruset, meddelar franska myndigheter. Det blir de första bekräftade fallen i Europa.

25 januari: Utökat reseförbud

Drygt 56 miljoner människor i virusdrabbade Hubei-provinsen omfattas nu av reseförbud. Omkring 1 200 personer har smittats och över 40 personer har dött i sviterna av det nya coronaviruset.

Tidslinjen fortsätter fram tills idag. Se länk till tidslinjen i början av inlägget.

Första gången det okända viruset i Kina nämndes i svensk massmedia var nyårsafton 2019.
Det tycker jag kan vara värt att tillägga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jasså?

Visa mig statistik på att vi är på bättringsvägen och inte tvärtom?

En trovärdig källa, inte hörsägen eller spekulationer från förnekare.

Bättringsvägen?
Vart skrev jag om det??

Konstaterar kort att allt går precis enligt plan med en förhållandevis låg spridning, OK tryck på sjukvården och ett klart väntat antal dödsfall. Fler dödsfall kommer. Inget konstigt. Allt enligt förväntningarna.

Vilka källor svamlar du om? Jag har skrivit något som kräver en källa.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Detta är helt jävla sjukt. Jag blir helt galen. Jag har fan jobbat hela mitt liv och mina förfäder och det saknas material i sjukvården???

Vart har alla. Pengar tagit vägen????

Du har ju nya intressanta grannar som delar med sig av sin kultur från sina hemländer..så var inte så negativ.. Dom kommer nog och knackar på din dörr och vill bjuda på en kulturafton och musik vilken dag som helst nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vad frågade tysken?

Ställdes det frågor? Vill jag också veta.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varför är det viktigt att inte stänga ungdomsverksamhet för Folkhälsomyndigheten?

Skidanläggningar kommer att få hålla öppet under påskhelgen och Anders Wallensten säger att det är viktigt att idrottsrörelsen fortsätter med ungdomsverksamhet.
– Det är inte så att vårt land ska stänga ned helt. Det är synnerligen viktigt för all ungdomsidrottsverksamhet, att de fortsätter med sin verksamhet.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/36-d%C3%B6da-i-sverige-hittills-1.25869297

Samtidigt som dessa yngre sen träffar farmor/farfar eller kommer hem till sin mamma och pappa kring 50 år och dödar dom
Citera
2020-03-24, 14:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vad frågade tysken?

Att man är smittsam innan symptom och hur vi hanterar krisen. De är förvånade i tyskland
Citera
Medlem
sannes avatar
FHM

Om man känner sig minsta sjuk ska man gå hem, även fast man kan smitta även när man inte är sjuk. Men det är inte den viktiga delen (när man inte har symptom), utan vi jobbar med den stora delen.

Det är alltså okej att smitta i skolan, med asymptomatiska symptom, men att stå i en bar och hänga olämpligt är farligt och ska inte förekomma.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En modig reporter från Tyskland, kolla nu hur han får panik! Något som studerat eller forskat psykologi här och kan se om han ljuger? Som jag starkt tror

Tror mer att han är relativt övertygad kring att deras linje är rätt. Då genom grupptillhörighet och selektiv information.
Citera
Medlem
barkies avatar
Kon ihåg det allra, allra viktigaste-+ - NI SOM RÖSTADE FÖR DET HÄR.

Ni har fan lika mycket blod på era händer och är medskyldiga till den ofattbara inkompetens som sker just nu.

Men jag förstår mer nu - de som klagar på alla som är oroliga och har teorier är arbetslösa sossar eller vänsternötter som sitter på bidrag.

Ni går ju inte utanför dörren - ni har ju fan inget jobb att gå till. Sitter och krigar i diskussionstrådar dagligen är det ni gör. Det är stimulansen ni får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in