2020-03-23, 15:51
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Är närmast chockad av Sveriges senfärdiga sätt att sätta in åtgärder. Tror många lider där ute och är oroliga att skicka sina barn till dagis och skola. Det är ju bevisat nu att unga blir allvarligt sjuka också. Men regeringen stoppar huvudet bekvämt i sanden så länge i den naiva tron att vi är förskonade....snacka om svek. Hyckleri som vanligt. Eller finns en mörkare agenda? Mitt förtroende för regeringen och myndigheter är förbrukat för länge sedan. Ekonomin är redan förstörd men den kan byggas upp snabbt igen. Det är NU EMPATI VISAR SIG PÅ RIKTIGT och den kommer inte från sossarna.

Jag vet inte varför Sveige försökte vara ledare i början på krisen och försöka visa vägen för andra länder istället för att samarbera med en global strategi.
Tror dock det är pga jäveln Tegnell som inte kan erkänna att han haft fel i nästan allt.
Han tror mer än han vet, det är problemet och tack vare det kommer Sverige bli ett helvete.
Citera
2020-03-23, 15:51
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Man har ju läst att skyddsmasker knappt går att köpa varken i butik eller online, men ändå har jag bara sett en person med mask. Kan ju vara hamstrarna som köpt på sig dem , annars känns det som att man borde se fler med skyddsmask ute på stan etc.
//Skalman

Gräsligt beteende.
Citera
2020-03-23, 15:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jävla idiot. Tror du alla blir allvarligt sjuka efter en vecka?

Nej men jag tror en signifikant del av dem blir det, inkl. personer som fortfarande inte är diagnostiserade eftersom de fortfarande har inga eller lätta symtom. Jag har följt viruset sen januari och blivit bemött med den här typen av personangrepp många gånger. Måste säga att det är en smula märkligt att använda ordet "idiot" i det här sammanhanget. Antar att du köpt lite för mycket aktier innan krashen eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men vaffan säger karln?!?
Ovanstående inlägg är från imorse, och då sa han att kurvan håller på att plana ut. Det beror på vädret, och sen bluddrar han om ”maj”.
Nu säger han (på dagens pressträff):

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/den-branta-stigningen-har-inte-riktigt-skett/

Vad är problemet? Svårt att förstå? Det han säger hänger ju ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vet inte vem PR-tränat den där mannen, eller om han ens kapabel till att spela med i det sociala spelet den här pandemin är. Alla med en halv hjärna ser att han inte har en aning om vad han sysslar med.

Som tur är så kan alla med en hel gärna inser att han vet vad han pratar om. 😉
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Man har ju läst att skyddsmasker knappt går att köpa varken i butik eller online, men ändå har jag bara sett en person med mask. Kan ju vara hamstrarna som köpt på sig dem , annars känns det som att man borde se fler med skyddsmask ute på stan etc.
//Skalman

Jag åker tunnelbana, buss samt går i butik med en PPF3-mask. Känner mig som en komplett idiot, men kan inte riskera att ta livet av en multisjuk familjemedlem genom att smittas.
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det fanns inga flyg från Wuhan till Taiwan, om det ens fanns några från fastlands-Kina (exklusive Hongkong). Samtidigt fanns det tjogtals till resten av världen varje dag där smittade kan ha följt med. Den första var ju redan död den 31 december.

Det är via flygplanen i princip alla har kommit till resten av världen. Taiwan hade tur som inte hade lika mycket kontakter med Kina som många andra länder.

Sprid inte fake news.

Finns åtskilliga direktflyg mellan WUH och TPE. Med China Southern, med China Airlines, med EVA Air.
Citera
Medlem
Citat:
//Skalman

Man kan se enstaka nu. Men det borde vara mycket fler. Jag tror dels att folk tycker det är pinsamt och dels tror jag att man väntar tills det blir ännu värre efter som man inte har obegränsat med masker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det är möjligt. Men samhället i övrigt har också stoppats helt. Det drabbar inte de som redan är arbetslösa särskilt hårt, men många människor får sina liv förstörda, för vad? Viruset är pandemiskt och det kommer tillbaka ändå.

Du har fel till 100%. Ju längre spridningen tillåts ske obehindrat ju större blir den slutgiltiga smällen med fler döda, fler sjuka, fler konkade företag och fler utan jobb.

Det är bara genom isolering man kan ta kontroll över spridningen och på så vis minska skadan av ekonomin.
Citera
2020-03-23, 15:53
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Att influensa inte får den effekten beror på att det finns vaccin och immunitet i hög grad.
Läkare är lika mottagliga för virus som andra, en vit rock är ingen garanti för att man inte blir sjuk. Läkare kan vara äldre och ha hälsoproblem precis som alla andra. Jag vet inte om siffran 19 stämmer dock.
Frågan var om läkare dör i den utsträckningen, inte om läkare (precis som alla andra) kan bli sjuka.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Har du tagit över stafettpinnen från nåt annat jävla troll??

Dessa två är mer intressanta än den han postade, från italien.

https://www.liveleak.com/view?t=u1RMH_1584529967

https://twitter.com/thierymalgouyre/status/1241525681303019521
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Något nytt idag?
Danmark förlänger stängningen av landet.
Tysklands kurva börjar plana ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in