2020-03-24, 17:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Han Johan Geisecke är så jävla full av skit.

Han påstår att det finns ett "immunitet-test" klart på KI, dvs ett antikroppstest. Färdigt att använda. Givetvis ren och skär bullshit då det vore en världssensation om så vore fallet.

Antikroppstest är ingenting märkvärdigt. Vad tror du FHM kommer att använda sig utav när de kommer och testa 1000 slumpmässigt utvalda stockholmare?
Citera
Medlem
Dagens briefing av New Yorks Guvernör Andrew Cuomo är ögonöppnande och bra på flera sätt. Rekommenderas, första 10 minuterna säger jävligt mycket redan.. Sedan kan vi kollektivt gråta över vad vi har för tölpar till politiker i jämförelse med män som han (no homo) - stabil, tydlig, och objektiv som satan: https://www.youtube.com/watch?v=k2khIjJuLHI

edit: Börja titta vid 4min 30 sek
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Undrar om de kommer stänga skidanläggningarna till påskloven, har hela sverige påsklov samma vecka, det säkerställer ju ännu en enorm smittspridning isf.

Det kommer dom inte då det enligt fhm inte smittar där.
Fram till den har jag varit försiktigt skeptisk. Efter denna inser jag att dom vill bara inte ta ett beslut som kan göra att dom blir ersättningsskyldiga.

Se över samtliga beslut inget kan ställa staten skyldig till ekonomisk förlust.
Citera
2020-03-24, 18:00
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Han Johan Geisecke är så jävla full av skit.

Han påstår att det finns ett "immunitet-test" klart på KI, dvs ett antikroppstest. Färdigt att använda. Givetvis ren och skär bullshit då det vore en världssensation om så vore fallet.
Om Giesecke är full av skit kan jag inte bedöma.
Men han har helt rätt. De som har insyn talar om att olika antikroppstester är utvecklade och befinner sig i slutfasen av testning.

Se exempelvis: http://www.epitopediagnostics.com/news/epitope-diagnostics-introduces-immunoassay-kits-for-detection-of-covid-19/2020/3/3
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Bägge kan visa sig få rätt.
:/

Själv hoppas jag att man snart (!!!) kan testa för immunitet. I många yrken, t.ex. i äldreomsorgen, behöver vi veta en sådan sak.

När väl det kan testas, så blir allt mycket lättare och vi kan koncentrera oss på den ekonomiska återuppbyggnaden medan vi väntar på det där vaccinet som kanske kommer, och på all kunskap som nu med topprioritet forskas fram. Verksamma mediciner mot Covid-19 kommer. Men tyvärr tar sådant månader, även om tempot forceras.

Innan det blir meningsfullt att ens producera sådana tester i större upplaga måste vi veta hur länge denna immunitet sitter i. Inte ens det vet vi än. Antikropparna som bildas verkar dock tyna bort relativt fort för många som blivit återsmittade. Men sådan forskning tar tid av sin natur. Kan ta ett tag innan vi vet mer här, Kineserna kommer sannolikt vara först hursomhelst.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
New York är kört.. Guvernören är helt förkrossad.. Äntligen har vi folliehattar rätt. Många förnekade att NY skulle kollapsa.

Titta på CNN istället.
Cuomo är en gnällig pratkvarn utan verkstad som bara tigger Trump om mer bistånd på sina timslånga tal dagligen. Cuomo är en italiensk pajas.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hisnande framtid ... detta virus kommer verkligen att förändra världen. Feministerna kan kanske köpa skumpa när allt är över. Gubbväldet de aldrig rått på fick en ny fiende.
Snarare så att identitetspolitiken är lika utsatt för detta virus som en 90-årig tant med kol.
Citera
2020-03-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ja. Total cases är alla dom fall vi registrerat som Corona fall. Men i Sverige tro vi att över 100 000 svenskar är smittade. Men total cases är antagligen dom med hårdast symtom, som anmält. En liten del består ju också av folk som testats för att dom varit utomlands också.
Takk! Jeg forstår. Er det opplyst om antall registrert smittede i Sverige? Jeg er fremdeles litt usikker på de tallene som worldometers viser i de forskjellige kategoriene for hvert land.
Citera
2020-03-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja.. fast det börjar röra på sig nu. Känns som intensiven kan beredda sig på några jobbiga veckor framöver.

Man undrar ju lite av taktiken av att inte göra så mycket innan det är för sent, inte testa i den utsträckning det borde göras, ingen koll på hur spridningen ser ut.

Inte tillräckligt med intensivvårdsplatser alls, borde vara rätt enkelt att se på andra länder i vilken takt behovet rusar fram dag för dag eller ska det lösas med höga siffror vad gäller dödstal, avlidna behöver ju inte sin plats längre.

Skrämmande att tänka så men man undrar ju hur de har tänkt sig att det ska lösas
Citera
2020-03-24, 18:03
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Antikroppstest är ingenting märkvärdigt. Vad tror du FHM kommer att använda sig utav när de kommer och testa 1000 slumpmässigt utvalda stockholmare?

Sentineltestning.

Dvs folk som kommer in för att "influensa-test" blir topsade även för corona.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jag skulle vilja ingå i flocken - alltså den som blir immun - kan någon ge mig instruktioner hur jag ska gå till väga? Jag tillhör riskkategorin + 70. Om jag ringer 1177 kan dom guida mig då?
Riskgrupper ska inte ingå i flocken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Snälla, ge inte den personen beröm!

Leta upp när de frågade honom i TV4 om det " kan komma till Sverige "

T,ex här;
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/f%C3%B6rsta-fallet-av-coronaviruset-i-sverige-ingen-smittorisk-12524101

så kan Du se vad han sa då jämfört hur det ser ut nu!

Och idag så sa han att det är i början...

/

Vi är inte oroliga. Kan inte hända i Sverige. Sverige är välutrustad inför några sådana här enstaka fall..

I jämförelse med fältsjukhus, karantän, stängda utbildningsplatser..

Han blev tagen på sängen kan man ju säga.

Men observera att han hela tiden pratade om sin tro. Och att han inte var ensam om den tron.

"Vi tro inte.." " Vi tror att..".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in