2020-03-23, 21:20
Medlem
bullstolsrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Aktuellt gör ju det i just detta nu.

Nej kan man inte göra, det är givetvis bara trams - se exempelvis mitt tidigare exempel.

På SVT jobbar journalister. Inte matematiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Flera ja. Men de flesta som dött är vita svenskar. Somalier har ett bättre immunförsvar än vita människor.

Säg en vit svensk som dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta vet vi ni

De flesta smittade och döda är Somalier

Anders Tengnell drog till Somalia

Detta har jag sett med egna ögon, se mina inlägg i fredags
På Coronatestningen i Huddinge där jag gick förbi satt bara svarta människor, inga vita var kallade för testning. Slump? Nej, sjukvården vet vilka de ska testa.

All cred till dig.

Då verkar det som att de inte hade gett upp smittspårningen när det gäller vissa.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
<klipp>
NU kan jag få utlopp för min kreativitet framöver i företagande.

"When the going gets weird, the weird turns pro".
Hunter S Thompson.

Ja va kul! Hoppas du lyckas. Nya idéer är kul. Försök att skapa mervärde och inte snabba cash. Det kommer löna sig tror jag.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Läkare larmar: Sex av de döda är svensksomalier
Minst 6 av de hittills 15 personer som smittats av coronaviruset i Stockholm och sedan dött är svensksomalier.
Spännande fakta.

Med tanke på att Sverige importerat halva Afrika senaste 15 åren så kan det sluta med en HEL DEL dödsfall.

15 minus 6 = 9. Så det är fortfarande 9 ickesomalier som dör. 9 är fler än 6.

Kan nån förklara för mig varför det här är en nyhet? Vilka tillhör största invandrargruppen i Sverige, det är väl irakier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Invandrare?
Svenskar också.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Finns ingenting som säger att det är somalier som har dött. Troligen är det äldre VITA SVENSKA pensionärer som har dött. Allt pekar på det.

Idiot, läs medierna. Aftonbladet , expressen och SVT har rapporterat om detta.
Citera
2020-03-23, 21:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Tackar! Det där var riktigt bra! Kan också jag varmt rekommendera kanalen.
Började med ett avsnitt om smittspridningen och virusets överlevnad på olika ytor.
https://www.youtube.com/watch?v=JNQUHc8wbRc

Av det kan man t ex dra slutsatsen att om paketleverantören nyser på ditt paket, så får man antingen spraya desinfektion på det eller sätta paketet i ett dygns karantän, helst på en varm plats minst 21 grader celsius.

Han sa väldigt tidigt att det kommer bli en pandemi. Någon gång i januari när WHO fortfarande sa att det var tryggt att resa
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sedär äntligen lite internationell press över kaoset! Ska sprida denna länk till utländska medier så fler får reda på vansinnet och folkmordet.
Det du missar är att många är imponerad över Sveriges hantering, så risken är att du får ett bakslag. Förövrigt har världens medier redan koll på detta då många journalister uppmärksammat detta på flera olika språk.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Det stämmer.

Självklart är det så det går till. 99% av alla som jobbar på myndigheter är loosers.

Vem fan söker jobb på en myndighet?

Jo, det är folk som inte får jobb på en vanlig arbetsplats som jobbar där. Halta o lytta, riktigt tröga och småsinta.

Autch, halta,tröga och lytta, nu har jag faktiskt aldrig arbetat på en myndighet men jag tror nog att du har fel, de som arbetar på en myndighet är trötta småsinta och imbecilla men sällan halta...
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Nej, Corona kommer inte att orsaka 40 % arbetslöshet.

Men de helgalna och kontraproduktiva politiska åtgärderna att stänga ner hela länder kommer att orsaka 40 % arbtslöshet.
Det är alltså inkompetensen hos politkerna som orsakar förödelsen.

Danmark gör helt fel.

Nästa våg komemr att stå Danmark dyrt, eftersom de inte har någon immunitet.

Sverige klarar andra vågen galöant, eftersdom flockimmunitet kommer att vara uppnådd.
En källa, bara en enda källa, på att man blir immun mot covid-19 tack. Jag har nämligen läst motsatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kopplingen Somalia, Kina och Italien är ju lite intressant.

Somalia och Italien har ju kopplingar sedan kolonialtiden. Kina har väldigt mycket business i Somalia och Kina och Italien likaså.

Kan Somalia ha en helt urspårad spridning tro?

Tror snarare det är så att det bor trångt med generationsboende i en trång lägenhet. Alla träffas och gosar i mosken. Räcker att barnen drar hem det från skolan för att det ska bli en rejäl spridning i familjerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in