2020-03-24, 13:17
Medlem
santos_devilles avatar
Det besvarade mina funderingar sen innan. Jag tror vi är relativt safe nere i Skåne och kommer återgå till mitt arbete och börja leva mitt liv igen. Att stockholm har problem ska inte behöva förstöra mitt liv längre
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Någonting roligt i vöntan på FHM:s presskonferens.

Pie i karantän:

https://youtu.be/AnZ_5cm5eXA
Citera
Medlem
45 nya fall idag låter inte mycket. Men dagen är inte slut. Vi har 115 som intensiv-vårdas men den siffran tror jag inte på.

Bordsservering kan rädda restaurangerna. Där tog man nog ett riktigt beslut. Jag vill ha biffen väl stekt.
Citera
2020-03-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det är klart att det är det. Hela Sveriges strategi (och även andra länder såsom UK i början och USA just nu) har att göra med en avvägning mellan ekonomi och människoliv. Vad vågar man förlorar mest, personer eller pengar? Sverige är bland sämsta (troligtvis sämsta) förebilder i världen när det gäller att rädda människoliv i Corona-frågan, om ni inte förstått det än. Det allt det det handlar om. Humanitära stormakten, javisst.

Du har helt fel. Alla länder måste uppnå flockimmunitet. Sverige är föregångsland genom att inte låtsas som att 2 veckors karantän gör någon nytta.
Citera
2020-03-24, 13:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag undrar om löfven är sjuk. Det där talet till folket kan ju vara en av flera inspelade videos. Har lite svårt att släppa att den är inspelad
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
Nu tar Sverige på sig hårdhandskarna - Bordservering åt alla!
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hittills fungerar det ju mycket bra, så det är klart det inte finns någon anledning att idag göra något större.

Finns det inte? Dumt att chansa tycker jag när man ser på utvecklingen i andra länder. Om inte annat kan man göra det för att markera, så att folk inser allvaret.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Känns overkligt naivt detta av Sverige. Speciellt med tanke på hur övriga Europa ser ut. Detta skickar ju alla signaler om att "det är nog rätt lugnt ändå. Gäller inte mig."

Intressant. Får se hur länge Sverige vågar spela detta spelet.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Clownen i presskonferensen säger att "myndigheterna INTE kan förhindra människor att resa inom landet", hehehe - vilka idioter som styr oss. Får inte STÅ i baren, men sitta 12 vid ett bord - WTF!!!

Underbara åtgärder och villfarelser!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Haha, ingen kommer väl ha råd eftersom de står där utan arbete och utan lön

Och med flygbolag i konkurs... blir lite svårare att flyga då

Om man inte är miljardär och håller sig med eget plan.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är sånna som inte hänger med vad som händer som gör att hårdare och hårdare regler måste införas...dom förstår inte själva vad dom ställer till med.

Nej nej, de fattar inte det. Bara en sådan sak fattar de inte att om vården kollapsar p.g.a coronapatienter, må det vara unga friska ELLER 100 år gamla riktigt sjuka som ändå skulle dö snart, så kommer ju inte vård att finnas för de helt vanliga icke-coronasmittade patienterna heller, så kanske bara behöver något så basalt som antibiotika, eller bara en snabb röntgen för att kontrollera ifall där finns cancer i kroppen, eller ett skärskår som behöver sys, eller precis vad för liten skitsak som helst. Inga ambulanser eller ens vårdplatser för gravida exempelvis, osv.

De fattar inte att vården på många ställen i landet REDAN FÖRE coronakrisen var i kollaps nära på där människor redan dog i brist på personal osv.

De fattar ju inte hur lite som krävs för att vården totalt skall kollapsa i hela landet. Medan Finland var väl förberedd för en epidemi, så har ju Sverige 0 beredskap och skänker t.o.m som nu i kristider bort tillverkningskapacitet av ventilatorer osv. till exempelvis USA.
Sverige är ju för fan dödsdömt om viruset får en större spridning nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det besvarade mina funderingar sen innan. Jag tror vi är relativt safe nere i Skåne och kommer återgå till mitt arbete och börja leva mitt liv igen. Att stockholm har problem ska inte behöva förstöra mitt liv längre

Du kanske missade att de sa att det är spridning i hela landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in