2020-03-23, 13:09
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Ok då är uppdateringarna i realtid när patienten läggs in på IVA med andra ord. En sak är iaf säker vi är jävligt transparanta på sånt här i Svedala.

Tror nog inte linken är publik längre än till imorgon.

Nej jag tror inte heller det. Obehagligt. Då kan man ju inte följa det som Anders Tegnell sa att vi skulle göra.

Det bästa just nu är att följa antal patienter som läggs in på sjukhus, istället för antal smittade.

https://www.svtplay.se/video/25731480/agenda/agenda-22-mars-21-15?start=auto
Citera
2020-03-23, 13:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ajdå, hur ska detta sluta?

Sug på det här Löfvén, Tegnell och Wold.
Men visst, då kanske man får ”flockimmunitet” på skidorterna. ”Se upp i backen, annars får ni tusen coronor i nacken!”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/corona-stoppar-inte-svenskarnas-skidtur/

Gå på skidtur i svenska fjällen är sannolikt bland det minst riskfyllda man kan göra. Sitta och snora tillsammans i stolsliftar för alpinåkning är nog däremot ingen bra idé
Citera
2020-03-23, 13:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Bencancer? Menar du leukimi? Klart det påverkar
Leukemi är blodcancer, inte bencancer.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Att man först (efter inkubationstiden) har en relativt lugn symtomfas med hosta, lite snörvlig, något förhöjd kroppstemperatur, känns som en förkylning eller lättare influensa som går i vågor som plötsligt sen förvärras ordentligt efter att lungorna gradvis hela tiden försämrats att kunna förmå att syresätta kroppen. Följden är andnöd och utveckling av lunginflammation och om man får prioriteringsplats sen intensivvårdsbehandling
Läskigt. Men steg två gäller väl bara en del? Frågan är hur stor andel?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, på vardagar är det alltid FMH kl 14.00 på svt.
Tack men de har ja koll på.
Tänkte i första hand på om några andra planerat nåt (jag formulerade mig kanske lite fel).
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
126 vårdtillfällen innebär inte att 126 personer ligger på IVA just nu, 103 personer vårdas eller har fått vård, mao kan där vara 50 st som ligger där nu vad vi vet.. De som har dött borde också vara med i den statistiken? Lite osäker på den dock. Tycker det ser förvånansvärt lugnt ut, kolla med fördel på staplarna i diagrammet, jag ser ingen exceptionell ökning...

SVT sade precis i sin sändning att dagens siffror visar på att ca 100 personer vårdas/har vårdats på intensiven nu av covid-19 mot ett 60-tal i helgen.

https://www.svtplay.se/video/26122952/nyheter-direkt/faltsjukhus-i-stokholm-presenteras-teckensprakstolkat
Senast redigerad av Paladin 2020-03-23 kl. 13:17.
Citera
2020-03-23, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om bussförare stannar hemma så blir det naturligtvis färre bussar att åka med. Vem ska köra bussarna?
De hade räknat med att färre skulle använda buss pendel mm därför drog de ner på turerna ,risken att chaffisarna blir smittade trots tejp runt sig ökade antagligen nu fulla bussar flåsande människor .det va inte för brist på frisk personal ändringar gjordes tror jag .nu blir det så för smitta sprids i överfulla bussar till alla ombord .räcker med en smittad per buss så är det kört .
Citera
2020-03-23, 13:11
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Två dödsfall på äldreboende. Går det att skydda de äldre?

Så länge vi inte har några tester så är det en praktisk omöjlighet, eftersom man kan smitta även om man inte visar symptom.
Citera
2020-03-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
126 vårdtillfällen innebär inte att 126 personer ligger på IVA just nu, 103 personer vårdas eller har fått vård, mao kan där vara 50 st som ligger där nu vad vi vet.. De som har dött borde också vara med i den statistiken? Lite osäker på den dock. Tycker det ser förvånansvärt lugnt ut, kolla med fördel på staplarna i diagrammet, jag ser ingen exceptionell ökning...

Man kan kolla på antal som blivit friska.

Där det kan bli dubbelt är om en patient flyttas mellan sjukhus.

Det det betyder är patienter som vid nått tillfälle vårdats på intensiven loggas - nu senast 127. Genom att följa uppdateringarna dagligen och sortera i ålder, region, utfall, kön, sjukdomar etc blir det ganska enkelt att första att medparten av dessa 127 ligger på IVA just nu.
Citera
Medlem
sannes avatar
30 nya platser i början på Fältsjukhuset i Älvsjö. Som senare kan ökas upp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Två dödsfall på äldreboende. Går det att skydda de äldre?

Två coronasmittade personer på ett äldreboende i Skutskär har avlidit, rapporterar P4 Gävleborg.
https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-blir-varre-innan-det-blir-battre/
Ja om man fått en krona för varje gång man hört statsmongoliderna Tegnell och Wallensten tjata om vikten av schydda våra äldre...

I praktiken omöjligt när det vare sig finns test eller skyddsutrustning för vårdpersonal. Journalisterna ställer aldrig den följdfrågan ty dålig stämning vill man inte ha.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Är det här ditt sätt att säga: jag hade fel men istället för att erkänna det så tänker jag fjanta mig och köra lite härskartekniker.

Är det fler eller färre döda i Sverige per capita än italien per capita?
Vågar du vara ärlig?
För mig finns det en dag i morgon och en ny efter det, och de tar inte slut. Men i dag har du helt rätt. Du är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in