2020-03-22, 23:02
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, fysiskt möte på plats. Men först vänta i ett väntrum med 40 andra personer. Annars riskerar jag få avslag enligt brevet.

Jag tror ju inte att jag har corona, men däremot har jag hosta och feber, så hur ska någon veta vad det är. Jag hade då ringt in och avbokat med tanke på att jag inte är frisk, (f.ö. vill jag inte heller träffa andra som kan vara sjuka, om jag bara har en vanlig förkylning), men blev ändå inbokad trots att vi haft telefonmöte bara för några dagar sedan. Jag undrar vad som kan vara så viktigt, jag är redan sjukskriven sedan flera månader tillbaka.

Du borde skriva till socialstyrelsen om det här. Det är ju inte i enlighet med smittskyddslagen.

https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/lagar-i-varden/smittskyddslagen/
Citera
Medlem
Kollade på Agenda ikväll. Han Johan den förre statsepidemilog är ta mig fan värre än Tengell. Han tyckte att regeringen lyssnar alldeles för mycket på FHM, plus så så han att detta med stängningen av gymnasier och universitet och andra skolor var enligt han ÖNÖDIGT!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sydamerikas president? Du ska inte vara här inne tror jag.
Lite trött, brasiliens president menar jag.
Citera
2020-03-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det ligger dock något i det. Hörde själv ryktet om Italiens sjukvård för flera år sedan.

Rykten är inget jag använder som säker källa milt uttryckt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Spåtanten på hörnet eller har du dragit det ur röven?
Känner en kille med enorm insyn. Jag visste om att Stefan skulle tala redan i fredags.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Du har helt rätt.
Helt överlägsen strategi med flockimmunitet + karantän av riskgrupper..

Varken WHO, Italien, Frankrike eller andra länder har fattat detta.

Det fattar dom så klart om det är så. Frågan är vad det är jag inte fattar.
Citera
2020-03-22, 23:04
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då förstår jag. Du är en helt vanlig sociopat som tycker att
det är kul att säga tvärtemot all fakta och logik, så att
du får dina 15 minuter av uppmärksamhet .

Avslöjad

Fakta är följande:

Sverige: Flockimmunitet + riskgrupper i karantän = 21 döda ackumulerat

Italien: Karantän av hela landet (Ingen hänsyn till riskgrupper) + nedsläckning va ekonomin = 1000 döda per dag.

Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
SÅ, hur gör vi nu då? Hur löser vi situationen bäst utefter Sveriges dåliga förutsättningar med en redan havererad sjukvård och signaler om att varken intensivvårdsplatser eller skyddutrustning kommer att finnas till hands?

Vad är lämpligaste åtgärderna utifrån dessa förutsättningar tycker ni?

Hur många tycker att vi ska stänga ner nu?

Eller hur många tycker som Tegnell att det ändå inte spelar roll och då kan vi lika gärna vänta med mer drastiska åtgärder? (vänta med karantänen lite till alltså)

(Det är väl egentligen inte Tegnells fel att sjukvården är nedmonterad och att alla Sveriges resurser har gått till invandring, samt att vi inte har beredskap i Sverige. Detta är faktiskt inte Tegnells fel.)

Så jag undrar vad ni tycker vi ska göra om man blickar framåt?

Nej, att vi har monterat ner sjukvården är inte Corona Bobs fel, men han borde ha tagit detta i beaktande. Vi klarar inte ens en halvstor peak. Italiens scenario vill jag inte ens tänka på. Gränserna borde ha stängts tidigt, och annat beroende på spridning. Anser att man stänger ner nu direkt för att mildra skadan som redan gjorts. Under nedstängning jobbar man stenhårt med smittspårning och testning. Ingen ska friskförsklaras utan två negativa test.
Citera
Medlem
Glömde nämna att Tengell så ikväll när han gästade hos Agenda att läget är rätt så lugnt denna helg.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Gjorde jag i går på krogen.
Där satt man och skrattade åt Flashbackarna som hade Corona-skräck.

Smittspridningen på Flashback är långt värre än Corona-smittan.

Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då förstår jag. Du är en helt vanlig sociopat som tycker att
det är kul att säga tvärtemot all fakta och logik, så att
du får dina 15 minuter av uppmärksamhet .

Avslöjad

Arnold15
Varför är ni alltid så tråkiga? Kan inte ni låtsas att ni har humor?

Sociopater kan inte föra sig i skriftligt utan att att bli avslöjade och det är dessutom vetenskapligt bevisat. Folk borde vara uppmärksamma och inte ens ta sig besväret att kommentera dem. Alla vet ju att de har en empatistörning och de är bara ute efter att förstöra allt som inte är dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Tänk att folk tror att de flesta på riktigt bryr sig om samhällsekonomin.
Den skiter väl vi i.
Samhällsekonomin har bara gynnat en mindre del av befolkningen. Den största delen ägnar sitt liv åt att kämpa för mat för dagen, eller slita ont för småpengar.
Samhällsekonomin är totalt fel uppbyggd, och det enda som kan bringa mer rättvisa är en ny struktur. Det är inget som händer av sig självt, så länge det innebär att människor måste dela med sig.

Så jag vet inte riktigt varför jag ska vara så bekymrad över denna samhällsekonomi som har plågat människor så länge. Bygg en ny samhällsekonomi då. En bättre och mer rättvis, som låter alla människor ta vara på det enda livet vi har, istället för att slösa bort det på att slita för att ett fåtal ska ha det bra.
Vad jobbar du med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hessius var tyvärr inte alls lika stabil i dagens Agenda, som i hennes berömda framträdande i torsdagens Aktuellt.

Verkade lätt förvirrad, aggressiv, och väldigt fokuserad på ekonomin, ingen som helst balans gentemot döda vs. ekonomin. Johan Giesecke framstod som den vuxna i rummet.

Hessius var en total katastrof. 45% av Sveriges BNP går på export, mycket av det ligger nu nere pga andra länders beslut och oro. De övriga 55% är till stor del offentlig sektor och lokal handel och service. Den lokala handeln och servicen har gått rakt in i väggen (om man undantar matvarubutiker). Hessius vill ha ett datum av regeringen när allt återgår till det normala och verkar ha fullständigt missat att inget återgår till det normala förrän exporten kommer igång igen. Tills dess kommer efterfrågan på havremjölkslatte, 500 kronors trimningar av skägg (med enbart ekologiska produkter) och hundpedikyr att vara sval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in