2020-03-23, 19:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad är din åsikt i följande fråga:

Vilket ger flest döda människor?

1. Att varna att viruset är farligt, visa prognoser och kräva åtgärder.
2. Att förneka att viruset är farligt och invagga människor i en falsk säkerhet?

Det finns rätta svar här, detta har hänt förut i historien.
Men för diskussionens skull.
Vilket alternativ anser du ger flest döda människor i en situation som vi har nu?

Stefan Löfven gjorde ju exakt enligt din första punkt igår. Att viruset är farligt är det ingen som tvekar om av alla jag känner iallafall. Därför vissa produkter ekar tomma överallt och så vidare.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Jag tycker att du ska undersöka om inte användarnamnet IDIOT är upptaget. Om det är det, så tycker jag att du ska gå och sparka boll på motorvägen. Med dina föräldrars huvuden.

Min far är död och skulle du vara här så skulle du med vara det nu - djävla, svin!

Jag undrar dock fortfarande, ditt rädda helvete, var de höga dödstalen, jämfört med en vanlig säsongsinfluensa tagit vägen?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Testa att polisanmäla, men tror inte de testar dig förrän du läggs in på IVA.

Det är kanske en ung ”virusrebell” du råkat ut för!

https://www.expressen.se/nyheter/unga-virusrebeller-festar-och-hostar-pa-aldre/
Nej. Så fort jag vaknade och kände mig dålig, skrev jag snabbt till migrationsverket och berättade om den relation o honom snabbt. Behöver inte vara något än en vanlig förkylning men det var en extrem ignorans och nu när jag vet att människor från en arbetsplats där han känner människor och sökt arbete insjuknat, blir jag skeptisk till honom ännu mer. Spela spel är killen fantastisk på och skulle aldrig berätta om de han känner från arbetsplatsen har symptom. Han har uppvisat noll empati, lojalitet och omtanke mot mig genom hela tiden jag känt honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför beblandar du dig med Hazarslödder? Har du inte dig själv att skylla?
Han är inte hazar utan ännu mer föraktad än så.

Absolut, jag har definitivt mig själv att skylla som inte lyssnar på fördomar utan sedan får dem bevisade. Han är alltså "homosexuell" från Afghanistan. Och bara råkade ingå relation med mig för att uppge sig själv som heterosexuell tills det inte passade honom att visa respekt för vad jag förväntar mig ur en relation. Då bytte han läggning. Sedan får jag såklart skylla mig själv för att jag inte omedelbart kastar ut någon som visar symptom i tron att jag har något värde i hans ögon. Inte som om jag någonsin sett skymten av en sekund av omtanke mot mig.

Utöver det vet jag inte med säkerhet vad han släpar runt på för smitta. Men förbannat otrevligt att komma till ett land som betalar allt för någon och sedan inte bry sig om att stanna hemma när man blir sjuk under en pandemi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Långsamt är knappast hur man skulle beskriva smittspridningen. Vi har idag 2,046 fall och vi testar knappt folk. Italien har enbart idag +4,789 fall av smittan och 601 döda.

Oj ja vi har 2000 fall på snart hundra dagar. det blir cirka 2 om dagen sen utbrottet började. så ja då blir vi kanske 6000 i december om det håller sig i vilket jag tvivlar på.

Är i princip fler som röstar på Nazisterna än det finns coronasmittade i landet.
Citera
2020-03-23, 19:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det är ju bedömningar som byggde på vad man visste då. Att det pågick en ordentlig samhällsspridning helt ohejdat i norra Italien visste ingen då.
Hmmm. Man visste ju redan att viruset fanns i Italien, ändå menade Tengnell att det var ofarligt att resa på skidsemester dit. Detta skulle inte drabba Sverige. Dessutom visste man hur det hade utvecklats i Kina och att det spridits till Europa. Ändå var det ofarligt att resa till Italien?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du är sorglig. Du kommer dö snabbt.
Hur mkt får man i lön där i Ryssland för att sprida desinformation på nätet?
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Ja, alla som har haft en psykopatisk chef har haft den känslan. En otäck känsla av att famla i luften efter ett svar, att få ledning eller åtminstånde en sanning. Men få ingenting. Ingenting hållbart eller sant eller ens logiskt. Vanligtvis bara en massa retorik eller absurda lögner i det oändliga. Det är tecken på ondska.

Jag börjar tro nu på fullt allvar att de styrande hade en plan att frigöra lägenheter och spara in på pensioner och kostnader som tex hemtjänst. För att rädda situationen och sina egna skinn. Jag menar att kommunkrisen och bostadskrisen var ju redan ett faktum när corona slog till.
Onda människor finns och de kan planera fula knep som etnisk rensning och död åt svagare individer. Om ni inte tror det så tänk på Hitler och hans doktor Mengele.

Tack, jag tror du är någonting på spåren, det lär nog finnas vissa "intressen" i detta.
Det behöver man ingen doktorshatt i Nationalanalekonomi för att kunna tänka sig.

Din beskrivning av Psykopatin är på pricken.

Sen kan det alltid komma nån tomte och påstå att "ni är inga läkare, ni har inget läkarutlåtande på detta blablablabla."

Har man upplevt det så vet man, sen kan man dra sina egna slutsatser därefter.
En mycket destruktiv men bra skola att ha varit med om något sådant.

Sedan ser man det i tidigt skede vart nu det dyker upp.

Tegnell och FHM:s agerande är det därför Psykopatvarning på.

Varningsklockorna ringer för fullt.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-23 kl. 19:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
USA röstar om corona-paketet.

https://www.c-span.org/video/?470560-1/senate-resumes-debate-economic-relief-package

Det sket sig.

https://www.marketwatch.com/story/senate-fails-to-advance-coronavirus-aid-bill-as-talks-continue-2020-03-23?mod=home-page
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nej det kommer inte i regel ner i lungorna direkt, det är delvis därför inte alla får lunginflammation. Ja det med vattnet är en myt, men det är såklart bra att inte vara torr i munnen. (Det är lättare att infektera torra slemhinnor.)
OK, tack för svar :-)
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Ja det får vi. Och folk måste börja lyssna på Statsministern, speciellt riskgrupper.

Ingen lyssnar det är därför sverige behöver en LOCKDOWN i någon vecka med natos eller egna militärens hjälp snarast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel igen!
Exakt så som man säger smittan sprids i Sverige också.
Läs de allmänna råden på Folkhälsomyndighetens hemsida.

Det gör de inte alls. De tjatar på om att tvätta händerna. Inget om att det smittar genom luften.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Citera
2020-03-23, 19:17
Medlem
kato85s avatar
Region Jämtland/Härjedalen har bestämt att numera INTE gå ut med hur många som smittats med COVID-19.

Östersunds kommun skriver samtidigt att man INTE kommer gå ut med vem som fått COVID-19 om detta påvisas, detta för att efterleva personsekretessen:

https://www.ostersund.se/5.73a7c412170befc82eb2438f.html?fbclid=IwAR2ISzaN7 nN-OwMlRt99NWJA3aFfTU6vT6mlgEr-DNSVEB7vTBtz4PqFQ9k

Detta är ett stort svek mot befolkningen, gränsar till kriminalitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in