2020-03-23, 20:49
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ytterligare en orsak till att sätta hela Stockholm i karantän:

https://www.expressen.se/nyheter/stockholmare-flyr-corona-aker-ut-till-skargarden/
Är ju glest mellan husen. Umgås ens folk?
Citera
2020-03-23, 20:50
Medlem
Min kompis så till mig igår att undvika svarta män och unga afghaner. Det är dessa hon hämtar. Hon sa att inga svenskar drabbas. Hon sa att de majoriteten av de smittade bekräftade fallen är invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Är det bara jag som stör mig ngt enormt på att skidanläggningarna inte tar något eget ansvar och stänger ned så att folk kan få sina pengar tillbaka samtidigt som arrangörerna tar eget ansvar ist för att en myndighet måste fatta beslutet i dessa tider.

Många åker ju nu bara för att dom inte får pengar åter vid avbokning.

Åre och Sälen kan inte hantera någon större belastning på deras sjukhus i princip.

Är det någon som sitter på information om Sälen och Åre kommer att stänga sina anläggningar?
Åre är ju lilla stockholm så skiten följer ju med skiten så att säga. Lokala Greta 73 i Åre går knappast på after ski och blir drabbad.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Blir äckligt provocerad när jag läser om äldre som mer eller mindre skiter i restriktioner. 4/5 närmare bestämt!!

Det är ju för helvete p.g.a samhället mer eller mindre har bommat igen! Och ändå så skiter de i vilket och ska fortsätta som vanligt.

Usch!

Nästan lite så att de får skylla sig själva som inte förstår allvaret, visst media och regeringen är delvis skyldiga eftersom man spelar ner allvaret men ändå..
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fast det spelar väl inte så stor roll? Det är Norrland och norra Svealand som är ytterst glesbefolkat. Södra tredjedelen av Sverige har väl ungefär genomsnittlig befolkningstäthet för Europa, med fläckvis mycket hög täthet i storstadsområdena.

Trams, inte ens Skåne eller Stockholm har den befolkningstäthet som de stora regionerna i Europa, inte i närheten.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Spanska sjukan för hundra år sedan liknar denna coronan. Då dog 37.000 svenskar, varav många var unga och friska. I världen dog minst 50 miljoner människor. Men vi har bättre sjukvård nu än då.

Bättre sjukvård ja men däremot har vi dessvärre 2 viktiga och negativa faktorer som äter upp den där fördelen med råge. Det är:

1. Större befolkning = mer tätt = fler smittade

2. En stat som inte har kontroll över sitt land och sina invånare, vilket behövs då det just nu finns en hel del förnekare som vägrar ta situationen på allvar

Förr i tiden lyssnade man på vad staten sa. Var straffbart att springa runt och göra lite som man ville. Idag är folk idioter och staten ännu större idiot.
Citera
Medlem
allt.o.ingets avatar
Den viktiga kurvan är inte hur många som dör på en dag. Den viktiga kurvan är hur många som blir konstaterat smittade på en dag. För där ser man statistiskt hur många som kommer få sätta livet till. Det är i runda slängar 50% av de konstaterat smittade.
Citera
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tänk om de flyttar hem av rädsla?

Ja, det vore ju förskräckligt om det skulle känna sig tvingade att fly hem p.g av att Corona ger högre dödlighet bland våra Svensk-Somalier...
Citera
2020-03-23, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmuskeldoft
Coronavirus angriper Somalier 50% av de döda i STHLM är Somalier ! Detta är katastrof och kan utlösa panik bland våra Svensk-Somalier !!! Kanske det angriper Afrikaner rent allmänt ? Detta är ju extraordinärt

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier?fbclid=IwAR1E0PvlgQoTTowMHC4T7ELI2Q 04 UBZarLuJTImJBB1dKDpHYdMopG56R6o
OK Västerort och Kista verkar blivit en hotspot i Stockholm, antar att araberna och afrikanerna sitter i foodcourten i kista Centrum och fikar som vanligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vad menar du att han gjorde i Somalia då?

Jag tror att han ville spåra eftersom de fall som är bekräftade är majoriteten Somalier.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Tror jag inte, så mycket som svenska trollfabriken och politikerna i detta land gillar att hacka på ryssland utan anledning. Samma är det ju med Kina.

Dum får lida.

Fast Ryssland brukar ändå kunna bete sig som den vuxna i sandlådan och se bortom vår skogstokiga elit.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
Ytterligare 6 döda i sthlm. Nu är vi på 33 döda. Källa, Expressen.

Sorry om jag är 7a på bollen.

Apropå det - är det någon som vet om de rapporterade siffrorna är per kalenderdygn eller ifall de gör en sammanställning strax för sin rapport vid pass 14:00.

I ena fallet är det sex nya på 20 timmar, och i det andra på sex timmar.

Hur som helst det tråkiga siffror och skvallrar om att det kan komma fortsätta att raka i höjden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in