2020-03-23, 19:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sverige har haft brist länge.
Ryssland kommer till räddning.

https://www.friatider.se/ryssland-ska-tillverka-50000-coronatest-dag

Tror du Ryssland hjälper oss i första hand när vi har en försvarsminister som står i tv och pratar om ryska påverkansoperationer och spridande av desinformation? Samtidigt skickar Ryssland hjälp till Italien:

https://www.foxnews.com/world/italy-coronavirus-aid-russia-putin

Men italienarna påstår väl inte heller att de är världens första feministiska regering som bedriver en feministisk utrikespolitik? Jag tror våra politiker har pissat på vår egen grav, tyvärr. Det känns som vi står ensamma här med en inkompetent ledning, det är idiotiskt. Det var ju ett jävla tjafs med Kina också från sveriges sida (Gui Minhai), kineserna har skickat plan med testkit och nödutrustning till Italien.
Citera
Medlem
Frankrike är på gång 184 idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Akta så att du inte utvecklar hjärtmuskelinflammation av allt tränande när kroppen samtidigt hanterar någon slags influensa eller ett virus. Mycket farligt.

Har tagit sänkan två ggr och har inga infektionsvärden.

Jobbat hemma (och inte cyklat) sedan första symptomen, så förra veckan var första gången jag hade puls.

Tack för omtanken, uppskattas!
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
5% på IVA räknar FHM med i den prognos de nyligen släppte. Den postades tidigare i tråden, men finns på FHMs websida.

5% är också den siffra som varit den mest tillförlitliga hittills.

Håller med om att 5% IVA är den siffra vi har från de bästa kinesiska studierna.

Men 5% av VAD? Det lyckas jag inte utläsa ur FHMs beräkningar. De talar om en Clinical Attack Rate, CAR, på 1%, men jag lyckas inte klura ut hur exakt de definierar sin CAR - de kan inte gärna definiera den som i de kinesiska studierna, eftersom det i dem ingick också en del subkliniska och asymptomatiska fall.

Finns en tråd om enbart den här rapporten, deltag gärna där, för jag uppriktigt förstår jag den inte riktigt. Det känns som om det finns jättestora hål i deras antaganden, men min kunskap är inte tillräcklig för att jag kategoriskt skall kunna peka på dem.
Citera
2020-03-23, 19:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det behöver inte vara Corona för det, kan vara något annat.

Var uppmärksam på om du tappar smak och luktsinnet, eller får feber.

Isåfall är det nog Coronaviruset!

Ät en ostskiva, smakar den papper?

För tidigt att säga om smaken, det kommer väl senare om det är skarpt läge. Snus smakar snus ännu iallafall.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
I vanliga fall dör nog inte läkare särskilt ofta. Jag har ingen uppfattning om hur vanligt det är att läkare smittas och dör pga influensa.
I vanliga fall dör faktiskt läkare lika ofta som andra människor eftersom de är just människor. I fallet med de läkare som dött i samband med vård av covid-19 patienter bör det vara så att det beror till stor del på att de kommer i kontakt med en stor mängd virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melamela
23 Italienska läkare döda enligt CNN.
Verkligen inga bra nyheter då jag antar att de inte tillhör någon riskgrupp (förutom blivit utsatta för viruset) samt att de säkerligen har fått bästa tänkbara vård.
Inga tester har gjorts på sjukvårdspersonal, eftersom det skulle bli problem om de sjukskrev sig...
Citera
Medlem
Jag har testat att fejkhosta på folk för att se hur dom reagerade och för att få dom att hålla sig hemma. Satt bakom på bussen och började låtsashosta som ett riktigt virusfall. Gjorde det bland annat på en gammal kärring som tyckte det var lägligt att vara på stan efter Statsministerns tal. Hon började då sätta sin halsduk för munnen och titta lite stressat bakåt, som om det skulle hjälpa.

Det kanske låter svinigt, men jag ville bara testa hur folk reagerade och samtidigt sända en signal om att "VAR INTE I DEN HÄR MILJÖN!!!". Jag vill ju att äldre och sjuka inte ska vara i stan och på offentliga platser. Både för deras egnas hälsas skull och för landets skull. Det var ett litet otyg. Hade ju självklart aldrig gjort det om jag var liiiiiite förkyld eller sjuk! Jag är fullt frisk i nuläget. Inte ens lite snuvig.
Senast redigerad av .Adidas. 2020-03-23 kl. 19:13.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Finns inget att tro på, alla känner till detta begrepp förutom du.

Har du inte möjlighet att läsa på lite kanske?
Så vi slipper upprepa oss..

Gör dig själv och svenska folket en tjänst genom att läsa igenom denna

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

Så förstår du vad som är fel med din flockimmunitet.
Citera
Medlem
3900 sjukvårdspersonal smittade i Spanien...
Citera
Medlem
Italien minskar antalet döda två dagar i rad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag var med mina vänner Farruko, Dennis och Frida och besöka ett ålderdomshem med lite hembakta kakor för att överraska alla gamlingar som är isolerade för att deras yngre släkt är rädd för någon sorts promillevirus som knappt ingen ens har fått.

Personalen gav direkt tummen upp och insåg att detta är en bättre mediciin än isolation.

Vi kramade flera däär och satt och fikade och kollade på hem tillgården och lyssnade på deras berättelser, många där sa att dagens unga har ingen ryggrad. "På min tid fick vi minsann gå ut och arbeta på åkern, grisarna behöver mat och hästarna måste skos med, inte kan vi vänta med det för att det är någon smitta på gång" säger Astrid medan hon dricker lite kaffe med en kaffeost i som hon gnisslar med tänderna..

Rune avbröt sedan och sa "jag har nästan aldrig varit sjuk i mitt liv och jag tror att det är för att vi aldrig drack opastöriserad mjölk i vår ungdom, den första mjölken en ko gav åt en kalv hette kalvdans och den gjorde vårt immunförsvar starkt"

Vi snackade mycket och jag tror även jag med att vi knappt har härdats, hade vi druckit opastoriserad mjölk hade vi nog varit bättre rustade för detta och det är nog därför nästan bara yngre i sverige har sjuknat in. Drick opastöriserat och undvik vaccin, för hur vet vi att det inte bara är koksalts lösningar detta?

Byt röka. Det där verkar långtråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in