2020-03-23, 12:13
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad framkom i där?
Att man först (efter inkubationstiden) har en relativt lugn symtomfas med hosta, lite snörvlig, något förhöjd kroppstemperatur, känns som en förkylning eller lättare influensa som går i vågor som plötsligt sen förvärras ordentligt efter att lungorna gradvis hela tiden försämrats att kunna förmå att syresätta kroppen. Följden är andnöd och utveckling av lunginflammation och om man får prioriteringsplats sen intensivvårdsbehandling
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Jag skulle rekommendera att titta på Sydafrikas siffror, de ger en bättre inblick i hur gamla patienterna är och var de har rest, jag hittar inte en allmän myndighet webbplats, men i den här länken finns en bild nedan (bläddra lite).

Vem som helst kan få Corona, ålder är bara ett nummer! Men det verkar för mig att om du är äldre än 21 riskerar du enligt statistiken på sidan.

https://www.iol.co.za/news/south-africa/gauteng/confirmed-coronavirus-cases-in-sa-now-at-274-45373714
(nyhets-sida)

Där verkar det ju vara åldersspannet 30-40 som är mest sjuka. För tidigt att göra någon analys av detta, de äldre kanske har dött hemma och inte testats?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Fattar inte alla som skriker "stäng allt, NU!"

Det fungerar uppenbarligen inte i Spanien eller Italien.
Sverige ligger bevisligen bättre till än båda dessa länder.

Vad är era motiveringar?
Ähhhhhh...........................va????
Så du tror att dag 1 som man stänger av ett land kommer alla bli friska? Det var en mycket intressant tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
121

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona

Det går för fort för att hänga med i uppdateringarna! Vad hade vi igår, 80? - isf över 50 procents ökning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Samma statistik som endast visar bekräftade smittade som ligger inne på sjukhus? Har du missat att Svenska staten inte genomför smittspårning eller testar alla för Corona? Du måste vara jävligt naiv om du tror att endast 2000 är smittade i Sverige. Vissa epidemiologer samt någon professor misstänker att vi har 50-100.000 smittade i Sverige. Mörkertalet är enormt. Blir fan rädd när jag ser hur opålästa vissa är, skönt att du blivit inlindad i ett falskt lugn.

Du kan börja med att läsa mitt inlägg. Kanske var jag otydligt eller så har du svårt att förstå?

Jag menar förstås att de som skickar tillbaka sina barn till förskolan och som själva går till arbetet efter att ha varit hemma tror att faran är över. De (inte jag) kollar på statistiken (och misstolkar den eftersom de inte tänker själva) och tror därmed att faran är över. De borde självklart tänka sig för och undvika sociala kontakter även i fortsättningen.

Nu kan du kommentera igen om du tycker att min bedömning är felaktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Nåt som är ganska tydligt nu, med facit i handen, är att när det börjar ta fart växer det enormt. Som ett monster. Ostoppbart. Och så blir ett land i panik och stänger av allt.
Så för femtielfte och sista gången: VARFÖR LÄR MAN INTE SIG AV ANDRAS MISSTAG? VARFÖR TAR MAN INTE DET SÄKRA FÖR DET OSÄKRA?
Som sagt, jag blir mer och mer övertygad om att det är medveten strategi. Rädda pengar så mycket det går, före människor. Detta är Sveriges beslut.
Glöm dock inte att tvätta händerna.
Man kanske lär sig av t.ex. Italiens handlande.
Citera
2020-03-23, 12:14
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Fattar inte alla som skriker "stäng allt, NU!"

Det fungerar uppenbarligen inte i Spanien eller Italien.
Sverige ligger bevisligen bättre till än båda dessa länder.

Vad är era motiveringar?

Det fungerar ju, dom gjorde det försent men börjar se resultat nu. Sverige hade försprång men valde att inte göra något, kolla bara på Norge dom gick in i tid och börjar redan se bättre ut där.
LOCKDOWN fungerade med spanska sjukan år 1920 och fungerar på corona också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Att det faktum att de inte gjorde så omedelbart är ju varför de sitter i den sits som de gör.

Det kan du omöjligen veta.

Varför ser då Sveriges siffror bättre ut, sett till samma tid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är beviset att viruset dödar unga, eller ger dom grova ärr i lungorna om dom friskförklaras från sjukhusen. Finns ingen riskålder annat än att äldre dör snabbare.
Har du sovit under en sten senaste dagarna?

Nejdå. Jag har inte sovit under en sten. Dödligheten är inte lika hög bland unga människor. Att unga kan dö är en annan sak.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Kolla spanien. 410 nya dödsfall rapporterade hittills idag. (De spanska siffrorna uppdateras på Worldometers flera ggr per dag)

Spanien rusar fram i eskalerat elände i riktning Italien.
Citera
2020-03-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det går för fort för att hänga med i uppdateringarna! Vad hade vi igår, 80? - isf över 50 procents ökning

7 st nya läser jag
Citera
2020-03-23, 12:15
Medlem
aina08s avatar
Pressträff Region Dalarna just nu.
https://www.dt.se/artikel/direkt-12-15-lanets-forsta-dodsfall-till-foljd-av-coronaviruset-region-dalarna-haller-presskonferens

EDIT: Dödsfallet är en man runt 60 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in