2020-03-24, 14:24
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, nu tar Regeringen i med storsläggan mot smittspridningen. Och förbjuder restauranger att servera mat vid bardisken. Bara bordsservering och buffeter ( ) kommer att tillåtas.

Aprilskämten verkar komma tidigt i år.

Kommer fler gå ut på krogen, när de läser "bordsservering" så det vattnas i munnen och folkhälsomyndigheten ligger bakom? De politruker (Tegnell avrådde arbeta hemma pga orättvisa) som FHM är borde lynchas?
Citera
2020-03-24, 14:25
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sammanfattning av PK
"ta alla nu varandra i händerna och sjung we shall overcome"
Som vanligt då, tur att jag missa skiten man blir bara så jävla arg varje gång samma skit snack varje jävla gång utan några som helst åtgärder pinsamt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Han erkände nyss att vi är i bara början på detta tillsnillnad från Tegnell. Vet inte om det var ett misstag.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Detta är helt jävla sjukt. Jag blir helt galen. Jag har fan jobbat hela mitt liv och mina förfäder och det saknas material i sjukvården???

Vart har alla. Pengar tagit vägen????

Ja du... Vad är det vi lagt alla våra pengar på de senaste åren? Ett område där det alltid funnits obegränsat med pengar, oavsett hur mycket resten av Sverige gått på knäna? Vad kan det vara?

Öppna era hjärtan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Skrev det här tidigare idag;

Så, nu känns det som man äntligen börjar få lite klarhet i strategin Löfven, Tegnell och co tar. Som egentligen enda land ger vi oss in i oprövat territorium. Jag tror att man har förberett en nödbroms. Antalet personer som intensivvårdas känns mest relevant att kolla på. Kan det vara så att man väntar tills vi fyllt upp ett visst antal av dessa platser?

Låt säga att vi nu har 500 platser - som sedan kan utökas till 1000 ev mer. När vi uppnår - säg 400 - så drar vi i nödbromsen. Karantän i Stockholm, strikta restriktioner, barer, restauranger osv stänger. Så låter vi platserna fyllas på och med vissa olika åtgärder begränsar vi inflödet. När och om det börjar frigöras plats så låter man människor gå ut igen och lättar på restriktionerna. Sen fortsätter vi så - fram tills denna förbannade flock immunitet - och hoppas på succé.

https://www.youtube.com/watch?v=dzr4kRxr9x8&list=LLrPBKyGzzekbDoj72jYm_Ig& index=2&t=0s
Myndigheterna har bra koll Oroa dig inte så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte alls mina barer är öppna

Om du har enbart bortsservering från och med i morgon är det ok.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vart har alla. Pengar tagit vägen????

Du.vet.Själv.Svaret.På.Den.Frågan!
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Men det låter märkligt, det är inte mängden virus som avgör hur sjuk man är. Vissa blir väldigt sjuka och har litet antal virus i kroppen medans andra är mer eller mindre nerlusade av virus och blir inte alls särskilt sjuka. Det finns generellt sett ingen korrelation mellan de värdena. Något annat måste spela in eftersom de har 29000 smittade och endast 123 döda, dessutom bara 23 fall i kolumnen serious/critical.

Att Tyskland följer WHOs rekommendationer kan jag tro, tyskarna är ett ordentligt folkslag. Men som sagt, det måste vara något annat som gör att de inte har mer svåra fall.

Att det testas på tok för lite i Sverige vet jag, men jag vet å andra sidan att det byggs om för att få in betydligt mer folk på vissa sjukhus i Stockholm.

Världen har alltid förlöjligat tyskar men samtidigt så apar alla efter Tyskland, vartendaste världsledare önskar sig ett eget Tyskland.
Det är ein swei drei und recht und links som gör tysken, känner man tyskar då vet man, att dom kan vara hur jovialiska och burleska som helst men att dom har alltid ordning o reda på Torpet och att det börjar i hemmen med uppfostran.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hoppas dom planerat denna nödbroms med tanke på 2-3v fördröjning i effekt sant osäkerhet i effekt av dom åtgärder man reaktiv sätter in.
Jag är skeptisk..

Jag är också extremt skeptisk, tyvärr.
Citera
2020-03-24, 14:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Nämen, en kritisk fråga. Från en tysk så klart. Intressant.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
TBC-spåret börjar nu få fäste, enligt WHO är Somalia, Eritrea och Afghanistan riskländer. Sjukdomen orsakas av bakterier som sprids via hostningar, vi har tidigare sett utbrott på boenden för ensamkommande.

I Sverige var den utrotad och vaccinering mot TBC upphörde på 70-talet, men den har iom invandringen gjort sitt återintåg med omkring 600–700 anmälda fall per år. Majoriteten av de som har eller har haft tuberkulos i Sverige är födda i något annat land och de flesta som insjuknar i tuberkulos har kommit till Sverige under de senaste fem åren.

Så kombinationen TBC med redan nedsatt lungkapacitet och Corona verkar vara en dödlig kombination.

/Provokatör
Citera
Medlem
Nu tysk reporter som har frågar vad fan sverige håller på med... typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in