2020-03-23, 00:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Problemet är väl att Hahne nu är att likna vid närmast en rovkapitalist som inte drar sig för att profitera på det egna folket i en kris - huruvida delar av folket har förtjänat detta eller inte spelar sannolikt mindre roll för de allra, allra flesta presumtiva AfS-röstare.
Japp. Han skall hädanefter heta Blöj-Soros.

Snacka om att göra bort sig.

Vem som helst med politiska ambitioner, oavsett i vilket parti, och som också är en vuxen människa, borde fatta bättre. Helvete vad barnslig han verkar.
Citera
2020-03-23, 00:56
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
En person utgör inte hela partiet, nej. Man kan inte sätta automatiska likhetstecken mellan vad en enskild företrädare gör och ett parti. Det säger sig självt. Hahnes agerande förtjänar kritik, men mycket i detta handlar också om att AfS-hatare vädrar morgonluft, det är pinsamt uppenbart.

Min kritik var tydligt riktat mot Hahne som person. Han är emellertid en av huvudpersonerna i ett litet, nybildat parti som anser sig värna om Sverige och svenskarna vilket innebär att hans handlingar smutsar ned partiet- och i dagsläget ÄR Hahne tillsammans med Kasselstrand partiet, förstår du verkligen inte det? Kasselstrand har dessutom pratat sig varm om att de inte är som "vanliga politiker som är ute efter att sko sig själva", vilket gör Hahnes fadäs än mer ofattbar och pinsam. Hade det varit val idag hade jag tyvärr inte ens övervägt AfS så länge Hahne varken avgått eller gjort offentlig avbön och jag är långt ifrån ensam om den åsikten.

Jag anser att AfS behövs i Sverige då detta parti är det enda som på allvar kommer ta tag i den nödvändiga återvandringen. Jag hoppas därför att partiet överlever men med Hahne i en framträdande position blir det nog svårt.

Självklart vädrar AfS-hatare morgonluft, men denna gång är det är helt självförvållat. Lite självkritik får man lov att ha även inom högern.
Citera
2020-03-23, 01:00
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Absolut, det märks hur en mängd vänsterblivna njuter av detta. Och jag håller absolut med dig om att man inte kan sätta likhetstecken mellan en företrädare och ett parti.

Och det är inte som att vänsterliberaler är mer moraliskt högstående, vilket lätt kan ses om vi bara slänger en liten blick på vänsterbliven logik:
A) Driva boenden för ekonomiska migranter som ljuger sig till uppehållstillstånd och tjäna upp till hundratals miljoner på folkutbytet: Gud så godhjärtat!
B) Sälja masker för att rädda svenskar och tjäna mer pengar än vad som är motverat: Din jävla avskyvärda profitör!

Samma beteende ses när vänsterblivna hotar folk till livet på nätet så är det ingenting att bry sig om och högermänniskor måste förstå att kontroversiella åsikter möter "berättigad kritik".
När högermänniskor kommer med aggressivt formulerad kritik är det ett "hot mot demokratin" och "vi måste göra allt för att "stoppa hat och hot på nätet", "minska polariseringen" och lagstifta om stränga straff för den som utsätter journalister eller politiker (Bara systemtrogna politiker förstås) för "hat" och "hot".
Att den värsta näthataren som avslöjats i modern tid var en svart man som var socialdemokrat är minneshålat sedan länge av Bonniermedia.

Det är inte svårt att se skillnaden mellan den som försöker ta ut alldeles för höga priser av köpare i kris och de som medvetet arbetar för att förinta folket, även om ingen av dem framstår som några moraliska förebilder.

Det som gör det mer komplicerat är ju att Hahne är vice partiledare. För egen del kommer jag dock absolut fortsätta rösta på AfS under överskådlig framtid, men jag fruktar att det kommer hämma deras tillväxt på sikt, speciellt eftersom Hahne framhärdar i att han gjorde rätt.

Med tanke på det skulle jag faktiskt helst se att Hahne avgick. Det här kommer inte framstå i bra dager hos nationalister i allmänhet, och ju mer radikala människor blir (Och alltså också mer benägna att rösta på AfS) ju mer etnocentriska kommer de också bli och desto värre kommer Hahnes beteende framstå för dem.

Om Hahne inte avgår riskerar det här förfölja AfS i all evighet. Ocker är inget som germaner någonsin har sett som annat än extremt klandervärt.

Varför förökte inte Hahne bara sälja dem på en arabiskspråkig sajt och sedan skänkt pengarna till AfS i tysthet? Problemet löst, ingen nationalist hade haft något att invända - det vore bara att för en kort stund och i ytterst liten grad att något minska den enorma resursöverföring som sedan årtionden pågått från svenskar och närbesläktade folk till utomeuropéer.

Problemet är väl att Hahne nu är att likna vid närmast en rovkapitalist som inte drar sig för att profitera på det egna folket i en kris - huruvida delar av folket har förtjänat detta eller inte spelar sannolikt mindre roll för de allra, allra flesta presumtiva AfS-röstare.

Och mm han inte vill bli betraktad som rovkapitalist får han nog helt enkelt lägga upp kopior på fakturor, fraktavgifter, tullavgifter, hanteringsavgifter för godset i Sverige och påminna folk om att han dessutom behövde lägga på 25 % i moms och därigenom visa att priset var rimligt med ett inte alltför högt påslag - Jag tror till och med att många i någon mån kan acceptera ett påslag på 50-100 % just nu, men absolut inte mer. Tills vidare får man ju dock anta att påslaget varit betydligt större än så.

Väl skrivet kamrat! Jag har satt all min hopp på AfS och jag hoppas att det blir åtgärder mot W.H, det visar bara för andra nationalister landet runt och vanligt folk att AfS är ett parti som straffar de som inte sköter sitt uppdrag etc!!

W.H försökte ursäkta sig på sin facebook om läget. Vilken jävla pajas! Jag har nu 0 förtroende för denna pojkvaskern!
Citera
2020-03-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunhilde
Min kritik var tydligt riktat mot Hahne som person. Han är emellertid en av huvudpersonerna i ett litet, nybildat parti som anser sig värna om Sverige och svenskarna vilket innebär att hans handlingar smutsar ned partiet- och i dagsläget ÄR Hahne tillsammans med Kasselstrand partiet, förstår du verkligen inte det?

Du upprepar det där "förstår du inte det?", men det är du som inte förstår skillnaden mellan vad en enskild företrädare gör och vad partiet gör (en distinktion som folk inte brukar ha några svårigheter att förstå vad gäller andra partier). Partiet låg inte bakom detta, har inte sanktionerat det, Hahne har gjort det på eget bevåg. Att det sedan stänker på AfS som parti är en annan sak. Det går knappast att säga att Hahne "ÄR" partiet bara för att han har innehar vice partiledarposten. En person som Per Sefastsson är t.ex. mer framträdande rent ideologiskt och partiet är heller inte, till skillnad från SD, toppstyrt.

Citat:
Självklart vädrar AfS-hatare morgonluft, men denna gång är det är helt självförvållat. Lite självkritik får man lov att ha även inom högern.

Självförvållat om man, som du, felaktigt, sätter likhetstecken mellan den enskilde partiföreträdaren och partiet. Varför är grundantagandet att högern saknar självkritik? Det är väl snarare på vänsterkanten det råder brist på det (i sådan grad att man inte ens ändrar politik när väljarna överger en i drivor, som hos sossarna).

Jag sympatiserar med AfS, är inte aktiv inom partiet, och tycker att det Hahne gjort är förkastligt, inget snack om det; möjligen bör han även petas från sin post om han inte drar lärdom av det som skett. Men om man gör det här till en så laddad fråga att man på allvar väljer bort partiet på grund av den visar det att man antingen spelar teater eller aldrig delat partiets värderingar i första läget. De som förordar SD i stället, på någon sorts moralisk grund, kan räcka upp en hand och sedan gå igenom hela den evighetslånga listan av "fadäser" som deras företrädare gjort sig skyldiga till. Det kanske kunde vara en bra övning för mer högröstade "nationalister" i tråden.
Citera
2020-03-23, 08:51
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du upprepar det där "förstår du inte det?", men det är du som inte förstår skillnaden mellan vad en enskild företrädare gör och vad partiet gör (en distinktion som folk inte brukar ha några svårigheter att förstå vad gäller andra partier). Partiet låg inte bakom detta, har inte sanktionerat det, Hahne har gjort det på eget bevåg. Att det sedan stänker på AfS som parti är en annan sak. Det går knappast att säga att Hahne "ÄR" partiet bara för att han har innehar vice partiledarposten. En person som Per Sefastsson är t.ex. mer framträdande rent ideologiskt och partiet är heller inte, till skillnad från SD, toppstyrt.

Självförvållat om man, som du, felaktigt, sätter likhetstecken mellan den enskilde partiföreträdaren och partiet. Varför är grundantagandet att högern saknar självkritik? Det är väl snarare på vänsterkanten det råder brist på det (i sådan grad att man inte ens ändrar politik när väljarna överger en i drivor, som hos sossarna).

Jag sympatiserar med AfS, är inte aktiv inom partiet, och tycker att det Hahne gjort är förkastligt, inget snack om det; möjligen bör han även petas från sin post om han inte drar lärdom av det som skett. Men om man gör det här till en så laddad fråga att man på allvar väljer bort partiet på grund av den visar det att man antingen spelar teater eller aldrig delat partiets värderingar i första läget. De som förordar SD i stället, på någon sorts moralisk grund, kan räcka upp en hand och sedan gå igenom hela den evighetslånga listan av "fadäser" som deras företrädare gjort sig skyldiga till. Det kanske kunde vara en bra övning för mer högröstade "nationalister" i tråden.

Du upprepar att Hahne är privatperson och därmed helt fristående från partiet. Jag menar att partiet är alltför litet, alltför nystartat, alltför profilerat för svenskars väl och ve och alltför fokuserat på Hahne (och Kasselstrand) för att den distinktionen i realiteten kan göras.

Själv hade jag hoppats på att Erik Berglund skulle ha en mer framträdande position inom partiet och kanske kan Hahnes fadäs leda till att det blir så. Berglund tror jag har större chans att nå det svenska folket, något Hahne tyvärr inte haft förmågan till och efter detta kommer det definitivt inte heller att ske.

Jag tackar för diskussionen och önskar en trevlig dag.
Citera
2020-03-23, 11:24
Medlem
Citat:
Du upprepar att Hahne är privatperson och därmed helt fristående från partiet. Jag menar att partiet är alltför litet, alltför nystartat, alltför profilerat för svenskars väl och ve och alltför fokuserat på Hahne (och Kasselstrand) för att den distinktionen i realiteten kan göras.

Själv hade jag hoppats på att Erik Berglund skulle ha en mer framträdande position inom partiet och kanske kan Hahnes fadäs leda till att det blir så. Berglund tror jag har större chans att nå det svenska folket, något Hahne tyvärr inte haft förmågan till och efter detta kommer det definitivt inte heller att ske.

Jag tackar för diskussionen och önskar en trevlig dag.

Klart att han inte är helt fristående från partiet, det har jag heller inte påstått. Bara att det som hänt inte automatiskt kan lastas partiet, som varken ligger bakom det eller sanktionerat det. Du har en poäng i att små partier är extra känsliga för sådana här saker, så AfS bör ta det på allvar och hantera det på ett bra sätt. Att Hahne fortsätter försvara det han gjort offentligt, bland annat genom den pinsamma jämförelsen med CDON, är verkligen inte bra. Där borde Kasselstrand gripa in och be honom att lägga ner.
Citera
2020-03-23, 13:25
Medlem
Hahne har ju avgått från partistyrelsen så då behöver ni inte ha bekymmer längre.
Citera
2020-03-23, 13:43
Medlem
KlausSteins avatar
Ja, han "avgick" säkert frivilligt. Oavsett, rätt beslut av partiet oavsett om Hahne agerat fel eller inte. Politik handlar om förtroende och får man inte pöbelns så kommer man aldrig någonstans.
Citera
2020-03-23, 14:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Varsågod, köp du en mask för 250 spänn () och ränn runt på stan med den. Jävlar så snopen du kommer bli när du står där smittad ändå, medan William gnuggar händerna hela vägen till banken

Inget skydd är såklart perfekt, men när du påstår att skyddet är ineffektivt, vilken fakta lutar du dig då emot?

Exempelvis läst denna?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29707364
Citera
2020-03-23, 14:41
Genidrag av Afs och Hahne. Rubriker i Aftonbladet och annan msm. All publicitet är bra publicitet just nu. Ju mer som skriv om dem desto bättre.

Folk måste få upp ögonen för Afs god tid innan valet 2022 och inte minst 2026, då de förmodligen kommer in i riksdagen, så att återvandringen av över 1 miljon människor kan börja så fort som möjligt. Förhoppningsvis kommer det ske kring 2030 när de bildar regering, och Sverige är mestadels återställt till 2034.
Citera
2020-03-23, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Genidrag av Afs och Hahne. Rubriker i Aftonbladet och annan msm. All publicitet är bra publicitet just nu. Ju mer som skriv om dem desto bättre.

Folk måste få upp ögonen för Afs god tid innan valet 2022 och inte minst 2026, då de förmodligen kommer in i riksdagen, så att återvandringen av över 1 miljon människor kan börja så fort som möjligt. Förhoppningsvis kommer det ske kring 2030 när de bildar regering, och Sverige är mestadels återställt till 2034.

Jag visste inte att covid19 kunde sätta sig i hjärnan, men tydligen kunde de det Du tycker det är ett genidrag att lura svenskar? Samma svenskar de önskar ska rösta på Afs?
Citera
2020-03-23, 15:16
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Haha är du en sån som också tror att Trump spelar 4d chess varje gång han gör bort sig och hånas globalt? Var SAS reklamfilm också ett genidrag?
Senast redigerad av hjaelploskille 2020-03-23 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in