Ajdå, hur ska detta sluta?
Citat:
Corona stoppar inte svenskarnas skidtur
Citat:
Ännu har resorna till de svenska fjällen inte stoppats på grund av coronasmittan.
Vissa aktiviteter har stängts men backarna och längdspåren är fortfarande fulla.
– Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk. Känner man sig det minsta sjuk så får man åka härifrån, säger Anna Johansson som bor i Sälen.
Citat:
... säger Hanna och fortsätter:
– Att ställa in har vi inte tänkt på alls, utan vi tänker väl att de gamla får isolera sig, så kan vi åka.
– Vi är rädda för att de får för sig att stänga men hoppas så klart att de håller öppet här veckan ut. Gör de det så får vi åka pulka och längdskidor resten av veckan.
Citat:
”Här är det kanonväder så det är perfekt”
Citat:
”Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk”
Citat:
Men alla som rör sig i Sälen är inte skidturister. Anna och Dan Jansson bor här.
– Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk. Känner man sig det minsta sjuk så får man åka härifrån, hem. Man ska ju inte röra sig ute, säger Anna ...
Sug på det här Löfvén, Tegnell och Wold.
Men visst, då kanske man får ”flockimmunitet” på skidorterna. ”Se upp i backen, annars får ni tusen coronor i nacken!”
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/corona-stoppar-inte-svenskarnas-skidtur/