2020-03-22, 23:52
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Mörkertalet är ju minst lika stort för döda, dumskalle.
Vi har inte testat döda heller särskilt länge.
Eller har du inte hängt med i Sveriges testhistorik?
Fel!
Mörkertalet för smittade är oändligt mycket högre än för döda, dessutom går det mörkertalet på andra hållet, det vill säga, vi har döda med Coronaviruset i sig, men som dog av något helt annat. Dessa skulle inte varit med i Coronastatistiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
WHO vet ingenting.
De har bara testat dem som är svårt IVA-sjuka.

De flesta med Corona får inga eller lindriga (förkylning) symptom. Dessa testas inte.

Nej

Nu har du fel igen

WHO referens med smittspårning.

Alltså, du är verkligen helt ute och cyklar när det gäller allt det här. INSER DU INTE DET?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du är välkommen att räkna på t.ex. Lombardiet vs Stockhom. Jag hinner inte förse alla med statistik på beställning.
Ja jo jag försöker bara förstå lite om det är absoluta tal per smitthärd eller andel av befolkningen i området som är intressant när man vill följa utvecklingen.
Citera
2020-03-22, 23:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu va jag ung vid 2009-2010 då de va en rådande pandemi och följde inte de så frenetiskt som denna pandemin. Ni som följde de, var de lika allvarligt som nu? Jag minns att folk gick i masker, men va de isolering? Karantäner , överfulla sjukhus, nedstängning av länder ? Har frågat par gånger efter detta men ingen som gett mig riktigt svar på de.

Jag minns att FHM sa att man inte skulle peta i eller äta fågelbajs. I övrigt lämnade det mig helt oberörd.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej vi får ingen sammanställning förutom kl 14:00 varje dag på FHM hemsida, där hade 1 dött. Och sen har jag läst 2 från Skåne (Expressen), men enligt dem är det bara 21 dödsfall.

21 dödsfall konstaterade då?

Enligt corren har 2st dött i Östergötland idag, så vi har 25 totalt då? Regioner kanske redovisar sen fhm sammanställer till 14:00 varje dag.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Borta. Kanske censurerades på stört.
Vad var de för nåt?

testa igen.....
https://twitter.com/thierymalgouyre/status/1241525681303019521
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nja. Man har två stora militära sjukhusfartyg varav ett nu är på väg till New York. Det andra ligger i Kalifornien. Problemet med sådant här är att man inte har kvalificerad personal då de redan har fullt upp på ordinarie sjukhus.

Kvalificerad personal borde finnas i miljoner i USAs försvarsmakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Låt det vara fel.

Lutningen på kurvan är brantare för Italien än den för Sverige. Antalet som dör kommer att öka i Sverige men inte med samma hastighet. Dock ganska lite data ännu i Sverige för att säga något säkert.

Funktionen för Italien: y = 8,65e^0,31x
Funktionen för Sverige: y=5,33e^0,21x

Fortsätter det runt 100 som dör i Sverige den 29 mars. Men kurvan kan dämpas i annan riktning om isolering av de äldre lyckas bra.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Avsiktligt smittspridning. Nu börjar vi snacka. Covid19 är klassad som samhällsfarlig sjukdom av FHM och du påstår att någon sprider smitta avsiktligt. Det är olagligt. Vem är det som gör det?

Flockimmunitet är bara en konsekvens av ohämmad smittspridning, inte avsiktlig. Det är precis exakt samma som hände under digerdöden. Antingen dog man eller blev immun.

Folk här inne tycks tro att Corona är Digerdöden.

Att folk ska dö på gatorna.

Ryktesspridningen här på Flashback är mångdubbelt farligare än Corona-smittan.
Citera
2020-03-22, 23:54
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
WHO vet ingenting.
De har bara testat dem som är svårt IVA-sjuka.

De flesta med Corona får inga eller lindriga (förkylning) symptom. Dessa testas inte.

21 döda i Sverige.
Minst 100 000 smittade:
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/professorn-rimlig-gissning-att-100-000-ar-smittade/
Skulle verkligen inte förvåna mig. Har för många i min närhet som jag gravt misstänker har smittats. 1/100 låter inte allt otroligt!
Citera
Bannlyst
Citat:
5 % dödlighet i Corona?
Den ligger långt under 1 %.

Den ligger på 5%
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nej

Nu har du fel igen

WHO referens med smittspårning.

Alltså, du är verkligen helt ute och cyklar när det gäller allt det här. INSER DU INTE DET?!

Inte alls.
WHO räknar fel.
WHO vill bara få total uppmärksam i media.
Och mer pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in