2020-03-23, 13:02
Medlem
severustheemperors avatar
Världens största lämmeltåg av superyachtes seglar på mot polynesien......

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-127.1/centery:-7.3/zoom:4
Citera
2020-03-23, 13:03
Medlem
.Dostoj.s avatar
Den yngsta just nu som smittats av coronaviruset och som får intensivvård i Sverige är 21 år. Trenden med yngre i Sverige fortsätter eller...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
126 nu på IVA, ökningen sen midnatt har iaf vart vidrig, hoppas det beror på nån anomali slash inrapporteringsbrist.. för just nu är den exponentiellt explosiv som jag tror det så fint heter på statistiska.

vet du som la upp SIRI länken upp det upptateras i realtid när ex. NU-Eskilstuna lägger in en på IVA?

eller per timme? halvdag?

Det ska gå så fort de får in en ny på avdelningen. De loggar in från sitt eget datasystem.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Ajdå, hur ska detta sluta?
Citat:
Corona stoppar inte svenskarnas skidtur
Citat:
Ännu har resorna till de svenska fjällen inte stoppats på grund av coronasmittan.
Vissa aktiviteter har stängts men backarna och längdspåren är fortfarande fulla.
– Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk. Känner man sig det minsta sjuk så får man åka härifrån, säger Anna Johansson som bor i Sälen.
Citat:
... säger Hanna och fortsätter:
– Att ställa in har vi inte tänkt på alls, utan vi tänker väl att de gamla får isolera sig, så kan vi åka.
– Vi är rädda för att de får för sig att stänga men hoppas så klart att de håller öppet här veckan ut. Gör de det så får vi åka pulka och längdskidor resten av veckan.
Citat:
”Här är det kanonväder så det är perfekt”
Citat:
Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk
Citat:
Men alla som rör sig i Sälen är inte skidturister. Anna och Dan Jansson bor här.
– Jag hoppas inte att man kommer hit och är sjuk. Känner man sig det minsta sjuk så får man åka härifrån, hem. Man ska ju inte röra sig ute, säger Anna ...
Sug på det här Löfvén, Tegnell och Wold.
Men visst, då kanske man får ”flockimmunitet” på skidorterna. ”Se upp i backen, annars får ni tusen coronor i nacken!”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/corona-stoppar-inte-svenskarnas-skidtur/
Citera
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nu har tegnell pratat om slumpmässiga tester i två, tre veckor utan att något har hänt. .. Han sade senast förra veckan att slutet av veckan ska de börja. Det gjorde de uppenbarligen inte.

Jag tror att man vågar inte utföra slumpmässigt testande. Det skulle visa sig vara så att flera procent av befolkningen har viruset och panik uppstår.
Citera
2020-03-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Halva Sveriges befolkning är väl över 45 år ? och mer än 30% är väl över 55 så det lär slå hårt oavsett.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/befolkningsframskrivningar/pong/tabell-och-diagram/folkmangd-efter-kon-alder-och-fodelseland-och-framskrivning/
Citera
2020-03-23, 13:04
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Den yngsta just nu som smittats av coronaviruset och som får intensivvård i Sverige är 21 år. Trenden med yngre i Sverige fortsätter eller...

Vadå trend? Övervägande majoritet är ju äldre fortfarande.
Citera
2020-03-23, 13:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Just därför borde det mesta i samhället stängas ned en tid.

Precis. Det mest samhällskritiska kan skötas utan någon handpåläggning alls nästan. Som värmeverk, reningsverk m.m.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Geelys smittskyddsarbete i Kina: tempkontroll och nya munskydd varje dag.

Jag tror att det hade varit bra om folk haft munskydd i de knökfulla bussarna i dag här i Stockholm. Och så undrar jag om folk tänker inom SL. Köra helgtrafik en vardag. De borde åtminstone haft trafikvärdar som inte tillåtit bussarna bli knökfulla. Hur har vi blivit så dumma här i Sverige? Eller är det flockimmunitetstanken som gör att man försöker sprida smittan så mycket man kan. Trots att man inte ens vet om folk blir immuna och hur länge immuniteten varar.

https://www.nyteknik.se/fordon/sa-forsoker-geely-stoppa-coronaviruset-i-kina-6991438?source=carma&utm_custom[cm]=336989950,33270&=

Mycket bra att de tar det på allvar. Synd bara att man inte gör det här också.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Då förstår jag varför du får så bra siffror.
Nej. Titta på miniräknaren så ser du första nollan före kommatecknet är 100%. Det andra är 10%, den tredje är 1%.
Så när du ser på kalkylatorn 0.000091 så är fjärde nollan promille.
Faan, nu fick jag flashbacks när jag försökte hjälpa min son i tredje klass.
Är det här ditt sätt att säga: jag hade fel men istället för att erkänna det så tänker jag fjanta mig och köra lite härskartekniker.

Är det fler eller färre döda i Sverige per capita än italien per capita?
Vågar du vara ärlig?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Två dödsfall på äldreboende. Går det att skydda de äldre?

Två coronasmittade personer på ett äldreboende i Skutskär har avlidit, rapporterar P4 Gävleborg.
https://www.expressen.se/nyheter/giesecke-blir-varre-innan-det-blir-battre/
Citera
2020-03-23, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
127 nu

Ok då är uppdateringarna i realtid när patienten läggs in på IVA med andra ord. En sak är iaf säker vi är jävligt transparanta på sånt här i Svedala.

Tror nog inte linken är publik längre än till imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in