2020-03-24, 04:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det där om googlingen verkar väl inte alls komma ifrån (eller bekräftas av) HD. Kolla i aktbil.149, s.248:
FLl: Känner du till att det finns, att Stefan skulle ha gjort nån Google-sökning, när eran dotter eem ... ni hade, ni har en dotter som hade kolik
MT:Mm
FLl: Mm ... att han ska ha gjort Google-sökningar på hur man kan få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd?
MT:Nää
FLl: Det känner du inte till?
MT:Nej

Tack!
En trådsanning alltså.

Då kommer den uppgiften också från LW.
Hon tycks postumt lyckas bra med sin förtalskampanj
mot makarna D. Fortfarande nästan två år efter sin död
lyckas hon hämnas på HD för att SD älskade henne och inte LW,
Så mycket hat mot HD p.g.a detta rykte.
Citera
2020-03-24, 04:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förlossningsdepression var vad jag antog, innan koliksnacket dök upp helt nyligen. Så nu vet jag inte vad jag ska tro.

;

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

...

2007 skriver han under pappaledigheten:
”2007-09-25
Jopp, två bebbar. En flicka på 3,5. Och en flicka på 1år3månader. Båda jobbiga som fan. Men det får man nog skylla på pappan... Nä, så farliga är de inte. Men den senare hade kolik 6 månader, var ok två månader och fick sedan glutenallergi och skrek 4månader till. Fick sedan laktosintollerans, och började skrika mer igen. Men sedan ett par veckor har vi haft det bra. Fast vi är lite trötta nu”

Kanske energin tog slut när verkligheten trängde sig på lite väl mycket...han blev kanske t.o.m. för trött för att orka småragga på dykbloggen?

...

Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-24 kl. 04:45.
Citera
2020-03-24, 04:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Eftersom det är blod som syns på fotot av skon, så ska man se det som att DNA:t från LW är blod snarare än hennes saliv? Tolkar jag dig rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, självklart!

Så du kan med blotta ögat avgöra från ett foto
vad det är för fläck?

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Korrekt och nu har NFC,s forensiker talat om att de kan inte avgöra om det är blod eller något annat gojs de hittat på skon.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-24 kl. 04:56.
Citera
2020-03-24, 04:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Om jag räknar väldigt snällt kommer jag upp i 23 poäng. Det är i allafall tillräckligt att inse att det är en person en ska akta sig för. Gränsen för psykopat anses gå vid 30.

Och hur många poäng får du för LW?
Jag får bra mycket över 30 på henne.

Älskarinnan som förföljer och hotar makarna
under ett års tid när mannen försöker dumpa henne.
Ingen empati med någon.
Citera
2020-03-24, 05:28
Medlem
gloriouslifes avatar
2019-05-01 Inlägg från en saknad skribent.

Som långt innan FUP kom hade bra koll på
vad som hänt bakom fasaden.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon försökte väl inte lämna? Inte i handling, hon följde efter SD och fotade honom och lade upp med kommentar som kan uppfattas som nedsättande efter han avföljt henne på facebook när han fick veta om anmälningen för den påstådda misshandeln.

Vänd på det två sekunder, vad hade du tänkt om LW avföljt SD och han därefter följt efter henne, fotat och lagt ut på facebook med exempelvis kommentaren "Plankan Wesström"? Rätt grisigt va!?! men varför tycker du inte det när kvinnan gör så?
LW passar inte helt ditt "klassiska" fall med oprovocerat kvinnovåld.

Hon bjöd in honom mitt i natten till fika med dopp och när han tackade mej vägrade hon gå ut urhans bil.

Kanske också ofredandet som anmäldes var ett svar på trakasserier från henne? Att det var därför hon inte ville gå vidare, om hon insåg att hon i huvudförhandling skulle framstå i mindre smickrande dager?
Citera
2020-03-24, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hans jävla "RT", som absolut inte på några villkor fick brytas, var bara så otrolig. Han var helt rigid när det gällde sin RT. Radiotystnad. Trodde han att han låg i militären och blev avlyssnad? Nej, lilla frugan var i närheten och han fick absolut inte bli påkommen att vänstra, som han gjort i åratal. Blir bara så trött.

Lysande härskar- och normaliseringsteknik. Se och lär alla psykopater! Man kan börja smått med en förklaring som verkar någorlunda rimlig för offret. Sen är det bara att pusha gränsen, lite till och lite till...
Citera
2020-03-24, 05:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Hur vet du att han försökte dumpa henne? Jag har missat det isåfall. LW skulle isåfall fortsätta träffa SD under hot.?

;

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Aktbilaga 164, s 1109-1114.

Mail mellan LW och SD.

Datum: 2017-05-26 09:32
Till: "Davidsson, Stefan

...Planera när vi kan ses nästa gång. Rena och nyrakade.
...Att du går finns inte.
Det gör ingen som inte kastat, som inte utnyttjat. Vi är nära. Vi vill. Jäd. Forever

Datum: 2017-06-12 21 :39

Jag vill du inte ska kasta bort oss. Det gör du. Varit hoppfullare några
dagar nu. Fattar inte vad du håller på med nu. Du vet hon kommer säga till dig om jag skriver.
Du skulle LÄTT kunna säga till henne att det är orimligt att utestänga mig på det sättet från
arbetsgrupperna. Men är barnsligt envis att minsann inte ge mig minsta nanometer gentemot
henne. Det ÄR att offentligt pissa på mig. Och jag accepterar det inte.
Då berättar jag att ni
utestängt mig. Tg berättar hur hon vill för de hon vill. Har inte sagt till mig. Rimligt att jag
berättar om jag blir behandlad så. Du kan hjälpa till att påverka att jag inte BLIR behandlad
så. Men icke. Istället sätter du igång igen med fula, låga anklagelser. Som får allt det goda jag
känt från dig på sistone att kännas på låtsas. Det är DU som nu upprepade gånger sagt du ska
avsluta allt. Det är DU som har möjlighet att ändra dig. Tror du kommer göra det. Du har gjmt
det hittills. Hotar och viftar och bråkar. Backar mer och mer. Men har ändå kommit tillbaka.
Fortsatt lite. Tror du gör det för du vill. Hoppas du gör det fortfarande för du vill.
Kanske inte först. Först kanske av rädsla och taktik. Ett smart drag för att försöka undvika det
du är räddast för av allt.
Och sedan blir det bättre. Var inte en korkskalle nu. Vi hörs senare. I
god ton. Du väljer

Datum: 2017-06-13 00:03

Om du skiter i mig borde du åtminstone tänka på ditt eget bästa. Du kan
knappast tro det är till din fördel att krossa mig
, det var såklart din skräck och reptilhjärna
som talade. Du har så mycket att förlora. Inte för hon skulle gå (jo, jag fottsätter säga det
eftersom du inte medger det själv), men det är klart det skulle bli olustigt med nya tårar, nya
besvikelser, ny vrede från den omgivning hon väljer att berätta för.

I morgon öppnar du en kanal som vi hörs i. Vi har att prata om. Verkligen. Öppnar du inte så
öppnar jag. Antar dn föredrar att välja kanal och ton.

Jag kommer att svara henne. Inte mitt fel om hon är för korkad för att hantera det med någon
värdighet. Du kan gärna försöka stötta henne i att vara smart.
Det är ju din specialitet att
coacha, hon uppskattar det säkert.
Du har nu taggat ned. Återstår att visa om du fulknullade idag eller faktiskt sträckte ut en
hand. Att fortsätta som du gjorde i kväll är inget annat än bevis på allt det som gör att inget
mer finns kvar mellan oss att värna om, då har du dödat det sista. Var inte så korkad. Det
vinner ingen på.

Sov gott. Vi hörs i morgon. I god ton. Vet att du kan. Vet att du vill ha fred. Gör inte ofred då.
Nattis

Datum: 2017-06-17 21 :37

Ser fram emot att du öppnar och är trevlig. Du kan och du vill. Hon behöver inte läsa dina
jobbmejl. Hon behöver inte vara med när du skiter. Vi kan dividera när du är hemma igen. Nu
tar vi bara trevlighet och värme.
Ett sånt plötsligt bredside-rt från kl fem till nån gång nästa dag är precis ett sådant ful-rt som
gör att det pyser ut här istället. Sköt det här trevligt nu. Jag vet a□ du vill. Gör det.
Börjat med svar till henne. Resultatet påverkas av dig. Hörs senare, när du öppnar. Om du inte
öppnat före midnatt öppnar jag själv då. Börjar här, med överenskommen form. Blir det inget
svar då tror jag du blockat och fortsätter I så fall med annan kanal. Behöver inte vara långt.
Men trevligt. Otrevlighetskontot har du övertrasserat för länge sen.
Ni har det såklaii fantastiskt. Sabba inte kvällen med bråk här. Vi vill båda fred. Då gör vi det.
Hörs sen

Den 21 juni 2017 23:56
Till: "Davidsson, Stefan"

Se till att det inte blir så då. Öppna på fejan. Jag kommer inte hålla igen för att skydda varken
dig eller er om ni varvar upp. Att framhärda med den detaijen, som det låter som ni tänker
göra, ÄR att varva upp. Ska du hålla fast vid den får du verkligen lov att göra annat för att
kompensera. Ni får skämmas mera än jag. Sköt det här bra nu.

Datum: 2017-06-22
Till: "Davidsson, Stefan"

Att berätta för barnen framstår inte som den största katastrofen för mig. Inget jag vill. Men jag
skäms inte. Det är inte jag som svikit. Och inte jag som använt våld för att tysta det fula jag
gjort. Och frainför allt vill jag inte vara ovän med dig.
Du vet såklart lika väl som jag att hon inte skulle gå även om hon fick veta att du fortsatt. Då
skulle du såklaii vara betydligt mera mån om att inget skulle komma frain. Du räknar kallt
med att be om ursäkt, erkänna lagom stor skuld, sky Ila på mig till resten och avge nya löften
och sedan är allt som vanligt igen. Men jag skulle föredra att vi hittade en fungerande
relation. Det har varit på riktigt för mig. Jag kastar det inte. Gör inte det du heller.

Från: "Davidsson, Stefan"
Datum: 2017-06-27

Jag har för vana att tala om var i
kvällsprocessen jag ligger, och jag måste få lägga mig när jag vill. Om du har funderingar och
önskningar för det så kan du fråga "Är det ok om vi pratar färdigt om .. ". Men ditt sätt att
kräva och omedelbart ta till det svåraste hotet är kontraproduktivt. "Vi ska fortsätta för jag är
inte klar och jag kommer att fortsätta i andra kanaler"
betyder att jag kommer att få förlita mig
på tur att inte kontakten avslöjas.

Minsta lilla brott mot RT kan få den omedelbara följden att ALLT
är slut. Förutom den rättsprocess du lär driva mot mig.
Citera
2020-03-24, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja den där HD är av den ryggradslösa arten och borde ställas ut vid skampålen ..

Eller så är hon ett manipulerat offer för en psykopat och borde få vård för PTSD.
Citera
2020-03-24, 06:01
Medlem
Citat:
;
Hoppas du noterar att fickan hade KOLIK och skrek i 6 månader, även gluten och skrek i 4 månader... skrivet av SD enl ovan.
Citera
2020-03-24, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Eller så är hon ett manipulerat offer för en psykopat och borde få vård för PTSD.
Det är absolut känslan man får när man läser förhören med henne. Hoppas att hon kunnat få viss hjälp och ser vad som hänt. Och vågar berätta det.
Citera
2020-03-24, 07:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En ungdom på 22 år som var skyldig en bov pengar skulle få påhälsning (hos föräldrarna) av en balkansk torped för indrivning, efter att boven hotat ynglingen till livet om han inte betalade. Nåt sånt. Ynglingen förberedde ett hagelgevär tillgängligt i lgh/hallen, och, efter ngn ordväxling, sköt ihjäl torpeden på ort och ställe. Dömdes för dråp eller vållande.

Ja men det är väl en helt korrekt dom om han bara fick vållande. Är man hotad till livet ska man kunna ha vapen hemma för att kunna skydda sig själv när/om någon kommer för att döda en. Blir ju i praktiken självförsvar.

Vad har det med Lenas mord att göra? Finns det en teori om att SD skulle utfört mordet av liknande anledning som ynglingen?

Svårt att få TR med på den linjen. Lena hotade inte SD till livet för det första. För det andra kom hon inte till hans hem och begick hemfridsbrott och där hotade med att ta livet av honom. De var utomhus båda två. SD hade all chans att springa ifrån Lena såvida hon inte hade ett skjutvapen förstås?
Citera
2020-03-24, 07:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Och hur många poäng får du för LW?
Jag får bra mycket över 30 på henne.

Älskarinnan som förföljer och hotar makarna
under ett års tid när mannen försöker dumpa henne.
Ingen empati med någon.

Det spelar ingen roll hur många poäng jag kommer upp i för LW. Hennes agerande spelar roll i hur detta blev såhär. Det har du helt rätt i. Men din vilja att svartmåla henne förstår jag mig inte på. Ditt förakt mot en kvinna är bland det värsta jag sett. Men låt mig vara övertydlig. Hon kan vara en narcisistisk sexgalen hora och urusel mamma. Det betyder inte att någon har rätt att mörda henne. Tror du på allvar att SD är helt ovillig i detta? Jag lär väl få ångra att jag ens svarar dig. Så fort tråden börjar bli intressant igen och diskussionen förs på en intressant nivå dyker du upp och börjar om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in