2020-03-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En jäkligt rörig bild i Sverige. En statsminister som för en gångs skull lyckas framföra ett vettigt tal. Med en uppmaning till att ta situationen på alvar. Sedan Anders Tegnell som tycker att situationen ser ljus ut. Militären sätter upp fältsjukhus. Chefen för en AP-fond är helt hysterisk o förutspår ett ekonomiskt armageddon. UK säger de är 2 veckor efter Italien. Italien stänger alla fabriker.

Exakt! Märkligt att läsa AB eller Expressen eller vad det var där artikeln om Löfvens tal var överst och sedan längre ner Tegnells hoppfullhet och att vi komner snart se kobsekvenserna av våra "restriktioner" och rekommendationer......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Fakta är följande:

Sverige: Flockimmunitet + riskgrupper i karantän = 21 döda ackumulerat

Italien: Karantän av hela landet (Ingen hänsyn till riskgrupper) + nedsläckning va ekonomin = 1000 döda per dag.

Vad är det som är så svårt att förstå?

Vi har inga riskgrupper i karantän. Troll.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du är en sån som tror att börsen består av sparpengar och miljardärers förmögenheter?

Egentligen innehåller börsen också nästan alla våra stora privata företag. De som betalar en stor del av landets löner, en stor del av våra skattepengar. När dessa företag kraschar så kraschar också samhällsekonomin. Följden blir att tiotusentals extra svenskar kommer dö i vanliga sjukdomar.
Börjar tycka det är en bra idé.
För som samhället såg ut innan detta var ingen vacker syn. Vi hade stora problem med att vi skulle ge flickorna blåa lastbilar för att förebygga patriarkatet.
Byta kön på 12åringar.
Menskonst.
Riva manliga statyer.
Ta ner tavlor i kyrkan för man kunde tro transan var en orm.
Det var våra problem på 2010-talet.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja det borde vara det vettiga. Men då man inte gör så utan stänger ner hela länder kan vi utgå från att hela befolkningen är riskgrupp och att man ljugit om detta och att alla, ung som gammal, riskerar att dö.

Det har varit min utgångspunkt för det som sker. Finner ingen logisk förklaring annars till det som sker.

Isolering fungerar bara på öar var det någon som sade.

Det vettiga är att dela in landet i många mindre zoner och få dessa Covid-18 fria en efter en. För att inom dessa sedan få ett fungerande samhälle fram till vaccinering om något år eller så.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Jag förstår det. Vad jag inte förstår är vem som har korat Italiens sjukvård till Europa bästa?

...
Är det ett problem för dig att deras sjukvård tillhör de bättre?
Vilka tycker du är bäst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hur trovärdig bedömer du din källa vara?
Vet man vilken dag beslutet fattas?
I vilken bransch arbetar din källa?
Vill inte nämna för mycket men kan säga att det har med epidemiologi att göra. Källan är mtcket trovärdig. Det rör sig om Stockholm.
Citera
Medlem
12-årig flicka kämpar för sitt liv på sjukhus i Atlanta. Ligger i ventilator. Inga underliggande sjukdomar.(källa:CNN ) det här landet är sjukt. Styrs av en girig elit.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Menar du att Lombardiet inte tillhör ett av de områden i Europa vilket har bäst sjukvård?

Jag menar ingenting mer än att det inte finns något belägg för att Italien har Europas bästa sjukvård.

Verkar väldigt godtyckligt att säga något om vem som har bäst sjukvård. Tyskland verkar ju ha ganska bra rent statistiskt jämfört med Italien om vi ska gå på rena siffror sen utbrottet.
Citera
2020-03-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Jag förstår att många här i tråden försöker piska upp rädsla på alla möjliga sätt med rena lögner, förstår inte varför dock.

Jag förstår verkligen inte heller det. Antingen stämmer detta med "troll från främmande makt" vilket jag är skittrött på att höra. Många nyligen reggade konton iofs.
Eller, vilket är troligare, samhället verkar ganska proppfullt med preppers och domedagsprofeter som sitter och runkar på kvällen till sina fantasier om att rädda de vackra damerna till sin bunker med konserver och toapapper.
Folk som tycker livet är skittråkigt helt enkelt.
Citera
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jodå, det vet jag.

Nej, i stort sett alla som begår en suicid är bortom fri vilja och handlar i vanmakt.

Fast nu är det du som påstår att självmord kommer ur fri vilja. Den uppfattningen är du tämligen ensam om, varvid ditt påstående blir inadekvat.

självmord är ett eget val en individ gör. Corona-död är något som tvingar sig på.
Citera
Medlem
Inte vet jag om det framkom så mycket nytt i Rövens tal ikväll, inget man inte redan kände till sen innan.
Citera
Medlem
USA ska bygga massa stora fältsjukhus säger Trump nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in