Det spelar ingen roll hur många poäng jag kommer upp i för LW. Hennes agerande spelar roll i hur detta blev såhär. Det har du helt rätt i. Men din vilja att svartmåla henne förstår jag mig inte på. Ditt förakt mot en kvinna är bland det värsta jag sett. Men låt mig vara övertydlig. Hon kan vara en narcisistisk sexgalen hora och urusel mamma. Det betyder inte att någon har rätt att mörda henne. Tror du på allvar att SD är helt ovillig i detta? Jag lär väl få ångra att jag ens svarar dig. Så fort tråden börjar bli intressant igen och diskussionen förs på en intressant nivå dyker du upp och börjar om igen.
Har den du svarar här eller andra skribenter någonsin sagt att SD haft rätt att mörda Lena?
Aldrig!
Detta är alltså vid första tillfället de undersöker hans hus. Då är LW anmäld försvunnen men inte hittad. Anledningen att de är där är tidigare misstankar ang misshandel mot SD.
Citat:
– Det kändes som att skulle den här personen ha med händelsen att göra så hade det varit väldigt viktigt att fortsätta här och nu för att kunna undersöka bättre. Jag var själv där och hade inte med mig utrustningen.
I inledningen av utredningen var en jouråklagare inkopplad på fallet. Det handlar om samma åklagare som tidigare lade ned utredningen där Lena Wesström anmälde 45-åringen för misshandel i november 2016.
Polisteknikern kontaktade jouråklagaren och berättade att han tyckte det var något konstigt med huset. Han uppmärksammade jouråklagaren på att de inte genomfört någon teknisk undersökning.
– Jag tog det på telefon på plats i huset. Men jag fick till svar att vi måste avbryta och ge oss. Jag lägger inga värderingar i det utan det var bara att göra som åklagaren sade.
Hmmm undrar om det hade kunnat lösas där och då? Vet vi vem den åklagaren är? Detta borde ju rendera iallafall en diskussion om tjänstefel?
Läst de två nytillkomna artiklarna på na.se ang hjärsta mordet skrivna av de 2 som bevakar rättegången och kan konstatera att när de fått tänkt igenom sina betraktelser av rättegången skriver de riktigt bra. Det är nog inte helt lätt att bevaka i realtid.
Snoris kallade mordet för ett "utvidgat självmord". Och även om ni inte säger det rakt ut så antyder ni det med era trådar.
På vilket sätt skulle det varit utvidgat självmord? Missat det där.
Betyder det att även Lenas nära och kära antyder att SD hade rätt att mörda henne? De har också "smutskastat" henne genom att berätta om hennes liv och leverne i bl.a. förhör.
Det är helt enkelt fakta. Lägg inte ner känslomässiga tolkningar i det.
Aktbil. 155 s 74: New Balance skor BG 55955-2 Altan/uterum
Aktbli. 147 s 644 Förhör med SD 29/8 -19:
FLI: Dom här new balance-skorna i varje fall NFC har ju utfört DNA-analys för att se om det fanns förekomst av blod på skon och analysen visar en blandning av DNA från två personer. Resultatet talar extremt starkt för att del av DNA kommer från Lena Wesström +4 och Stefan Davidsson +4 fanns en blandning av minst två personer. Hur kan det komma sig? MT: Ja..ingen aning..alltså jag vet int..vad ska jag svara? Ja eh..Lena har kommit i kontakt med skorna eller vad vill du jag ska svara?
FLI: Ja Lenas.. det är ju så att dom har ju gjo1i.. utfört en DNA-analys..
MT: Ja.
FLI: Om förekomst av blod..
MT: Okej.. ah.. tror inte du sa att det var blod men.
FLI: Sen +4
MT: Ingen aning.
FLI: Du vet inte?
MT: Eh jag..jag hade skorna mycket..så säkerligen har jag haft dom när vi har haft sex.. FLI: Du har haft på dig skorna vid sex?
MT: Ja.. utomhus så gör man ofta så men..ah.. eh.. det kan ha kommit.. tusen o en tillfällen. Jag kanske har haft dom efter mordet när jag varit på..på mordplatsen.. eller fyndplatsen.. FLI: Vad sa du nu, det kanske har varit nån gång när du var på fyndplatsen?
MT: Ja, jag vet inte om det finns blod..
FLI: När var du på fyndplatsen då?
MT: Ja där var jag.. ja.. ganska så nära efter..
FLI: När var det då?
MT: Ja jag var väl där ett par tre gånger då i.. inom...ja innan jag blev.. inlåst här.
FLI: När var det.. vilka gånger har du varit där då?
MT: Ja när jag varit inne i stan den enda gången jag kan veta det är fredagen innan jag blir inlåst.
FLI: Vid första tillfället eller vadå, andra tillfället? Eller när menar du?
MT: Nej det är enda gången som jag liksom vet att..
FLI: Ja men när menar du att det skulle vara att du var på fyndplatsen?
MT: Ja jag har varit där många gånger jag var där för en vecka sen senast..
FLI: Ah.. ah men när pratar vi då här?
MT: Ja.. så snart jag kom in till stan..
FLI: Ja.. för du landar ju en fredag där.. var ni.. åkte ni till fyndplatsen då?
MT: Nej tror jag absolut inte.. nej det.. nej det gjorde vi inte. Nej. jag har inte varit där med Hanna.
FLI: Nej för då var hon inte hittad.
MT: Nej just det, bara en sån sak (skrattar till)
Ytterligare en fantasifull förklaring till blodet på skorna. I den här varianten besöker han fyndplatsen på fredagen efter hemkomst, innan han blir häktad. Och innan hon har hittats. - Tänkte sig visst inte för.
Blod borde ha återfunnits även under skon. Med tanke på att han vände på kroppen efteråt för att komma åt mobilen så har han varit i närkontakt.
Förhöret fortsätter, s 651:
FLI: Då är klockan 18:45 och då vill jag säga att jag sa 17:40 nu har Stefan rättat mig här så det är 18:45.. bra. du Stefan en fråga till. Det.. när jag tog upp och prata om skorna.. dom här new balance-skorna.. så sa du det kan ha kommit när jag gick på brottsplatsen.
MT: Var det fel uttryck igen?
FLI: Nej men, nej.. men hur då liksom hur ska det ha kommit där menar du?
MT: Ja det.. det var bara en spekulation och det kanske är onödigt att jag spekulerar..
FLI: Ah.
MT: Ja.. nej så jag.. jag har ju besökt brottsplatsen flera gånger.
FLI: Ja..ah.. det har ju varit avspärrat en tid också..
MT: Inte när jag har varit där.
FLI: Inte när du har varit där.. nej.. och var gick du där då?
MT: Vad menar du?
FLI: Vart på brottsplatsen där gick du? jag vet ju hur det ser ut där jag har ju också varit där. MT: Ja ja.. ja.. ah precis.. jag har ju varit där rätt många gånger..
FLI: Ja..
MT: Säketi tiotals..
FLI: Tiotal gånger?
MT: Ja eh.. jag vet jag har varit där många gånger.
FLI: Mm.. och var gick du då?
MT: Jag tror jag.. jag tror jag samtliga gånger har varit uppe bakom bullerplanket.. jag har
liksom inte kanske fokuserat vid den där trädstumpen..eh.. med lyktor förutom på årsdagen då var jag bara dit.. nej jag var säkert upp då också..
FLI: På årsdagen?
MT: Ja.. men.. platsen med ljus den är ju ingenting utan hennes sista plats den är ju där uppe. FLI: Vati då nånstans?
MT: Bakombullerplanket.
Skorna beslagtogs 29/5 -18 efter vad jag kan utläsa. - När återlämnades de? - När upphävdes avspärrningarna; innan den 29/5? Han trasslar in sig i sina egna skosnören.
Kanske är det skorna som blir hans fall.
Som jag spekulerat tidigare/och nu så tog sig SD hem efter avslutat uppdrag.
Tog sig in tomten (där ytterbelysningen var släckt), spolade av sig med vattenslangen med skorna på. Förmodligen hade han mycket blod på underbenen eftersom LW:s blodskvättande var lågt (ca 60 cm). Kanske hade han dessutom sparkat på henne ett antal ggr. Försökt att tvätta av skorna senare men lyckades inte helt (blodet hade torkat).
Undrar när dessa skor kom hem till HD:s föräldrars sommarstuga? Antar att de fått frågan... någon som sett i FUP?
Om polisen som var på plats den 15:e (som fick order av åklagaren att avbryta) fått fortsätta så hade de förmodligen (skorna) blivit hittade där och då (tror inte att han hunnit få dessa till sommarstugan).
Otrevligt att denna åklagare var samma som la ner bilhändelsen, även om det då stod "ord mot ord" Det borde ha funnits ett stort intresse att fortsätta leta nu när LW var försvunnen (och samma man inblandad).
Kan SD ha lyckats övertyga åklagaren om att han måste hem för att resan till USA är nära förestående.
Är det en hemlis vilken jouråklagare det är eller har det framkommit någonstans?
Då kommer den uppgiften också från LW.
Hon tycks postumt lyckas bra med sin förtalskampanj
mot makarna D. Fortfarande nästan två år efter sin död
lyckas hon hämnas på HD för att SD älskade henne och inte LW,
Så mycket hat mot HD p.g.a detta rykte.
HD kände sin man bra... hon verkar inte ens förvånad i förhöret över att han skulle ha googlat säger bara att hon inte vet (när polisen ställer frågan pga att barnet hade KOLIK).
Läst de två nytillkomna artiklarna på na.se ang hjärsta mordet skrivna av de 2 som bevakar rättegången och kan konstatera att när de fått tänkt igenom sina betraktelser av rättegången skriver de riktigt bra. Det är nog inte helt lätt att bevaka i realtid.
Håller med Dig om att det är nog inte helt lätt att sitta i "direkttextning"...
De är dock två, jag har noterat att ibland skriver de frågorna men svaren uteblir. Ofta är det många minuter mellan rapporteringen. (Själv hade jag när det begav sig 5 nedslag/sek så lite mer borde de hinna med... skryt jag vet).
HD kände sin man bra... hon verkar inte ens förvånad i förhöret över att han skulle ha googlat säger bara att hon inte vet (när polisen ställer frågan pga att barnet hade KOLIK).
Hon kommer nog snarare bli förvånad över att hon inte var förvånad, när hon om några år kommer klarsynt ut ur dimman av hjärntvätt. Då gäller det att ha en stor portion av självförlåtelse i beredskap för att klara ångesten denna process framkallar.
– Stora delar av eftermiddagen kommer förhandlingen att fortsätta bakom stängda dörrar. Då kommer allmänheten inte att få vara kvar för att lyssna, säger Björn Lindén.