2020-03-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Även om det är färre döda idag i Italien så är ju 651 döda ingenting med hurrar för.

Vi får se om det fortsätter att minska.
Viruset brukar vara lite mildare på söndagar. Forskning om orsaken pågår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Welcome to the Matrix.
Vi har olika uppfattningar.
För någon månad sedan hetsade även folk kring att ingen skulle dö internationellt.

Är det din definition av fun fact din störda jävel?

My bad, fel ordval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Även en blind höns kan hitta ett korn.
Och även en skräphög kan missa sin papperskorg.
Citera
2020-03-22, 23:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Att samhället håller på att kollapsa vet jag inte om jag håller med om. Däremot står det inför en stor utmaning. Har dock svårt att se att det beror på att Sverige skött något fel, det beror snarare på ett nytt virus kombinerat med en global panik. Men det är klart, sköts detta fel i fortsättningen under lång tid, så är en kollaps inte helt orimlig.

Sydamerikas president bröt sin egen karantän för att skaka hand med folket, som han blivit satt i efter att flera i hans omgivning testat positivt. Han har även sagt att corona är en konspiration för att sabba ekonomin. Vet inte riktigt vad du syftar på som Sydamerika gjort så bra.

Sydamerikas president? Du ska inte vara här inne tror jag.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Jag förstår det. Vad jag inte förstår är vem som har korat Italiens sjukvård till Europa bästa?

Jag förstår att många här i tråden försöker piska upp rädsla på alla möjliga sätt med rena lögner, förstår inte varför dock.
Menar du att Lombardiet inte tillhör ett av de områden i Europa vilket har bäst sjukvård?
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatyftf
Det beror på anledningen till andnödet. Om jag förstod den här radio-personen rätt så är det skillnad på att t.ex. få andnöd av astma (luftrören blir irriterade och musklerna drar ihop sig) jämfört med att ha andnöd för att dina lungor är så infekterade att det inte går att upprätthålla syretillförseln i blodet. Det första är enkelt behjälpt med att inhalera rätt medicin, antingen via spray eller flytande via inhalator, krampen i luftrören släpper.

.

När jag har astmaanfall brukar jag i samband med det få skorrande ljud i lungan/lungorna. Så det känns ju som det inte bara sitter i de övre luftrören.

Oavsett lär man må sämre om man redan har problematisk astma och dessutom får corona på det.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Tänk att folk tror att de flesta på riktigt bryr sig om samhällsekonomin.
Den skiter väl vi i.
Samhällsekonomin har bara gynnat en mindre del av befolkningen. Den största delen ägnar sitt liv åt att kämpa för mat för dagen, eller slita ont för småpengar.
Samhällsekonomin är totalt fel uppbyggd, och det enda som kan bringa mer rättvisa är en ny struktur. Det är inget som händer av sig självt, så länge det innebär att människor måste dela med sig.

Så jag vet inte riktigt varför jag ska vara så bekymrad över denna samhällsekonomi som har plågat människor så länge. Bygg en ny samhällsekonomi då. En bättre och mer rättvis, som låter alla människor ta vara på det enda livet vi har, istället för att slösa bort det på att slita för att ett fåtal ska ha det bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nu var handtvätten jag svarade på, inte droppsmitte från till exempel hosta och nysa, som är det sättet dom flesta blir smittada.

Jag tror att Dr. Osterholm kan svara på den här

https://youtu.be/E3URhJx0NSw?t=2591

https://www.cdc.gov/handwashing/why-handwashing.html

Och referenserna kan du läsa också.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du är en sån som tror att börsen består av sparpengar och miljardärers förmögenheter?

Egentligen innehåller börsen också nästan alla våra stora privata företag. De som betalar en stor del av landets löner, en stor del av våra skattepengar. När dessa företag kraschar så kraschar också samhällsekonomin. Följden blir att tiotusentals extra svenskar kommer dö i vanliga sjukdomar.

Du skulle ha sätt punkt före sista meningen.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Hade vi isolerat hela Stockholm för två veckor sedan så hade vi förmodligen haft betydligt färre fall runtom i landet idag.

Det är Stockholmare som har åkt runt och smittat ner resten av Sverige.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Att argumentera om ekonomi nu är som de skulle kört livbåtar med värdesaker från Titanic i stället för folk, det är inte sunt.

Haha ja ungefär så, bra liknelse!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Stockholm kommer sättas i karantän nästa vecka om fallen fortsätter öka i länet. säker källa. Det var därför statsministern talade. Ev kommer sammankomster begränsas i Stockholm.

Hur trovärdig bedömer du din källa vara?
Vet man vilken dag beslutet fattas?
I vilken bransch arbetar din källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in