Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Är det endast LWs påstående att SD utalat ett muntligt dödshot som har fultolkats av dom oärliga genuskärringarna som att han verkligen HAR uttalat hoten?
Aktbilaga Facebook Messenger del E (s 1-1060) (1) pdf sid 189-202. . Obs! Läs nerifrån och upp..
-----------------
Christian von Bennigsen
Du behöver bara spara de sårande förnedrande och kränkande saker.När du tar skärmdumpar så
ska du döpa dem efter datum och källa så man vet varifrån allt kommer (ifall han kan radera
inläggen från sin sida)
22 jun 2017 13:08
Lena Wesström
men fb?
22 jun 2017 13:06
Lena Wesström
whatsapp kan man spara ned hela konversationen, det har jag gjort då och då
Lena Wesström
Orimligt, en OFANTLIG mängd inlägg
Christian von Bennigsen
Mycket kan man ju spara som skärmdumpar
Lena Wesström
Fb, whatsapp, sms, mejl på olika adresser, telegram, även viber, säkert mer som jag inte kommer
på nu
Lena Wesström
Vi har kommunicerat i massor med olika kanaler, allteftersom hon blivit misstänksam eller ertappat
22 jun 2017 13:05
Christian von Bennigsen
Ett USB kan man inte komma åt genom datorintrång eller hacking av molnet. S behöver ju aldrig
veta att du säkrade alla bevis mot honom ...
22 jun 2017 13:04
Lena Wesström
Men det kan ju inte bevisas, han berättade det irl
22 jun 2017 13:04
Lena Wesström
S var inne här när jag var ute, M var här, men ute med mig. Han bor ju själv och har inte fb utloggat.
Hade datorn kvar här. S öppnade och gick in och läste runt. Berättat detaljer för mig som stämmer
22 jun 2017 13:03
Lena Wesström
En gång har han gjort intrång i Mattans dator
22 jun 2017 13:02
Christian von Bennigsen
Som du beskriver S hade jag nog svårt att lita på honom i de flesta lägen ...
22jun 201713:02
Lena Wesström
Precis
22 jun 2017 13:02
Christian von Bennigsen
Tänk om han "är supersnäll" en stund för att komma över dina användaruppgifter eller login och
deletar allt... @
22 jun 2017 13:01
Lena Wesström
Förlitat mig på moln hittills. Har kvar i apparna, bilder och konversationer
22 jun 2017 13:00
Lena Wesström
Christian von Bennigsen
Kom ihåg och fundera i alla fall att säkra dina bevis (för den dag det skulle brisera)! Ha dem på ett
USB och INTE hemma hos dig. Ha det i ett förseglat kuvert (eller en liten låsbar låda) så ingen
öppnar utan att du vet/ser.
22 jun 2017 12:59
Lena Wesström
Jag tror aldrig han skulle. Men bara att säga så. Känslorna och bilderna han framkallar. Makten han
tar sig ...
22 jun 2017 12:58
Lena Wesström
Han är ett odjur!
22 jun 2017 12:57
Lena Wesström
"Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Det
slipper du se om jag tar dig först."
22 jun 2017 12:57
Lena Wesström
men för den som jag pratar med
22 jun 2017 12:56
Lena Wesström
inte med annons på fejan
Lena Wesström
Skulle det brisera och bli känt brett i vårt sammanhang, då kommer jag inte att skydda nån av dem.
Då berättar jag om hur han behandlat mig, låtit mig tro det skulle bli vi, sedan vänt mig ryggen och
varit elak, varit så rädd bli avslöjad att han gått på mig fysiskt flera gånger och dödshotat både mig
och barnen
Christian von Bennigsen
Det hade varit ett större hot om dom hade sagt att de berättar för DINA barn ...
22 jun 2017 12:55
Lena Wesström
Men den som får skämmas då är i alla fall inte mina barn, det ska de i så fall få veta
22 jun 2017 12:55
Lena Wesström
Inte särskilt kul, det vill jag INTE
22 jun 2017 12:54
Lena Wesström
Jag lär ju få berätta för mina barn då
Lena Wesström
hur nu det kan vara ett hot mot mig?
Lena Wesström
Han sa igår att de pratat och bestämt att om jag berättar för nån (de skulle bara veta, shit vad jag
berättar!), då ska de berätta för sina barn
Lena Wesström
Deras största skräck är att nån ska få veta hur sprucken och skev deras grund är
22 jun 2017 12:53
Lena Wesström
Hon sväljer förtreten, låtsas som ingenting och taggar honom glatt på fejan
Ett slags kurs i vådan av att uttala hot om våld och få ta emot dem...
Båda excellerar från var sitt håll i hot om absolut vedergällning pga oförätt. Döda resp. anmäla dödshot. Rätten givetvis på LW:s sida, men i praktiken har hon svårt att åtnjuta den rätten nu, pga kanske felaktig uppfattning av var gränsen går för mest ideala lösning för båda ”parter”. Knasbollsupptrappning av granngnabb och ömsesidig brist på anständighet och ansvar.
På spel står synbart möjligheten att få bo kvar nära sina barn, och deras skolkamrater, egna vänner, och få leda Örebros geocachingbegåvningsreserv in i en ärofull framtid. Ev. möjligheten till anständigt boende öht. Mänskor med växande barn är låsta till sina omedelbara livsbetingelser, men att bete sig ödmjukt och respektabelt mot sin nästa i samma sits, och sig själv, är här inte direkt prio, utan föresatsen är att utrota eller föröda allt motstånd. Sorgligt.
I ljuset av resultatet framstår ju en flytt till annan stadsdel av fam. D som ett alldeles briljant alternativ. Nu kraschade ju då förstås fam. förstås först...