2020-03-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Jävla skämt alla dessa som styr landet !! Lika bra att låta apor styra landet hade nog haft bättre resultat!

”Tillåter endast bordsservering på restauranger”

▸ Regeringens nya drag för att stoppa smittan

Exakt. Så jäkla dåligt.
Gonatt!

Ska det till att någon i regeringen eller FHM hamnar på intensiven, eller att någon i regeringens eller FHMs familj dör innan det händer något i det här landet?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Å där var sidan utvecklad rejält.
Bra och snyggt.
https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja, alla barer måste stänga.

Inte alls mina barer är öppna
Citera
2020-03-24, 14:23
Medlem
Tillväxten i döda och intensivvårdade tillsammans med hur det låter med tillgången till skyddsutrustning stavar total kollaps inom två veckor. Vi snackar TOTAL kollaps, och jag tror inte ens jag överdriver. Kommer gå käpprätt åt helvete i hög takt nu. Dag 0 är här
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Jaha, nu har FHM haft fel än en gång:
Citat:
”Ökningen som vi befarade har inte kommit”
Rubriken står på Expressens förstasida. Länken leder till ”Live-TV” och presskonferensen.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/live/live-tv-senaste-nyheterna-med-expressen-tv-16/
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Fast då blir dom kränkta. Bara rasister och Sverigedemokrater bestämmer över andra.

Men har dom samhällssmitta i sina samhällen måste dom isolerad från resten av staden annars kommer det sprida sig till varje samhälle.

Alla ska i LOCKDOWN inte bara invandrare, men då kan dom inte lämna sina områden och sprida smittan vidare när man handlar osv. Samtidigt som smittan slutas spridas i HELA sverige.
Citera
Medlem
Har de bott i Sverige utan att lära sig svenska så kan de lika bra dö.
Citera
2020-03-24, 14:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Vore ju klädsamt att citera artikeln lite mer, det är en låst artikel. Hur har dom kommit fram till denna summa egentligen? Tro gör man i kyrkan, inte när det gäller ett kritiskt läge som det här. Detta är ingen kritik mot dig utan mer att det är många som lägger ut länkar som sedan inte säger så mycket.

Jag har inte den tidningen. Såg citeringen på Facebook. Här kommer den info som stod på Facebook:

Citat:
I dagsläget har 29 personer konstaterats smittade med coronaviruset i länet men det säger ingenting om hur allvarligt läget är, enligt Region Norrbotten.

– Antal konstaterade fall säger ingenting då vi inte testar brett bland allmänheten och därför blir resultaten missvisande. Vi anser att det finns mellan 3000 – 5000 smittade i Norrbotten i dagsläget. Då blir allmänheten ledda i falsk säkerhet och därför upphör vi att rapportera dem på vår hemsida, säger Emma Bergström Wuolo, pressansvarig vid Region Norrbotten.

Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-03-24 kl. 14:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Kan ni som hänvisar till svenska intensivvårdsregistret läsa? Det står klart och tydligt att det är ackumulerade data, det är således inte 136 personer som får intensivvård just nu utan 136 som totalt har fått det sedan utbrottet startade.

Kan du läsa? Det står uttryckligen att det är 136 personer. Antalet vårdtillfällen är betydligt fler.
Citera
Medlem
Jag uppmanar alla i kommunala fackförbund att kontakta sitt lokala skyddsombud. De kan vägra jobba utan skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Skrev det här tidigare idag;

Så, nu känns det som man äntligen börjar få lite klarhet i strategin Löfven, Tegnell och co tar. Som egentligen enda land ger vi oss in i oprövat territorium. Jag tror att man har förberett en nödbroms. Antalet personer som intensivvårdas känns mest relevant att kolla på. Kan det vara så att man väntar tills vi fyllt upp ett visst antal av dessa platser?

Låt säga att vi nu har 500 platser - som sedan kan utökas till 1000 ev mer. När vi uppnår - säg 400 - så drar vi i nödbromsen. Karantän i Stockholm, strikta restriktioner, barer, restauranger osv stänger. Så låter vi platserna fyllas på och med vissa olika åtgärder begränsar vi inflödet. När och om det börjar frigöras plats så låter man människor gå ut igen och lättar på restriktionerna. Sen fortsätter vi så - fram tills denna förbannade flock immunitet - och hoppas på succé.

https://www.youtube.com/watch?v=dzr4kRxr9x8&list=LLrPBKyGzzekbDoj72jYm_Ig& index=2&t=0s
Hoppas dom planerat denna nödbroms med tanke på 2-3v fördröjning i effekt sant osäkerhet i effekt av dom åtgärder man reaktiv sätter in.
Jag är skeptisk..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Kan ni som hänvisar till svenska intensivvårdsregistret läsa? Det står klart och tydligt att det är ackumulerade data, det är således inte 136 personer som får intensivvård just nu utan 136 som totalt har fått det sedan utbrottet startade.

115 är i kritiskt tillstånd och vårdas idag på intensiven.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in