2020-03-23, 22:21
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Ja då har han och AFS gjort det som dom hånade sitt förra parti förr,så fort det blåser lite ifrån massmedia så får dom gå!
Det här är helt annorlunda.

Strategin med att inte hanreja för media bygger på att förstå sin målgrupp.

SD-väljare bryr sig sannolikt inte om någon kommunpolitiker skrivit "neger" eller "förbannade araber som kommer hit och stjäl och våldtar" i affekt ett inlägg på facebook efter att ha läst om en ovanligt bestialisk gruppvåldtäkt, inte heller lär de bry sig om en medlem i partiet läst en bok av Ernst Jünger eller, för att visa hur oerhört snävt idéklimat SD fått, den judiska paleokonservativa professorn Paul Gottfried, och därför är det helt kontraproduktivt av partiledningen att avpolletera eller utesluta medlemmar som gjort sådana saker.

Om en SD-politiker däremot går ut och säger att problembarn från skolor i "utsatta områden", dvs ghetton som är drabbade av effekterna av att ha en utomeuropeisk befolkning, borde bussas till de allt färre svenska/europeiska/vita områden som ännu existerar borde SD till media naturligtvis förmedla att man fördömer medlemmens åsikter och sedan frånta vederbörande alla uppdrag.

Det är naturligtvis inget självändamål att vara obstinat mot media.

Som jag redan påpekat bygger strategin att generellt inte hanreja för media på insikten om/förståelsen av att journalister verkar i en vänsterextrem bubbla och journalisters värderingar och det som de tycker har nyhetsvärde är på intet sätt representativt för stora delar av valmanskåren, och därför kan man utan tvekan be en journalist i stort sett dra åt helvete i nedanstående scenario A men inte B

Scenario A) Journalisten försöker få en partiledning att skämmas eller "ta avstånd från" vad journalisten nu för tillfället ogillar att en medlem sagt, t ex att en medlem använt ordet "neger" eller skrivit "jävla araber" i något sammanhang, vilket innebär att de väljargrupper man är ute efter sannolikt är neutrala eller positiva inför det som politikern sagt.
Detta eftersom de väljare man är ute efter ändå inte delar journalistens värderingar och uppfattningar om vad som har nyhetsvärde och snarare tycker att det är bra att en politiker rakryggat står upp för vad denne tycker när media försöker manipulera denna till att ta avstånd eller visa tecken på att denna skäms.
Scenario B) Journalisten konfronterar en partiledning rörande en partimedlem som på Facebook skrivit att han "hatar blonda barn" och att han "helst av allt vill att det svenska folket och den svenska kulturen ska förintas". I detta scenario gör partiledningen självklart rätt i att fördöma politikern och sedan snabbt avpollettera denne, eftersom det är ett uttalande som med största sannolikhet inte kommer falla i god jord hos de delar av valmanskåren man försöker appelera till, milt uttryckt.

Om du inte förstår att det finns en fundamental assymetri vad gäller scenario A och B här kan jag tyvärr inte göra mycket för dig och får istället bara beklaga att du ärvde en så medioker uppsättning gener av dina föräldrar.
Senast redigerad av anenome 2020-03-23 kl. 22:29.
Citera
2020-03-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har han själv avgått (från partiSTYRELSEN)... ?

Kasselstrand skulle väl ha sparkat honom ut ur HELA PARTIET med huvudet före.

Det är just det här som är ett stort problem med AfS. De vill inte bli som SD, så de kan inte sparka ut rena sabotörer eller idioter ur partiet.

Så går det när man knyter sig så pass nära Svegot, Partiet De Fria och Nordisk Alternativhöger.

Skillnaden mellan AfS och SD på den punkten är att man petas ur AfS på grund av verkliga orsaker, för något klandervärt, inte för att man är för duktig eller utgör ett hot mot diverse kelgrisar och småpåvar i partitoppen. Trycket kommer dessutom från nationalister och sympatisörer till partiet, inte för att något svenskhatande journalistluder ā la Baas driver hetskampanj mot personen.

Vad har Partiet De Fria med AfS att göra? Ingenting.
Citera
2020-03-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Genidrag av Afs och Hahne. Rubriker i Aftonbladet och annan msm. All publicitet är bra publicitet just nu. Ju mer som skriv om dem desto bättre.

Folk måste få upp ögonen för Afs god tid innan valet 2022 och inte minst 2026, då de förmodligen kommer in i riksdagen, så att återvandringen av över 1 miljon människor kan börja så fort som möjligt. Förhoppningsvis kommer det ske kring 2030 när de bildar regering, och Sverige är mestadels återställt till 2034.

Du verkar vara ett PR-geni.
-Nu blåser vi presumtiva väljare sedan kommer de rösta på oss för att vi inger sånt förtroende seriositet. Det är så du tänker alltså
Citera
2020-03-23, 23:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Kolla om du kan få vattenhjulet som driver din hjärna att snurra lite fortare. Det skulle nog vara till hjälp.

För det första har kretsen kring Svegot och Nordisk Alternativhöger kritiserat Hahne kraftigt. Många hånfulla memer har delats, publicerats och många skratt har skrattats.
Du sprider lögner eller uttalar dig om saker du inte vet någonting om, således.

Att du är medlem i ett parti innebär inte att partiet tar ställning för dig, det innebär att du tar ställning för partiet. Så har det alltid varit tills SD bestämde sig för att införa sin nolltoleranspolicy och de därmed gav media ett perfekt verktyg att ge SD negativ publicitet.

Hur många mördare, våldtäktsmän, djurplågare, skattebrottslingar, ockrare, lösdrivare osv tror du varit medlemmar i S, M, VPK, Fp och C när de svenska partierna var folkrörelser? Brydde sig media om detta då? Nej.
Vad har alltså SD uppnått med sin nolltoleranspolicy?

Uteslutningsnojan som SD har skapat kan vi lätt se att den har varit extremt destruktiv och den har nu framförallt blivit ett verktyg för diverse inkompetenta profitörer, som t ex Johnny Skalin, att utesluta folk som på något sätt kan hota deras maktbas.

Hahne har lämnat alla förtroendeposter, gott så.

Kom inte med den BULLSHITEN din patetiska kretin!

Uteslutningar skedde i alla partier långt före SD kom in i Riksdagen. eller menar du att bildningen av dagens Vänsterparti inte var samma gäng som Sossarnas gamla ungdomsförbund?

Läs på lite innan du gör bort dig!

Nu har AfS bestämt sig för att till 100% skita i optics! De ska gå runt med facklor och skrika om judar och klistra "judenäsor" på tunnelbanan istället för att driva seriösa frågor.
Citera
2020-03-23, 23:59
Medlem
Början till slutet för AFS?

Början till slutet för aFS efter Hahnens girighet?
Citera
2020-03-24, 00:17
Medlem
Slutet för Hanhnes möjligtvis, men han gör nog comeback senare, de flesta politiker är ju trots allt skurkar så inget nytt under solen tyvärr.

Afs tror jag får fler röster till nästa år, i min bekantskapskrets finns det flera som skulle vilja gå från SD till Afs, men som samtidigt inte vill slösa bort sin röst på ett så litet parti. Intresset finns i allafall
Citera
2020-03-24, 00:35
Medlem
Det är ju helt ovärdigt beteende från en person engagerad i ett parti som Afs och de värderingar de säger sig stå för.

Hahnes argumentation tyder på obefintlig insikt, han saknar uppenbarligen förmåga att en förstå vad han blir kritiserad för (psykopatiskt spektra?)

Afs fick sig en rejäl knäck här.

Ingen gillar en krigsprofitör!
Senast redigerad av obisvenkanobi 2020-03-24 kl. 00:37.
Citera
2020-03-24, 03:06
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per1985
Början till slutet för aFS efter Hahnens girighet?

Tvärtom? Hahne var tvungen att avgå! AfS påvisar för oss att de tror på sin sak fullt ut!! Man kan se på W.H händelsen som man vill. Jag och mina vänner skulle tappat förtroende för AfS om de inte kickade ut pajasen. Nu känner vi oss mer säkra på Gustav och AfS, förhoppningsvis lockar partiet mer ädla och högutbildade nationalistiska individer! Vi behöver många vägledare om Sverige ska klara av den tuffa framtiden som väntar oss! Det har kommit in många nya mäktiga aktörer som roffar åt sig mer makt i världsmarknaden etc! Sverige måste jobba oerhört mycket så vi inte faller tillbaka i alkoholism och misär!

Sveriges framtid är vår etniska homogena befolkning som måste öka i antal och drastiskt!! Jag behöver inte upprepa de andra sakerna som vi måste satsa på för att vi ska klara av att konkurrera ut andra länder och företag!!
Citera
2020-03-24, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boktrollet
Slutet för Hanhnes möjligtvis, men han gör nog comeback senare, de flesta politiker är ju trots allt skurkar så inget nytt under solen tyvärr.

Afs tror jag får fler röster till nästa år, i min bekantskapskrets finns det flera som skulle vilja gå från SD till Afs, men som samtidigt inte vill slösa bort sin röst på ett så litet parti. Intresset finns i allafall
När jag röstade på SD för första gången så fick de 1,44%
Att rösta på SD är i dagsläget lila bortkastat som att gå på M's uttalanden och lägga en röst på dem i hopp om förändring. AFS är nu den kontrollerande oppositionen för de som genomskådat SD's liberalisering.
Om man vill se förändring på riktigt, då är det Nordiska motståndsrörelsen som gäller.
Citera
2020-03-24, 05:50
Medlem
Cannibalizations avatar
Hahne har avgått från partistyrelsen nu.

Jag har inte följt partiet eller dess medlemmar under väldigt lång tid nu. Det senaste jag såg var att de skänkte bort andingsskydd till äldreboenden i Stockholm när jag i dagarna kollade deras hemsida för att se hur de agerar i kristiderna som nu råder.

Sedan fick jag veta att Hahne ägnat sig åt att sälja samma vara, vilket lät märkligt och mycket illa. Inte alls vad jag förväntat mig av en så högt uppsatt medlem i partiet.
Senast redigerad av Cannibalization 2020-03-24 kl. 05:55.
Citera
2020-03-24, 05:57
Medlem
Hahnes affär får ingen konsekvens för partiet.
Alternativ för Sverige har sina ess i Erik Berglund och G Kasselstrand.
Citera
2020-03-24, 06:23
Medlem
Dodafisks avatar
Var även en till i AFS partistyrelse som har bedrivit girighetsaffärer nu under krisen. Jessica Ohlson i AfS..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in