2020-03-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kollar just nu på pressträffen Live, vilka clowner. Helt tafatta om man jämför med andra runt om i världen..
Kan du komma med mer konkret vad du syftar på, eller menar du att allt som sägs på presskonferensen är skit? Med tanke på de inlägg du skapat i tråden än så länge skulle jag nog definiera dig som den största clownen, du sprider en massa länkar och utifrån dessa drar du väldigt långt gående konsekvenser utan någon som helst vetenskaplig grund, du är expert på att plocka ut ord och meningar ur sitt kontext för att gynna din egen agenda. Skillnaden mellan dig som är en lallare som sitter framför en dator och sprider skit och myndighetspersoner är att deltagarna på presskonferensen måste bygga sina uttalanden från hela landets bästa och vara väl underbyggda. Finns naturligtvis lösningar för att stoppa smittspridningen, bara att isolera alla i varsin låda utan att låta någon ha kontakt med någon annan på två månader, men är detta genomförbart i praktiken? naturligtvis inte.
Citera
2020-03-24, 14:28
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Detta är helt jävla sjukt. Jag blir helt galen. Jag har fan jobbat hela mitt liv och mina förfäder och det saknas material i sjukvården???

Vart har alla. Pengar tagit vägen????

EEehhh... duh - "öppna våra hjärtan"? Det har kostat!
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja? Och vad hjälper det att gnälla i media?

Samma sak som att gnälla här på FB om sådana artiklar...
Citera
Avslutad
Just nu enl expressen tisd kl 14:28
Citat:
DÖDSFALL I SVERIGE:

Hittills har 36 personer dött av coronaviruset i Sverige. Dödsfallen har inträffat i följande regioner:

Stockholm: 15
Sörmland: 7
Skåne: 2
Västra Götaland: 2
Östergötland: 3
Uppsala: 3
Dalarna: 1
Okänt: 3
https://www.expressen.se/gt/just-nu-ytterligare-ett-dodsfall-i-corona/
Citera
Medlem
Vad frågade tysken?
Citera
Medlem
Ganska tydligt nu att staten inte ger 5 öre för svensken och människoliv. Man känner sig förråd nu när man vill att staten ska skydda medborgaren och staten väljer att titta bort.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
En modig reporter från Tyskland, kolla nu hur han får panik! Något som studerat eller forskat psykologi här och kan se om han ljuger? Som jag starkt tror
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinsikon
Har de bott i Sverige utan att lära sig svenska så kan de lika bra dö.

Men allas lika värde då? Nu går vänstern igång.
Citera
Medlem
Gissar att tysken inte får följa upp med fler frågor där.
Citera
2020-03-24, 14:29
Medlem
Varför är det viktigt att inte stänga ungdomsverksamhet för Folkhälsomyndigheten?

Skidanläggningar kommer att få hålla öppet under påskhelgen och Anders Wallensten säger att det är viktigt att idrottsrörelsen fortsätter med ungdomsverksamhet.
– Det är inte så att vårt land ska stänga ned helt. Det är synnerligen viktigt för all ungdomsidrottsverksamhet, att de fortsätter med sin verksamhet.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/36-d%C3%B6da-i-sverige-hittills-1.25869297
Senast redigerad av TonyDR 2020-03-24 kl. 14:33.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänkte mer på det man diskuterat om och ställt frågor om. Kan djur smittas av sjukdomen.
Och ja nu ser man ju att det är så.
Vad händer om djuret sedan smittar till människan igen. Blir det ytterligare en mutation.
Vet inte om mutationer går till på det sättet.
Från fladdermus( tror man) till människa, från människa till andra djur, hund tex, vad händer då om en hund i sin tur smittar människor igen. Har viruset förändrat sig ytterligare.

Kolla den där australiensiska dokumentären på svt om corona. Där tror dom att viruset kanske kommer från en fladdermus men att det var ett värddjur som smittade människor. Dvs att det var någon typ av bältdjur eller myrslok som fanns på fiskmarknaden och att smittande kom via beröring och inte för att man åt djuret.
Citera
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Kan du läsa? Det står uttryckligen att det är 136 personer. Antalet vårdtillfällen är betydligt fler.

Men herregud människa LÄS! Eller förstår du inte vad ackumulerad data betyder? Av de 136 personerna är det flera som har avlidit och ev någon som tillfrisknat. Det är 115 personer som intensivvårdas just nu enligt FHM. Vårdtillfällen har inget med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in