2020-03-23, 19:28
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Scania räddar världen.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/pLj6OG/scania-skickar-personal-till-respiratorfabrik

50 personer som får jobb är bra och vi behöver producera mer respiratorer.
Citera
2020-03-23, 19:28
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De hidtidige dødstal har været baseret på CPR-registret. Tallene vil fra den 23. marts og fremover være baseret på Dødsårsagsregistret', skriver Sundhedsstyrelsen på sin hjemmeside.

Dette opdateres med mindre forsinkelse end CPR-registret. Derfor indebærer skiftet til Dødsårsagsregistret, at dødsfald fra weekenden kommer med i denne opgørelse.
De har alltså utökat sin definition på vad de rapporterar som dödsfall pga av Corona!?
Citera
2020-03-23, 19:30
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Bra att veta att du har lite vett i skallen iallafall och förstår enkel logik!

Nu kanske du kan sluta förespråka idioten tengells flockimmunitet i tråden oxå så vi andra slipper höra om otyget. Det är nåt som är bra att ha om man får det gratis, men aldrig något värt att betala för!
Ingen som sagt något annat heller.
Flockimmunitet ska alla länder ha, har de inte det så har de fortfarande problem med Coronaviruset, konstigare än så är det inte och det är inget som Tengel eller FHM hittat på, bara grundläggande fakta.

Alternativet är att svälta ut viruset så det inte längre finns på jorden men detta låter sig givetvis inte göras.
Citera
2020-03-23, 19:30
Medlem
crisscrosss avatar
Han som förutspådde Kinas antal smittade och döda med kuslig träffsäkerhet tror att detta går fort över. Tydligen behövs(enligt honom) bara lite medvetenhet och social distans för att minska smittspridningen snabbt. Det börjar vända när ökningen av döda ej längre accelererar:
https://www.latimes.com/science/story/2020-03-22/coronavirus-outbreak-nobel-laureate
Citera
2020-03-23, 19:31
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Dom genomför ett jobb som vem som helst.

Vad är ditt problem?

Att ingen ska genomföra några jävla jobb alls som innnebär att träffa andra människor. Vad fan är det du inte begriper?
Viruset är farligt för ALLA!
Då ska man väl FÖR HELVETE inte utsätta andra för smitta genom att kräva att de ska gå och handla åt äldre! Då hamnar ju de unga på intensiven istället!

Jävla idioti detta landet har fått folk att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Sprid inte fake news.

Finns åtskilliga direktflyg mellan WUH och TPE. Med China Southern, med China Airlines, med EVA Air.
Bevisbördan ligger hos dig. Jag hittade inga då och hittar inga nu heller. Så det behövs bevis istället för påståenden.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tror du Ryssland hjälper oss i första hand när vi har en försvarsminister som står i tv och pratar om ryska påverkansoperationer och spridande av desinformation? Samtidigt skickar Ryssland hjälp till Italien:

https://www.foxnews.com/world/italy-coronavirus-aid-russia-putin

Men italienarna påstår väl inte heller att de är världens första feministiska regering som bedriver en feministisk utrikespolitik? Jag tror våra politiker har pissat på vår egen grav, tyvärr. Det känns som vi står ensamma här med en inkompetent ledning, det är idiotiskt. Det var ju ett jävla tjafs med Kina också från sveriges sida (Gui Minhai), kineserna har skickat plan med testkit och nödutrustning till Italien.

Jag håller med helt. Har själv skrivit flera gånger bl.a. i den här tråden om Sveriges ständiga hetsande mot Ryssland och Kina och fjäskande för Washington. Jag finner det vedervärdigt.

Fransk sjukvårdspersonal försöker stämma sitt lands ledning för lögner och försummelse gällande coronahanteringen.

https://m.youtube.com/watch?v=4vcqNNqRGbM

Något för oss kanske.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De har alltså utökat sin definition på vad de rapporterar som dödsfall pga av Corona!?
Nej. Bara att de inte ligger med en dags eftersläpning. Så i praktiken kom helgens siffror med i måndagens rapport. Därav det stora antalet döda. Rotar man i siffrorna så är det den vanliga typen av döda. Gamlingar.
Citera
2020-03-23, 19:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det gör de inte alls. De tjatar på om att tvätta händerna. Inget om att det smittar genom luften.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Jo, det står där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ser mycket bra ut för Sverige och Norden!

Glädjande.

30 nya intensivvårdspatienter sedan kl. 11:30 idag. En rejäl ökning.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
[quote=Grand-canyon|70857014]
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Javisst ÅTERIGEN
ARBETSLÖSA ÄR INTE TILL FÖR ATT SKYDDA ANDRA FRÅN SMITTA!
Våga inte ens tänka tanken att kasta fattiga framför bussen genom att utpressa dem genom att hota med att ta deras bidrag..
PSYKOPATJÄVEL![/QUOT

Dom genomför ett jobb som vem som helst.

Vad är ditt problem?

Långtidsarbetslösa tycker jag gott kan hjälpa till inom vården, kollektivtrafiken nu. De kan städa och sanera tunnelbanan osv, utföra enklare uppgifter för att minska smittspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Enligt Tegnell är den ökade andelen unga ett tecken på att vi lyckas bra med att skydda de gamla.
Citat och länk i ett tidigare inlägg av mig.
Nån tyckte att jag avsiktligt missförstått honom när jag kallade det för att gripa efter ett halmstrå

Är det därför varenda pensionär är ute i samhället, suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in