Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag levde på existensminimum i tio år, och tyckte inte ens att det var plågsamt. Det finns värre saker än att vara fattig.
On topic tycker jag det är oerhört märkligt att flera miljoner svenskar sitter hemma och gissar hur ett nytt virus ska bete sig.
Vi vet fan inte vad detta är, i grund och botten.
Vi får summera efteråt.
Absolut därför jag skriver att pengar är inte allt i livet och jag är inte rik direkt, som jag skrivit i en del inlägg, det finns folk som inte har tak över huvudet eller ens mat. Folk här grinar över att deras resa blir inställd det är hela världen för vissa individer. Tror inte svenskar förstår hur bra som har det. Jag levde i fem år med minimun lön. Hade inte råd med oväntade händelse. Men jag var inte bitter för det, naturen har mycket att erbjuda.
Angående viruset har jag tröttnat att läsa folk som förösker räkna ut hur många som kommer dö hur farligt det är m.m. vi vet när allting är över. Men det är en till sak som sitter i människan gen, vi måste ha kontroll vi är besatta av det. Finns det saker i världen vi inte förstår oss på måste vi ha kontroll. Har vi inte kontroll, ja då blir det panik.