Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Absolut. Men det kan man inte göra nu.
- Nej. Men jag anser att vi har rätt att vara besvikna på dom smittskyddsmyndigheter som har misskött sitt arbete. "
You hade one job".
Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Jag är pro Tegnell. Dock tror jag att det kommer gå åt helvete för Sverige men även för samtliga andra länder.
En teori jag tänkt på angående Lombardiet tex. När de sattes i karantän så lär de redan ha haft enorm samhällsspridning.
- Ja. Codid-19 är en lömsk sjukdom eftersom man kan vara smittsam redan innan man känner att man är sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Att då sätta hela familjer ihop inlåsta är knappast ultimat. Att låsa in 8 pers och en av dem är smittad borde leda till att alla 8 är sjuka ganska omedelbart.
- Du resonerar bra. Men det kan ju vara så att resten av familjen redan hade hunnit smittas sedan länge, men utan att sjukdomen hade brutit ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Nu hade de inget alternativ annat än att agera i panik men att självisolera sig eller i så små grupper som möjligt känns vettigare.
- Det har du rätt i. Panikåtgärder är inte alltid dom optimala åtgärderna. Till skillnad från Italien, så har Sverige haft längre tid på sig att agera. Har vi utnyttjat den tiden vettigt?