2020-03-22, 22:35
Medlem
Skunken666s avatar
Är det bara jag som får för mig att det är något skumt med den rabiata kvinnan från 3:e AP-fonden?

Det finns säkert en massa oegentligheter som hon är rädd skall komma upp i ljuset i Coronans spår.
Hon har säkert "lånat" en massa pengar ur fonden och spelat hos Betson eller Mr. Green att allt skall vara över den 14:e april eller något lika korkat. Säkert därför hon är så fixerad vid det datumet..

Hon verkar ju vara totalt likgiltig till hur många som dör, bara samhället snabbast möjligt återgår till det normala.
Men så kan det ju också vara så, att ju fler som dör desto mindre behöver fonden punga ut med i pensioner, alltså vinner fonden på att att 40-talisterna dör som flugor!

Förövrigt sitter jag och undrar varför Dr Tengele sitter och ljuger om sådant som lätt går att kontrollera?
Han måste verkligen lida av hybris...
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag skulle faktiskt säga att den teorin är ganska trolig. Vi vet att smittan först spreds i en stad som har ett labb som forskar om denna typ av virus. Sedan så har Kina hanterat detta utbrott på ett sätt som tyder på mycket noggranna förberedelser. Man har haft enorma mängder med utrustning och färdiga planer för hur man hanterar ett utbrott. Man hade modulsjukhus som måste funnits färdiga att montera i Wuhan som kunde monteras på en vecka .
Sedan detta med att man i Kina införde ett system för att kontrollera alla invånare i Kina med straff och belöningar. Är väldigt effektivt i en sån här situation.
Jag tror på något sätt att Kineserna visste att detta skulle ske. De kan ha planerat för det i åratal. Hur viruset släpptes ut vet jag inte men om det var avsiktligt skulle jag inte bli förvånad. Det är ett enormt slag mot hela världen samtidigt som Kina framstår som helt överlägset. De kan till och med ha haft vaccin och preparat som de håller hemliga för omvärlden.
A andra sidan är det inte underligt om ett land av Kinas storlek har ett modulsjukhus som kan användas vid behov. Det finns alltid risk för stora olyckor, naturkatastrofer, krig och epidemier. Det betyder bara att de har beredskap.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ändå har Italien bästa sjukvården inom EU. Totalt kaos där nu, vet inte om det är över 1000 bara döda idag.
Februari i PK-Italien.

Kan vara en av anledningarna till varför det ser ut som det gör?

Mayor of Florence, Italy, encouraged Italians nationwide to hug Chinese on streets
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=hytRCNFKv9s&feature=emb_ti tle
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ändå har Italien bästa sjukvården inom EU. Totalt kaos där nu, vet inte om det är över 1000 bara döda idag.

Vem har korat Italiens sjukvård till EU’s bästa?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Sverige är bland de länder som hanterat detta på bästa sätt. Vad i helvete lever du i för värld egentligen? Antar att den är den gamla vanliga flashbackpsykosen du drabbats av.

Vi har hanterat det bra? VAD FAN SPELAR ETT ÖPPET SAMHÄLLE FÖR ROLL NÄR HELA JÄVLA VÄRLDEN STÄNGER NER? EKONOMIN KOMMER KRASCHA ÄNDÅ EFTERSOM EKONOMIN ÄR GLOBAL

Därför säger jag att fuck ekonomin och RÄDDA MÄNNISKOLIV ISTÄLLET.

Precis som 99% av alla länder gör i världen, förutom Sverige..

Hopplöst att vissa inte förstår detta.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Det säger ha inte! "Finland släpper dom minsta barnen till skolan". Han nämner absolut inget att det är vissa kategorier av barn som kan återgå om dom vill.

Din nyttiga idiot!
Vadå vissa kategorier? Årskurs 1-3 är väl de minsta barnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Kollade på Agenda och den här Kerstin Hessius som krävde att få en tidsplan för när detta är över, och dessutom verkade hon fundera på om det inte var bättre att sjukhusen blev överfulla istället för att ekonomin går i botten. Hon måste vara helt pantad i roten så varför talar ingen om för henne vad konsekvenserna skulle bli om viruset tillåts börja härja mer fritt. Det handlar då inte om överfulla sjukhus utan om en helt kollapsad sjukvård som då inte bara drabbar coronapatienterna utan alla som har allvarliga sjukdomar av något slag. Det är ingen slump eller ett verk av idioter att allt fler länder stänger ner så mycket de kan. För läser man in sig på siffror och statistik vad gäller det här så inser man snabbt att åtgärderna är helt nödvändiga och att det är helt omöjligt att sätta någon slags tidsplan på det hela.

Vad man kunde ha sagt till henne är kanske följande. Det här viruset sprider sig mycket snabbt vilket är en ödesdiger faktor i det hela. Ca. 80% av de smittade blir bara lindrigt sjuka. Det kan tyckas vara bra men är egentligen en farlig faktor eftersom de då kanske fortsätter att springa runt ute i samhället och ökar farten på smittspridningen. Om smittspridningen kommer igång ordentligt så kan på ganska kort tid en stor del av Sveriges befolkning smittas. Mycket snabbare än för en vanlig influensa. Många experter säger att ca 70% av befolkningen kan smittas på relativt kort tid. Men om det inte blir fullt så illa kan vi räkna på att 40% av befolkningen smittas. 80% kommer som sagt inte att bli särskilt sjuka de kan istället springa runt på arbetsplatser och andra ställen och sprida smittan. Ca. 15% kommer att bli allvarligt sjuka och behöver eventuellt sjukhusvård. Det blir då 600 000 personer. Ca. 5% blir kritiskt sjuka och behöver intensivvård och många av dem respiratorbehandling. Det blir 200 000 människor! Smaka på den siffran. Är det någon som tror att sjukvården pallar något sånt? Ja men säger kanske någon vi kan skydda riskgrupperna och så får vi "friska och starka" ta stöten. Ok bara ett problem ca. 30% av de kritiskt sjuka kommer inte att vara folk från någon riskgrupp utan yngre personer utan kända bakomliggande sjukdomar. Med det upplägget att precis alla i riskgrupperna kan skyddas från smitta (en omöjlighet bara det men iaf) så kommer ändå bortemot 70 000 människor att behöva intensivvård! De här siffrorna är inget jag hittar på utan så här har det procentuellt sett ut på de ställen där viruset slagit till hårdast. Jag fattade inte själv det här förrän jag började läsa på ordentligt om det hela och tog till mig siffror och statistik från andra länder. Så ja det finns en anledning till de drastiska åtgärder som många länder tagit till men jag tror Kerstin Hessius fattar nada av detta. Med henne är det precis som Leif Östling, tidigare vd för Scania skriver:
https://www.expressen.se/dinapengar/leif-ostlings-kritik-hon-lever-i-en-finansbubbla/
För vissa är livet indelat i kvartalsrapporten där dom svåraste fallen är helt oförmögna att se något bortom kvartalet dom för tillfället befinner sig i.
Citera
2020-03-22, 22:36
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Det säger ha inte! "Finland släpper dom minsta barnen till skolan". Han nämner absolut inget att det är vissa kategorier av barn som kan återgå om dom vill.

Din nyttiga idiot!

Haha. Dom har tagit bort kategorierna för helvete. Alla som behöver får nu skicka barnen till årskurs 1-3. Hur kan du ha missat det?? Så kallar du folk för idioter. Snyggt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Jag litar inte en sekund på Ryssland och Kina. De är diktaturer. Men jag tror inte det är ett biologiskt vapen.
Och Indien tror jag har noll koll på stora delar av sin befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Stockholm kommer sättas i karantän nästa vecka om fallen fortsätter öka i länet. säker källa. Det var därför statsministern talade. Ev kommer sammankomster begränsas i Stockholm.

Våra idiotpolitiker kommer inte att göra ett piss. I stället skall vi stå och hålla varandra i handen när vi vandrar in i döden eller vad det var Steffe sa. Aldrig någonsin kan vi överge vår sinnessjuka ideologi, Den är värd mer än miljoner människoliv.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Det gick ju ganska bra med den strategin, eller hur. Vår industri var intakt efter ww2 vi kunde fortsätta medans dom andra byggde upp sina länder. Kanske blir likadant nu. Anders tegnell kommer sluta som en folkhjälte och landsfader.

Tegnell är vår folkhjälte!!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
självmord är av fri vilja. corona-död är det inte.

Kan nog vara århundradets dummaste inlägg faktiskt, självmord och fri vilja har inget med varandra att göra. Corona-död är faktiskt inte samma sak som corona-smittad och dödsiffrorna är inte särskilt påtagliga.

Det som pågår kan nog bäst exemplifieras med Stoppapressarna.se:s artikel om Claes Elfsberg:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/claes-elfsberg-sv%c3%a5rt-sjuk-i-corona/ar-BB11x59R?li=BBqxHCs&ocid=mailsignout

Citat:
Rubriken: Claes Elfsberg svårt sjuk i corona

I texten: Symtomen är tämligen milda så den gamle Rapport-legendaren har inte velat belasta vården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in