2020-03-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jo kroppen har ett immunförsvar. Men det hjälper inte mot Corona.
Och fortsätter du att skriva att man blir immun mot Corona, så vill jag gärna se en källa på det.

Men kroppen utveckar ett immunförsvar. Idiot.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Ge mig en källa på att dt va somalier! Exakt du har ingen källa.

https://svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera
Medlem
bullstolsrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Justera för befolkningsmängd så förstår du varför jag anser att vi ligger på en minst lika brant kurva som Italien. Om du inte gör det så är det så klart hur lugnt som helst ännu.

Jag tror inte det är omöjligt med 90-100 fall till helgen. Med tanke på dagens ökning. (Lite tidigt att säga då idag är första dagen med en tydlig acceleration på dödsfall).

Om vi ska dela italiens kurva på 6 då så fick de sitt första fall fyra dagar senare. Återigen, kurvorna ser likadana ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Det exploderar nu https://coronawatch.se/
Nu går det undan.
Citera
2020-03-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Vi har tresiffrigt till helgen, var så säkra. Många på intensiven nu.
Har inside. Frugan jobbar på en av dom största sjukhusen i Sthlm.
Invandrare?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Medeltiden för en intensivvård vid Corona är två veckor.

- Överläkare Aktuellt just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Noterar att de "larmar". Inte informerar, utan "larmar". Det är alltså skillnad på folk och folk. Hade det varit infödda som dött så hade det inte varit något att larma om.

Nu skall vi känna oss skyldiga. De drabbade bor i "utsatta områden", och det är vårt fel. De har inte fått någon information på sitt språk heller. Och det är ditt och mitt fel.

Jag har förstått det så att information på flera språk (vill minnas 9st) fanns tillgänglig. Sen är det förstås en helt annan sak om man förstår den oavsett om den ges på ens modersmål. Den som eventuellt inte förstår vad ett virus är förstår ju inte informationen heller.

Vet ej om det var menat så att "vi" ska känna oss "skyldiga".

Däremot undrar jag hur det faktum att man bor på utsatta områden (förorter med hög kriminalitet och låg utbildningsnivå) korrelerar med smittspridningen. Det kommer att bli intressant att se.

Också har det nu kommit första rapporter om smitta i Syriens flyktingförläggningar.

Det skulle förresten ha varit en rubrik som hette duga om läkarkåren hade larmat om att 6 och 9 var infödda svenskar..
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad man kan säga är att blodgrupp 0 saknar receptor på blodkroppar. Det är en fördel, samma fördel som kan fås med malariamedicin (som blockerar dessa receptorer).

Dock finns fortfarande receptorer i lungorna hos blodgrupp 0, om jag inte alldeles blivit kollrig...

Man vet inte än om det stämmer men blodgrupp 0 har faktiskt bättre försvar mot ex vinterkräksjukan, jag har aldrig haft den men influensa två gånger och den sista för två år sedan var jag sjuk i två månader och det tog tre innan jag vart på banan igen, fy fan säger jag bara, kunde knappt gå när jag vart frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Att Sverige gör tvärt emot alla andra länder i kampen mot Coronan.

The Guardian går ett steg längre och kallar det rysk roulette.

Oj, hittar inte artikel på Guardian, har du den så vore jag tacksam.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Nu går det undan.

Fyfan.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag skulle inte alls vara förvånad om Somalierna har haft en släktmiddag med importerad Fladdermussoppa på burk från Kina.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kopplingen Somalia, Kina och Italien är ju lite intressant.

Somalia och Italien har ju kopplingar sedan kolonialtiden. Kina har väldigt mycket business i Somalia och Kina och Italien likaså.

Kan Somalia ha en helt urspårad spridning tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in