2020-03-24, 13:21
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hittills fungerar det ju mycket bra, så det är klart det inte finns någon anledning att idag göra något större.

Jasså?

Visa mig statistik på att vi är på bättringsvägen och inte tvärtom?

En trovärdig källa, inte hörsägen eller spekulationer från förnekare.
Citera
2020-03-24, 13:22
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Verkar som att de inte blir någon stängning av skidbackarna nu på påsklovet.

//Skalman

Det är inte själva skidbackarna som är problemet. Det är utomhus och man åker ju långt ifrån varann. Men kan nog bli tufft att hitta besökare om man inte får ha after-ski.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Denna tama myndighet skickar helt klart signalen att coronasmittan inte är så farlig. Svårt att tänka att vi finns i samma världsdel som italien mfl.
Tror hysterin är bra mycket farligare. De håller det på en lagom nivå. Lagom är bäst
Citera
Medlem
saijas avatar
Kommer inte folk behöva stå bredvid varandra okontrollerat när de köar till toan? Onödiga åtgärder, tror de är rätt verkningslösa
Citera
2020-03-24, 13:23
Medlem
Skön lirare, Johan Carlsson, vi skickar tydliga signaler vad som bör gälla, okej?

Jag vet inte om jag är korkad, men vet fortfarande inte vad som gäller om jag bortser från mitt egna sunda förnuft.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Hämtmat är ok o buffeservering, dans kommer nog ingen vilja göra enl Folkhälsan

Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Herregud, bordsservering ? Vad blir härnäst, bli matad..
Snart ska man väl andas tre gånger mindre, få en personlig handtvättare.
Jag har ett förslag till FHS, anlita Greta Thurnberg som kan se Co2, hon borde kunna se Coronaviruset.

FHS åtgärder är helt meningslösa.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jasså?

Visa mig statistik på att vi är på bättringsvägen och inte tvärtom?

En trovärdig källa, inte hörsägen eller spekulationer från förnekare.

Tycker se en tendens till att klimataktivister har blivit virusförnekare.
Citera
2020-03-24, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
På vilket sätt då?

Alla kommer bli sjuka i länder som kör karantän också. Viruset försvinner inte bara för att man låser in invånarna.

Ja eller hur. Hela världen är dumma i huvudet som stänger in folk i deras hem och bara Sverige vet sanningen. Gå och låt dej rövknullas av Tegnell så ni kanske smittar varandra och når fårimmunitet.
Citera
Medlem
schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Tror hysterin är bra mycket farligare. De håller det på en lagom nivå. Lagom är bäst

Och var drar du den gränsen? Är hysterin fortfarande bra mycket farligare än virusspridningen i t.ex. Spanien och Italien?
Citera
Medlem
Viruset kan vara skapat av miljö extremister, ni ser nu nästan all bil/båt och flygtrafik är inställda. Precis som miljö extremisterna vill ha det🧐🧐
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckolisen
Jaha?

Och vem skulle upprätthålla "ett steg längre" ? Dialogpolisen?

Man klarar inte ens att upprätthålla rekommendationerna att inte mörda och begå terrordåd i Sverige.

Att man väljer samma väg som Storbritannien och andra. Lät väldigt allvarligt i början när jag skrev det där, men sen kom fortsättningen, dvs bara bordsservering så det var ju en övertolkning.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Du kanske missade att de sa att det är spridning i hela landet?

Jo men kolla på siffrorna, det är verkligen väldigt få som blir bekräftat smittade i Skåne! Har suttit isolerad i två veckor och märker att ingen annan gör det samma, helvete heller när inte ens regerigen anser att det är viktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in