2020-03-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Det absolut sjukaste är ju att hon varit såhär sedan DAG ETT. Inte så att hon blivit bekväm i huset av att andra gör allt, utan hon har ju verkligen inte lyft ett enda finger eller varit det minsta tacksam sedan de klev in i det där huset. Hur klarar hon sig ens på hemmaplan? Har hon boendestöd? Personlig assistent? Förmyndare? Hemtjänst? God man? SLAV?
Hon kokade faktisk pasta i lördags! Pasta med pesto tog minst en timma att göra. Hon satt på en stol framför spisen. Så nu har hon gjort sitt för all framtid och behöver då rakt inte tacka när andra gör saker.
2020-03-23, 12:27
Medlem
Alltså jag såg ju med egna ögon när hon gick till köket inatt utan kryckor. Visst hon haltade lite för hon har säkert lite ont, men nu är hon alltså döende igen?
2020-03-23, 12:28
Medlem
Citat:
Det absolut sjukaste är ju att hon varit såhär sedan DAG ETT. Inte så att hon blivit bekväm i huset av att andra gör allt, utan hon har ju verkligen inte lyft ett enda finger eller varit det minsta tacksam sedan de klev in i det där huset. Hur klarar hon sig ens på hemmaplan? Har hon boendestöd? Personlig assistent? Förmyndare? Hemtjänst? God man? SLAV?

Hushållsnära tjänster.
Tack Amilia nu förstår jag vad nya moderaterna står för. Men det tog tid.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-03-23 kl. 12:31.
2020-03-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Om jag får gissa beställer hon hem all mat + äter regelbundet hos mamma och pappa. Övrig kost består av choklad och annat gott. Coca Cola var hon även duktig på, har vi fått veta. Hon kan sin dryck. Lite sprit på det så har vi hela tallriksmodellen för Stapelfeldt.

Tror garanterat att hennes föräldrar gör ALLT åt henne.

Vart tog hon vägen nu, förresten?
Men städning och tvätt då? Jag tycker det enda jag gör är att gå runt och plocka, diska (fast jag har diskmaskin, lol), dammsuga, torka osv. HUR kan hon klara av det när hon knappt kan plocka av sin egen tallrik från bordet efter att hon ätit? Har hon någonsin ens tvättat där inne? Har aldrig sett henne i slussen i annat syfte än att hämta mat ur kyl/frys eller byta batterier.

Har hon så pass bra kontakt med sina föräldrar? Tänker på hela brev-grejen och det, och att de inte verkar så nära?
2020-03-23, 12:29
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Alltså jag såg ju med egna ögon när hon gick till köket inatt utan kryckor. Visst hon haltade lite för hon har säkert lite ont, men nu är hon alltså döende igen?
Ja och inte fick hon en hel balja med choklad heller. Stackarn.
2020-03-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Gick? Hon SPRANG till köket, som att det stod ett OS-guld på spel.
2020-03-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebbejabo
Precis. När Mergim sa att V och J fick en hälsning så svarar hon ” va?!” med en avundsjuk ton. Hur fan vore det med typ ”Vad roligt!”. Nä usch! Nu kommer jag också börja störa mig på allt hon gör säkert..

Haha, i början av denna tråden tänkte jag att jag ändå skulle ge henne en chans eftersom hon ändå hade lite roliga kommentarer ibland. Men det höll inte.
2020-03-23, 12:31
Medlem
Vilket jävla mästerverk till soffa, den skojar man inte bort.
Medlem
Jebbejabos avatar
Citat:
Välkommen till klubben

För mig är det heeelt obegripligt hur folk kan ha henne som favorit.

Har tyckt att hennes beteende är roligt, just för att hon själv inte har någon som helst självinsikt. Hon fattar inte att hon är lat, egoistisk, missunnsam, avundsjuk, respektlös och manipulativ. Det är kul att titta på tycker jag.

Men nu vill jag bara att hon ska få ta del av kritiken så hon fattar hur jävla irriterande hennes beteende är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hushållsnära tjänster.
Tack Amilia nu förstår jag vad nya moderaterna är. Men det tog tid.
Hahaha klart moderaten har hushållsnära tjänster. Det förstår man ju.
2020-03-23, 12:32
Bannlyst
Vad tror ni nästa veckas tema blir? Har tyvärr inget vidare minne från förra säsongen big brother. Amilia snackade om skolvecka för att jämna ut sina odds i tävlingar.
2020-03-23, 12:32
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Men städning och tvätt då? Jag tycker det enda jag gör är att gå runt och plocka, diska (fast jag har diskmaskin, lol), dammsuga, torka osv. HUR kan hon klara av det när hon knappt kan plocka av sin egen tallrik från bordet efter att hon ätit? Har hon någonsin ens tvättat där inne? Har aldrig sett henne i slussen i annat syfte än att hämta mat ur kyl/frys eller byta batterier.

Har hon så pass bra kontakt med sina föräldrar? Tänker på hela brev-grejen och det, och att de inte verkar så nära?
I feel you, sister. Drar fram med dammsugaren hela tiden + lagar mat, diskar, tvättar etc (har en massa ungar med tillhörande gubbe).

Jag kan inte föreställa mig Amilia med dammsugare eller diskandes. Jag kan däremot tänka mig att hennes föräldrar kommer säg en två gånger i veckan och röjer upp det som behövs. Hon känns helt handlingsförlamad. Hur får sådana här människor arbeten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in