2020-03-24, 16:52
Medlem
sonofnatures avatar
Dessa siffror e ju bara hitta på siffror

Ryssland har det dött 1 i
Ryssar e ute å reser jämt

På vissa turist ställen e det nästan bara ryssar .

Plus Ryssland har jätte mycket turism

Bara löjligt detta med alla siffror När ändå inget stämmer

Så 400+ dör i Spanien på ett dygn å en 1 i ryssland död på 5 månader
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Skriv så man fattar om du ska vara aktiv på Flashback för helvete. Översätt till svenska innan du postar, det här är ett svenskt forum. Är det ens tillåtet att massposta på andra språk?

Läs reglerna, danska, norska och engelska är helt okej.
Ta tillfället i akt att lära dig de skandinaviska språken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tänkte köpa jag med men är dessa masker återanvändningsbara eller engångs? Om de går att använda flera gånger, tvättar man dem då?

de ska inte tvättas, jag tror att de är engångsmasker, men man kan använda dem flera gånger med tanken på att man inte smutsar ner dem, de är ju skyddsutrustning för byggarbete.

vet inte om företaget jag beställde ifrån, från cdon, har beställt masker direkt från kina till under priser.
det finns 3m märket på masken och kinesisk text, samt luktar den handsprit, alltså är man nojig att man köpt begagnad mask, och fruktar att en kines medvetet hostat i masken för att bara jävlas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
New York är kört.. Guvernören är helt förkrossad.. Äntligen har vi folliehattar rätt. Många förnekade att NY skulle kollapsa.

Titta på CNN istället.

Hela världen kommer kollapsa, jag fruktar vad som kommer hända när andra vågen kommer i höst.
Citera
2020-03-24, 16:53
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Svenska dödsfallen fördubblas ungefär var tredje dag. Har vi runt 50 framåt torsdag/fredag ser det mörkt ut.

Vi kommer aldrig få några mängder av dödsfall. Vår PK regering har ju världens bästa läge att bli valda en gång till. SÅ. Vad som händer är att många kommer börja ramla, supa ihjäl sig och kanske få lunginflammation. Men inte corona.

Så vinner man ett val.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det där är det mest skrämmande med den svenska hanteringen. Alla uppmanas att hålla sig hemma, och svårt sjuka får inte ens komma till sjukhuset. Sverige är ett skämt. Skatt pumpas in i systemet dagligen men betalarna får ingenting tillbaka när det är dags. Man bränner pengarna på blattar, godhetssyn mot omvärlden och PK-projekt.
Vänstern och alla dess hantlangare har rånat, sålt ut och monterat ned Sverige bit för bit. Blattarna är deras rovdjur som skyndar på processen.

Denna epidemi kan möjligen leda till ett uppvaknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jag har inte behövt ändra särskilt mycket på min livsstil den innehåller inte mycket sociala kontakter men en sak har jag slopat Hamburgaren för jag vet inget om de som tillagar den. Däremot kan jag ta en kokt korv när jag ser att de bär handskar lägger brödet i papper tar korven ur en kokande gryta.

Sedan är det upp till mig att ta ketchup senap och då använder jag en servett. Att klämma på "spenen" utan papper vore otroligt riskfyllt.

Värst är alla människor som är hemma från jobbet och i stället måste ut och motionera. Spelar ingen roll var man rör sig det vimlar av medelålder som verka vara lediga.

Jag var på McDonalds idag, så lite besökare har det aldrig vart där tidigare.
Hela restaurangen för mig själv😃.
Citera
2020-03-24, 16:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Region Stockholms senaste uppdatering (11:30 i förmiddags)

959 fall (+143)
48 IVA-patienter varav 2 ECMO
19 döda (+4)

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/24-mars-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Endast 6200 har testats i Stockholm totalt. Totalt!!!

Det är tragiskt få. Det är livsfarligt få.

Norge testade 9000 bara det senaste rapporterade dygnet.

https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/
Citera
2020-03-24, 16:54
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Dessa siffror e ju bara hitta på siffror

Ryssland har det dött 1 i
Ryssar e ute å reser jämt

På vissa turist ställen e det nästan bara ryssar .

Plus Ryssland har jätte mycket turism

Bara löjligt detta med alla siffror När ändå inget stämmer

Så 400+ dör i Spanien på ett dygn å en 1 ryss död på 5 månader

Njaee..

Bara en spekulation från min sida men jag tror att ryska resandet har minskat rätt mycket på senare år.

Såg det själv när jag var i Thailand senast där det inte alls var så mycket Ryssar som det brukade vara förut.

Även på färjorna till Tallin, Helsingfors och Riga brukade det vara mycket mer förut....
Citera
2020-03-24, 16:55
Bannlyst
CBS 60 minutes Australia pratar med topläkare i Italien.... 4:10 in

Ni i Australien är bara i början där Covid infekterar er överallt, ni är bara i första fasen innan bomben exploderar.

Journalisten: Du gör alltså liknelse med en bomb?

Läkare: Yea yea, its worse than a bomb.

https://www.youtube.com/watch?v=lX-G6zKMajk
Citera
2020-03-24, 16:56
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Njaee..

Bara en spekulation från min sida men jag tror att ryska resandet har minskat rätt mycket på senare år.

Såg det själv när jag var i Thailand senast där det inte alls var så mycket Ryssar som det brukade vara förut.

Även på färjorna till Tallin, Helsingfors och Riga brukade det vara mycket mer förut....

Visst kanske minskat men fortfarande mycket ryssar ute å reser å de har även mycket turism
Citera
2020-03-24, 16:56
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
När andelen inlagda för sjukhusvård har analyserats kunde Smittskydd Stockholm se en överrepresentation av invånare från stadsdelarna Spånga och Kista.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/spridning-av-covid-19-i-spanga-och-kista/, idag

Är det trångboddhet, leverne eller språkförbistringar som är orsaken att Spånga och Kista är överrepresenterade i Region Stockholm?

Vad tror du själv. Det kan bo ett dussin svartingar i en trea i dessa områden. Kusiner, vänner m m. Det är verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in