2020-03-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ingen lyssnar det är därför sverige behöver en LOCKDOWN i någon vecka med natos eller egna militärens hjälp snarast.
NATO:s???
Citera
2020-03-23, 19:18
Medlem
bulletproofsouls avatar
Tänker jag rätt;

De som kommer in till sjukhusen nu med besvär av Covid9 har i genomsnitt varit sjuka i ca 1 vecka innan de behövde uppsöka sjukhusvård?

Det i sin tur innebär att de blev smittade ca 2 veckor - 10 dagar tidigare?

Det betyder att de som börjar droppa in nu på akutmottagningarna blev smittade för ca 3 veckor sedan + eller - ett par dagar?

Om det stämmer, någon mer som det som ett oroande tecken? För 3 veckor sedan, alltså i slutet av februari eller i början av mars fanns inga restriktioner eller ens riktigt medvetande om att smittan kunde slå till i Sverige bland den stora allmänheten?
Citera
2020-03-23, 19:19
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ser mycket bra ut för Sverige och Norden!

Glädjande.

Du gör mig förvirrad. Vad menar du?
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Fel!

Distributionen av olika blodgrupper sett till hela befolkningen i Wuhan är:
31% A, 24% B, 9% AB och 34% O

En studie omfattande 2 173 covid-19 patienter från tre sjukhus i Wuhan och Shenzen:
Distributionen var:
38% A, 26% B, 10% AB och 25% O
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1

Så ja, blodgrupp A har en förhöjd risk och blodgrupp O en minskad risk, men inga dramatiska skillnader.

Värt att tillägga oxå att rökare har en kraftig ökat risk, både att bli smittade och dö. En rökare bör därför inte få någon fördel av att ha blodgrupp 0, men än möjligtvis i förhållande till andra rökare med andra blodgrupper.
Citera
Medlem
Det verkar gå åt rätt håll i Italien i alla fall! Får se kommande dagar, men det börjar se ut som att deras lockdown gett effekt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja slampiga människor löper mycket större risk att drabbas allvarligt av Corona.
Väldans bevisat.

Då ligger mitt ex väldigt illa till
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Citat:
Region Jämtland/Härjedalen har bestämt att numera INTE gå ut med hur många som smittats med COVID-19.

Östersunds kommun skriver samtidigt att man INTE kommer gå ut med vem som fått COVID-19 om detta påvisas, detta för att efterleva personsekretessen:

https://www.ostersund.se/5.73a7c412170befc82eb2438f.html?fbclid=IwAR2ISzaN7 nN-OwMlRt99NWJA3aFfTU6vT6mlgEr-DNSVEB7vTBtz4PqFQ9k

Detta är ett stort svek mot befolkningen, gränsar till kriminalitet

Ja det är ett mörker.
Citera
Medlem
Nu får väl för fanken snart världen vakna till o släppa på restriktionerna. Att köra ekonomin i sank gynnar väl ingen.

Massor av människor dör varje år i sjukdomar, kanske lite fler i denna men vägen vi är på nu skapar framtida problem som är än svårare att lösa.

Säga vad man vill om sittande regeringen men jag är stolt över att dom inte agerar fullständigt i panik. Inte för att det hjälper oss jättemycket när omvärlden gör det, men ändå.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tänker jag rätt;

De som kommer in till sjukhusen nu med besvär av Covid9 har i genomsnitt varit sjuka i ca 1 vecka innan de behövde uppsöka sjukhusvård?

Det i sin tur innebär att de blev smittade ca 2 veckor - 10 dagar tidigare?

Det betyder att de som börjar droppa in nu på akutmottagningarna blev smittade för ca 3 veckor sedan + eller - ett par dagar?

Om det stämmer, någon mer som det som ett oroande tecken? För 3 veckor sedan, alltså i slutet av februari eller i början av mars fanns inga restriktioner eller ens riktigt medvetande om att smittan kunde slå till i Sverige bland den stora allmänheten?

Du är smart, räknade du ut det själv?
Vad jobbar du med om man får fråga?
Citera
2020-03-23, 19:20
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
US officiella riktlinjer från vita huset.

The virus is thought to spread mainly from person-to-person.

*Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
*Through respiratory droplets produced when an infected person coughs or sneezes.

These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.

Can someone spread the virus without being sick?
People are thought to be most contagious when they are most symptomatic (the sickest).
Some spread might be

Spread from contact with contaminated surfaces or objects
It may be possible that a person can get COVID-19 by touching a surface

I Sverige säger experterna däremot att kollektivtrafik är ingen fara, bara man bär handskar.

Varför förbjuder alla länder folk från att träffas om det inte sprider via luften?

Varför ljuger svenska experter ständigt?

Jag tror inte du riktigt förstått den information som getts av svenska myndigheter och av alla dessa experter som dyker upp i olika program hela tiden.

Den är ju helt överensstämmande med bl a vad du citerade ovan.

Samtidigt så säger den text du citerade inte att viruset sprids via luften, så jag tror inte du förstod den heller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Andel av dödsfallen i resp. land som inträffat de sista två dagarna:

62% Österrike
48% Portugal
46% Danmark
43% Ungern
39% USA
38% Polen
37% Spanien
36% Holland
35% Frankrike
32% Schweiz
30% UK, Norge
29% Tyskland
24% Belgien, Grekland
21% Italien
20% Sverige
14% Iran

Bara en litet påpekande.

I Danmark är det bara 12.5% faktiskt enligt va de rapporterar om du nu syftar på de två sista dagarna som idag och igår. Ingen har rapporterats dött idag, 3 igår. Eller 25% om vi tar igår och i förrgår som de två senaste. Sen offentliggjorde de dock att 11 fler hade dött idag.

Går att läsa på https://www.ssi.dk/aktuelt/sygdomsudbrud/coronavirus/covid-19-i-danmark-epidemiologisk-overvaagningsrapport

Jag reagerade också nämligen på att 11 helt plötsligt skulle ha dött på en och samma dag i Danmark.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Tänk dig nu att känna sådär mot så gott som alla du träffar! Du har nämligen just beskrivit bättre än någon jag sett hur jag kännt mig i större delen av mitt liv genom att bo i detta land. Frustration. En känsla av att alla andra är idioter. Man vänjer sig tillslut. Man får lära sig att andas genom öronen.

Förstår exakt vad du menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in