2020-03-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Men Jesus Christ jag orkar inte mer med den där jävla kossan, ful, tjock och dum i huvudet.
Har hon för fan fattat vilka enorma uppoffringar de har gjort i Wuhan för att efter 2 månader (TVÅ MÅNADER) börjar så småningom försöka gå ut igen? Vilket jävla ljus ser hon? För vem? För Sverige där folk går på afterski och som eventuellt lyssnar på "rekommendationer"? Bojkotta aftonbladet!
Med ljus i tunneln i Wuhan menas de krematorium som byggdes snabbt där som brände upp varenda smittad. Så fick de kontroll över situationen där.Så fort släpps Wuhanbor ut så kommer Corona att börja härja igen.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Var ute en sväng idag , hämta mat bland annat, absolut ingen verkar ta detta på allvar, det var nästan värre turbulens med folk som irrar omkring helt utan hänsyn till andra, det finns bara en lösning tror jag och det är utgångsförbud.

Japp håller med, utegångsförbud med vissa undantag såklart som i andra länder.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Pressträff nu!

https://www.youtube.com/watch?v=d2RUlNrCN3M
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs20
Vi har inte sett resultatet av deras hårda tag än.. när vi ev. sticker iväg inom 2v kanske dom vänder ner.. samma med Tyskland

Norge gjorde som Danmark i kampen mot viruset. Ferske tall viser at det har stor effekt.

De drastiske tiltakene i Danmark, som er nesten identiske med de norske, kan redusere smitten i samfunnet med 30–50 prosent.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Vbwq93/norge-gjorde-som-danmark-i-kampen-mot-viruset-ferske-tall-viser-at-det-har-stor-effekt

Kl 16 idag skall man idag (norge), presentera lite "stats"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är ju sjuk.. Vill du de dödsoffer ?

Nej jag menar tillfrisknade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja det kan ju du göra, eftersom du verkar vara så jävla dum att du tror att man genom att kolla temperatur kan konstatera ifall någon har coronaviruset.

Du är så jävla dum att det är en slöseri att ens diskutera med dig. Gå och mys med Tegnell nu istället...

Ja jag är dum som fan, men jag tror iallafall inte att jag har lösningen på alla världens problem som tur är.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Vad less man blir på alla semesterfirare utomlands som är strandade på sina hotellrum och gråter ut i media.
Dom sitter på ett hotellrum med internet, tv och mat. Ändå tycker dom det är omänskligt.
Och sen klagar svenskarna på att flyktingar är kräsna...
Citera
2020-03-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
33 döda - NNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOO - we all gonna die!!!

If you gonna die, die with your boots on.
https://www.youtube.com/watch?v=BZ8FyShfnFc
Citera
2020-03-24, 14:03
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Krögare och restaurangägare gnäller som fan för de får dra ner och att folk inte besöker dom, tråkigt men nu är det en sjukdom man har att göra med och att stå och gnälla i media hjälper inte mot det.

Man kanske gnäller för att människor blir arbetslösa och ser sina företag gå under?
14.000 arbetslösa på en vecka, är otroligt många människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det går att lösa med rigorösa kontroller.

Hade Sveriges ledning haft lite hjärna de senaste årtionden så kanske de hade ordnat inhemsk tillverkning så vi slipper importera så mycket! Vi kommer få äta upp vårt importberoende!

Det hade ju krävt en helt annan ägarbild av produktionsmedlen.
Sveriges ledning har inga möjligheter att bestämma över internationellt kapital.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mind_crazy
Det sydkoreanska företaget Seegene har verkligen effektiviserat hela testprocessen. De har frångått det manuella systemet och kör iprincip allt automatiserat.

https://amp.cnn.com/cnn/2020/03/12/asia/coronavirus-south-korea-testing-intl-hnk/index.html
Tack för info och länk.

Vad man önskar att Sverige kunde tillverka testkit också. Tycker jag har läst att det finns tillverkare även här men är osäker på vad som har sagts om det egentligen. Testkiten ska valideras men vet inte mycket mer, om ens det. Skulle vara intressant att få veta mer.

Test för koll av antikroppar hos utvalda snittgrupper borde vara på snar ingång, det har ju pratats om att det är nära förestående (Tegnell).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag tror ingenting. Jag tittar på fakta. Faktum är att Danmark var den landet som först stängde sina gränser i Europa till er svagbegåvade fårs hyllningar. Vad har det hjälpt Danmark att stänga gränserna?

Var inte den stängningen politiskt motiverad? Då får man leta efter vilka politiker som tjänade på en stängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in