Citat:
Ursprungligen postat av
Omtanke
Men det låter märkligt, det är inte mängden virus som avgör hur sjuk man är. Vissa blir väldigt sjuka och har litet antal virus i kroppen medans andra är mer eller mindre nerlusade av virus och blir inte alls särskilt sjuka. Det finns generellt sett ingen korrelation mellan de värdena. Något annat måste spela in eftersom de har 29000 smittade och endast 123 döda, dessutom bara 23 fall i kolumnen serious/critical.
Att Tyskland följer WHOs rekommendationer kan jag tro, tyskarna är ett ordentligt folkslag. Men som sagt, det måste vara något annat som gör att de inte har mer svåra fall.
Att det testas på tok för lite i Sverige vet jag, men jag vet å andra sidan att det byggs om för att få in betydligt mer folk på vissa sjukhus i Stockholm.
Världen har alltid förlöjligat tyskar men samtidigt så apar alla efter Tyskland, vartendaste världsledare önskar sig ett eget Tyskland.
Det är ein swei drei und recht und links som gör tysken, känner man tyskar då vet man, att dom kan vara hur jovialiska och burleska som helst men att dom har alltid ordning o reda på Torpet och att det börjar i hemmen med uppfostran.