2020-03-23, 19:21
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tänker jag rätt;

De som kommer in till sjukhusen nu med besvär av Covid9 har i genomsnitt varit sjuka i ca 1 vecka innan de behövde uppsöka sjukhusvård?

Det i sin tur innebär att de blev smittade ca 2 veckor - 10 dagar tidigare?

Det betyder att de som börjar droppa in nu på akutmottagningarna blev smittade för ca 3 veckor sedan + eller - ett par dagar?

Om det stämmer, någon mer som det som ett oroande tecken? För 3 veckor sedan, alltså i slutet av februari eller i början av mars fanns inga restriktioner eller ens riktigt medvetande om att smittan kunde slå till i Sverige bland den stora allmänheten?

Ja du har helt rätt. Men det är oerhört obehagligt att tänka på.
Citera
Medlem
Några positiva rapporter kring medicinbehandling under intensivvården?
Vi har ju ganska få döda så något verkar fungera.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det sket sig.

https://www.marketwatch.com/story/senate-fails-to-advance-coronavirus-aid-bill-as-talks-continue-2020-03-23?mod=home-page

Är bara lite småtrams innan det går igenom tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I vanliga fall dör faktiskt läkare lika ofta som andra människor eftersom de är just människor. I fallet med de läkare som dött i samband med vård av covid-19 patienter bör det vara så att det beror till stor del på att de kommer i kontakt med en stor mängd virus.

Jag tror mer på att de jobbar väldigt intensivt i Italien nu, lite sömn, väldigt stressigt osv. Det ökar mottaglighet i allmänhet. Vet inte status på läkarna som dött men gissar på att de var seniora med halvrisig hälsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej. Så fort jag vaknade och kände mig dålig, skrev jag snabbt till migrationsverket och berättade om den relation o honom snabbt. Behöver inte vara något än en vanlig förkylning men det var en extrem ignorans och nu när jag vet att människor från en arbetsplats där han känner människor och sökt arbete insjuknat, blir jag skeptisk till honom ännu mer. Spela spel är killen fantastisk på och skulle aldrig berätta om de han känner från arbetsplatsen har symptom. Han har uppvisat noll empati, lojalitet och omtanke mot mig genom hela tiden jag känt honom.

Han är inte hazar utan ännu mer föraktad än så.

Absolut, jag har definitivt mig själv att skylla som inte lyssnar på fördomar utan sedan får dem bevisade. Han är alltså "homosexuell" från Afghanistan. Och bara råkade ingå relation med mig för att uppge sig själv som heterosexuell tills det inte passade honom att visa respekt för vad jag förväntar mig ur en relation. Då bytte han läggning. Sedan får jag såklart skylla mig själv för att jag inte omedelbart kastar ut någon som visar symptom i tron att jag har något värde i hans ögon. Inte som om jag någonsin sett skymten av en sekund av omtanke mot mig.

Utöver det vet jag inte med säkerhet vad han släpar runt på för smitta. Men förbannat otrevligt att komma till ett land som betalar allt för någon och sedan inte bry sig om att stanna hemma när man blir sjuk under en pandemi.

Tycker du bör sitta på samma plan tillbaks du med. Om tillfälle ges.
Hur kan din hjärna inte tänka någonting?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vadå katastrof?

Vi är nu inne i en av vår moderna tids största omfördelningar av tillgångar.

Nyckeln i spelet är likvida tillgångar o inga lån.

Ska man tycka synd om att medelklassen har förslavat sig själva, og de socioekonomiska bottenskiktet har aldrig varit med i racet.

Nu är bordet dukat för 1%-arna o de vidsynta med konservativt ekonomiskt tänkande.

De som inte har några skulder etc, kommer tyvärr dras med ner i raset också, om det kommer.

På lång sikt så kan en total kollaps vara bra, för vi har haft ett osund ekonomi som bygger på att leva över våra tillgångar Men det skulle bli en fruktansvärt smärtsam omvandling, som jag inte hoppas sker.

Även om det kan bli modern tids största depression, så kan vi också undvika det hela med bara en liten teknisk recession om vi gör rätt saker idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det verkar gå åt rätt håll i Italien i alla fall! Får se kommande dagar, men det börjar se ut som att deras lockdown gett effekt.
Lockdown kom alldeles försent och respekterades inte ens av de största partiernas ledare. Italien var ett halvdött land före corona: idag.... en tragedi.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man kan plocka in arbetslösa för å korta ner köerna exempelvis.

Människor kan ju svälta i hjäl i huset.

Fick papper från kyrkan där man kunde jobba ideellt och göra ärende år människor som inte kom ut.

Javisst ÅTERIGEN
ARBETSLÖSA ÄR INTE TILL FÖR ATT SKYDDA ANDRA FRÅN SMITTA!
Våga inte ens tänka tanken att kasta fattiga framför bussen genom att utpressa dem genom att hota med att ta deras bidrag..
PSYKOPATJÄVEL!
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-23 kl. 19:25.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det kan vara att någon fyllt år medans den ligger i sjukhussängen, någon som fyller 50 förekommer då både under 40-49 samt 50-59 som exempel. Varje gång det tillkommer en ny patient så läggs den till utefter sin ålder, men när folk får åka hem så dras de inte bort i sådana fall.

Rolig födelsedag
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Oj ja vi har 2000 fall på snart hundra dagar. det blir cirka 2 om dagen sen utbrottet började. så ja då blir vi kanske 6000 i december om det håller sig i vilket jag tvivlar på.

Är i princip fler som röstar på Nazisterna än det finns coronasmittade i landet.

Vet inte om du hoppade av skolan eller bara fick underkänt i matematik, men vårt första bekräftade fall var den 15 februari. För 37 dagar sedan. Det är alltså 55/dag. På ett år blir det 20 100 fall.
Citera
2020-03-23, 19:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är smart, räknade du ut det själv?
Vad jobbar du med om man får fråga?

Varför är du så otrevlig? Han/hon ställde ju bara en enkel fråga.
Citera
2020-03-23, 19:22
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Frankrike är på gång 184 idag.
de höjde till 670 nu, men de har brutit den exponentiella ökningen de senaste 4 dagarna vilket är mycket possitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in