2020-03-23, 07:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Om det vore så, varför i hela världen använder sjukvården munskydd då??
Använder vi det i Europa?
Nej, detta är en typisk sådan åtgärd som görs i panik, man måste ha en falsk trygghetskänsla för att kunna gå ut i samhället, myndigheter vill inte stanna upp samhällen och uppmuntrar detta i mindre informerade länder.
Citera
2020-03-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Samma som betalar industriarbetarna för att gå hemma just nu? Vi. Skattebetalare.

Och var får vi skattebetalare våra pengar ifrån?

Och säg nu inte att vi får våra pengar från skatten....

Sen är det bolagen som betalar industriarbetarna, de får i dagsläget låna pengarna och dessa industriarbetare betalar ju fortfarande skatt, som går till....????
Citera
2020-03-23, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Och var får vi skattebetalare våra pengar ifrån?

Och säg nu inte att vi får våra pengar från skatten....

Sen är det bolagen som betalar industriarbetarna, de får i dagsläget låna pengarna och dessa industriarbetare betalar ju fortfarande skatt, som går till....????

Det är det inte. Volvo står för 50% och staten resten. Vart de 42% utav en vanligtvis lön på mellan 30-35k kommer ifrån är väl statskassan som tydligen hade många dolda resurser vi inte sett förut, de verkar dock endast gå att använda till statliga företag ex. SAS eller företag som Volvo ex. Permitteringar för småföretagare har jag inte sett...
Citera
2020-03-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så kan du inte räkna, du får dela upp befolkningen i riskgrupper och inte riskgrupper och ta procent från vardera grupp.

Kan man stryka riskgrupperna påverkar detta kraftigt andelen som behöver intensivvård.

Förstår du inte statistik överhuvudtaget, alla över 19 år är i stora drag ungefär i samma omfattning (ca 10%) att utveckla komplikation som kräver aktiv läkarvård. Äldre överlever denna i mindre omfattning.
Finns inte aktiv läkarvård tillgänglig är alltså risken för att dö nästan lika hög oavsett ålder (över 19 år).

Detta står i både WHOs rapport och i CDCs rapport.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6912e2.htm

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf
Citera
2020-03-23, 07:07
Medlem
Citat:
Använder vi det i Europa?
Nej, detta är en typisk sådan åtgärd som görs i panik, man måste ha en falsk trygghetskänsla för att kunna gå ut i samhället, myndigheter vill inte stanna upp samhällen och uppmuntrar detta i mindre informerade länder.

Inom sjukvården används det väl visst det, på infektionskliniker och dyl.?
Citera
2020-03-23, 07:08
Medlem
Citat:
Men du skyddas inte av munskydd, tänk själv hur viruset sprider sig.
Tvärtom tyder all forskning på att smittrisken ökar.https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/inrikes/941210-munskydd-hjalper-inte-mot-coronaviruset-kan-ha-motsatt-effekt

Öhh.. har jag typ sundströsmask med godkänt filter? https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/skyddsutrustning/andningsskydd/skyddsmasker/halvmask-sr-100-sundstr%C3%B6m-m-l-002765135?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&ut m_campaign=pricerunner

Borde i mitt huvud minska ordentligt , samt har man väl en UV-C enhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
I början av utbrottet i Wuhan så spreds mängder med otäcka videos på folk som föll ihop, döende på sjukhusen osv. Har någon tidning granskat dem? Vilka var äkta och vilka var fejk?

Fejk, om du vill se verkligheten så gå till webkamera i större städer drabbade av Corona i Europa eller USA. Det varken faller döda till marken eller ligger döda i drivor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Skattebetalarna betalar inte till industriarbetarna, företagen får nu låna pengar för att betala industriarbetarna (normalt sett producerar de varor och tjänster) , som i sin tur betalar skatt på som betalar löner till anställda inom tex vården.

Är du helt säker på detta? Jag förstod det som att Volvo står för 50% staten för resten. Som jag skrev i andra inlägget, om jag missuppfattat tar jag tillbaka det skrivna.
Citera
2020-03-23, 07:09
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Självmord? Varför skulle folk ta självmord bara för att de levt över sina tillgångar med bolån aktieaffärer med luft osv?

Var en hel del självmord i kraschen 2008 i usa. Men det är lite annorlunda mot usa än i Sverige så tror folk överdriver. Åh andra sidan tycker jag pengar är ett uråldrat system så skiten borde krascha så vi kan komma på en annan lösning. Lär aldrig hända så länge giriga,kåta,narcissism,psykopat,maktmissbruk pengar kåta män existerar i världen så kanske bra att alla äldre dör ut så det blir nytt fräscht tänkande. Nu syftar jag inte på äldre oskyldiga. Utan de skyldiga. Men som sagt det är ett önsketänk.
Citera
2020-03-23, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej de flesta har blivit censurerade, men liknande filmer finns från både Italien och Spanien det är också bekräftat i vissa av klippen där man ser kinesernas skyddutrustning att det är senaste årets modell.

Vilka som var äkta eller inte kan jag inte säga men alla var inte fejk i alla fall.

Inte sett några från Italien och Spanien, visa gärna!
Citera
2020-03-23, 07:10
Medlem
Citat:
Så kan du inte räkna, du får dela upp befolkningen i riskgrupper och inte riskgrupper och ta procent från vardera grupp.

Kan man stryka riskgrupperna påverkar detta kraftigt andelen som behöver intensivvård.

Ja, men visa oss den beräkningen då.
Citera
2020-03-23, 07:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Förstår du inte statistik överhuvudtaget, alla över 19 år är i stora drag ungefär i samma omfattning (ca 10%) att utveckla komplikation som kräver aktiv läkarvård. Äldre överlever denna i mindre omfattning.
Finns inte aktiv läkarvård tillgänglig är alltså risken för att dö nästan lika hög oavsett ålder (över 19 år).

Detta står i både WHOs rapport och i CDCs rapport.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6912e2.htm

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf
Helt fel igen, fattar inte var vissa får allt från.
Du har ju facit du kan gå efter i Kina, Japan, Sydkorea, Italien och så vidare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in