2020-03-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag var på KS Huddinge igårkväll/eftermiddag och vid skylten endast bokade Corona så var det bara invandrarmän ålder 20-40 år. Så Angelica 60 år såg jag inte röken av.
Jag gissar att de ringt 11717 och överdrivit sina symtom så 11717 bokat in dom. Angelica 60 ringer inte för hon vill inte vara till besvär.

Jag skrev detta i fredags
Citera
Medlem
Läste igår, innan de två som dog, att de alla som dött innan var direkt eller indirekt 100% anknutna till norra Italian. Det då genom att de varit där eller genom familjemedlemmar.
Också så de som ligger på intensiven - väldigt hög procent.
Detta enligt det flödet på Expressen (eller Aftonbladet) - kan ej länak.

Vart kommer dessa "Svensksomalier" då ifrån?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullstolsrunden
Man måste inte anpassa sina kurvor till en enda datapunkt om man inte vill...

Nej. Vad för förmildrande* datapunkter vill du sätta in?

*(ur svensk synpunkt)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varför stöödjer du honom för?

Jag tycker han försöker hålla en linje jag i teori åtminstone stödjer.
Nämligen att göra avvägningar mellan åtgärder och begränsningar.
Jag tycker det är bra att stänga ner så lite som möjligt då det ger negativa effekter också.
Svåra avvägningar och inte svart eller vitt som många i denna tråd vill göra denna fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varifrån kommer uppgifterna att det är blattar som dör i Stockholm? Lämnas etniciteten på de döda ut någonstans eller är det bara en trött trådsanning?

Sveriges Television.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hundbajs också? Jag tog upp hundens bajs och fick lite på handen som jag torkade bort mot marken. Kanske därför jag har skumt i halsen.
Troligen inte. Antalet virus i avföring är normalt för litet för att orsaka spridning.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varifrån kommer uppgifterna att det är blattar som dör i Stockholm? Lämnas etniciteten på de döda ut någonstans eller är det bara en trött trådsanning?

Det är en läkarförening som larmar om att över hälften av de som dött av coronaviruset i Stockholm är negrer från Somalia:

https://svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera
2020-03-23, 20:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det kan ju mycket väl vara så att viruset uppkom i något annat land, men det var först när det kom till Kina som det upptäcktes. Kina ligger ju i framkanten i mycket i världen idag, både kompetensmässigt och resursmässigt. De har egentligen gått om USA för längesen, men det syns inte i statistiken tack vare Petrodollarn som ger USA en oerhörd ekonomisk fördel i världsekonomin.

Mycket möjligt. Kinesernas tal om att det kommit utifrån är kanske inte bara försök att skylla ifrån sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Över 4000 nya fall i Tyskland. Vem var det som sa att kurvan planar ut?

Tyskland ligger nog efter i tiden.
Citera
2020-03-23, 20:41
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ryssland ska tillverka 50.000 coronatest – per dag

https://www.friatider.se/ryssland-ska-tillverka-50000-coronatest-dag

Kanske kan vi få köpa in ett par?

Nope. Finland har redan inlett samarbete mot Coronan med Ryssland. Finlands president och Putin har tät kontakt enligt finsk media.
Citera
2020-03-23, 20:42
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Coronavirus angriper Somalier 50% av de döda i STHLM är Somalier ! Detta är katastrof och kan utlösa panik bland våra Svensk-Somalier !!! Kanske det angriper Afrikaner rent allmänt ? Detta är ju extraordinärt

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier?fbclid=IwAR1E0PvlgQoTTowMHC4T7ELI2Q 04 UBZarLuJTImJBB1dKDpHYdMopG56R6o
Citera
Medlem
Ytterligare 6 döda i sthlm. Nu är vi på 33 döda. Källa, Expressen.

Sorry om jag är 7a på bollen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag rekommenderar er som tvivlar att åka till KS Huddinge gå till skylten där det står endast bokade Coronapatienter/tester. Titta på vilka som blir testade. Inte en enda vit person sitter där.

Skrev detta i fredags
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in