2020-03-24, 13:56
Medlem
gs20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så vänta nu, ska se om jag har fattat det korrekt:

Danmark med hälften av vår befolkning har lika många döda som oss, trots deras att sinnessvaga statsminister stängt ner landet och infört Stalin-liknande restriktioner på hur många som får träffas på en och samma gång? Har jag förstått det rätt?

Varför är det ingen som påpekar detta? Vad gör Danmark för fel (förutom att de generellt är underlägsna oss på alla plan)?

Vi har inte sett resultatet av deras hårda tag än.. när vi ev. sticker iväg inom 2v kanske dom vänder ner.. samma med Tyskland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
JAG BLIR GRÅTFÄRDIG.

Lyssnar just nu på Folkhälsomyndighetens presskonferens, och herre gud så mesigt!

Vad är det med svenska mentaliteten???

Man ger SKARPA REKOMMENDATIONER som givetvis inte betyder ett skit!

Övriga Europa pekar med hela handen och FÖRBJUDER.

Den enda restriktionen idag: ett luddigt förbud mot "barhäng".

FY FAN.

Stänga ner skidorter, NEJ det vågar de inte såklart. Jävla pissland.

Du vet väl att överheten måste tassa på tårna för invånarna annars blir de hotade till livet.
En lärare i skolan får ju inte komma med negativa bedömningar av eleven på kvartsamtalet. Gör hen det vaknar hen nästa morgon med ett avhugget blodigt hästhuvud i sängen.
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-24 kl. 14:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fråga

Vad händer när alla länder släpper på sina karantäner? Kommer inte viruset spridas i rekordfard då?

Kanske Sverige gör rätt i att låta viruset smitta lite i taget?

Jo det kommer att börja spridas igen då OM inte en flockimmunitet uppstått. Ja, Sverige gör mycket rätt just nu, till skillnad från andra länder där de låter politiker fatta beslut istället för hälsoexperter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, fast det där kan man ju åtminstone begränsa till ett minimum, och sedan kontrollen av dessa personer.

Hitresande in i karantän direkt, symptom eller icke. Osv.

Och sedan rida ut stormen så här tills det kommer ett vaccin.

Jag har en bättre ide. Du drar till arlanda och tar febern på alla så får vi slut på denna pandemi på nolltid.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så vänta nu, ska se om jag har fattat det korrekt:

Danmark med hälften av vår befolkning har lika många döda som oss, trots deras att sinnessvaga statsminister stängt ner landet och infört Stalin-liknande restriktioner på hur många som får träffas på en och samma gång? Har jag förstått det rätt?

Varför är det ingen som påpekar detta? Vad gör Danmark för fel (förutom att de generellt är underlägsna oss på alla plan)?

Du tror att det som blev sjuka och dog blev sjuka för att de införde restriktioner...
Citera
Medlem
[quote=Snapcount|70869307]Men.., vad skiljer det sig ifrån "Coronawatch.se" som har 166..?

https://www.coronawatch.se/[/QUOTE

Denna skillnad förstår jag inte. Jag tycker inte att detta bevakas och följs upp på ett bra sätt. Man kan till och med misstänka mörkning.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hur tänker du om import och export i ditt expertutlåtande?

Det går att lösa med rigorösa kontroller.

Hade Sveriges ledning haft lite hjärna de senaste årtionden så kanske de hade ordnat inhemsk tillverkning så vi slipper importera så mycket! Vi kommer få äta upp vårt importberoende!
Citera
2020-03-24, 13:57
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Rekommenderas att man inte ska resa. Går ju inte att få tag på några flygbiljetter ändå...
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Norrbottens län räknar med att 3000 - 5000 är smittade i nuläget. Detta på en population på 250 000 invånare.

Det första fallet konstaterades 9 mars. Bara 29 personer är bekräftat smittade.

Citat:
Vi anser att det finns mellan 3000 – 5000 smittade i Norrbotten i dagsläget.

https://pren.nsd.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fmobil.nsd.se%2Fnyhete r%2Finget-barhang-pa-krogen-nya-restriktioner-nm53 26498.aspx&meter=false&action=completerequest&call back=https:%2F%2Fmobil.nsd.se%2Finc%2Feprencallbac k.aspx

En indikator på hur snabbt viruset sprider sig i ett glesbefolkat område som är ca 1/4 av Sveriges yta.
Citera
Medlem
Krögare och restaurangägare gnäller som fan för de får dra ner och att folk inte besöker dom, tråkigt men nu är det en sjukdom man har att göra med och att stå och gnälla i media hjälper inte mot det.
Citera
2020-03-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Johan Carlsson Är den största katastrof jag upplevt som talesperson för Sveriges ledning under dessa svåra och omskakande tider!

Svammel och otydlighet! Snacka om det är svårt att ta informationen på allvar.

Skandal.

Vad är det som är svårt att ta på allvar? Förstår du inte hans budskap? Är du trög?
Citera
2020-03-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Socialminister Lena Hallengren:
– Statsministern har sagt att fler instruktioner är att vänta.
Instruktioner!? Rekommendationer då alltså...
Kan tänka mig.
tvätta händerna instruktioner.
åka trång buss instruktioner.
träffa släkten i påsk instruktioner.
lämna barn i smitthärd instruktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in