2020-03-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ja, problemet tror jag är att många svenskar, särskilt män, inte gärna vill uppsöka vården med besvär. Men i detta fall kommer deras "förkylning" inte gå över utan bli svår lunginflammation.

Nu ska de inte uppsöka vården förrän de blir sämre. Så det är bara bra om de stannar hemma i stället. Problemet är om de går till jobbet när de är dåliga.
Citera
2020-03-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jassodu
Är vi i krig?

WWIII Has Begun
Yes, folks, whether you know it or not, World War III has already begun. And in the eyes of those waging that war, you are an enemy combatant.

https://theinternationalforecaster.com/topic/international_forecaster_weekly/wwiii_has_begun#.Xngcb4Qx25c.facebook

Suck. Så fick jänkarna ett war igen...

Sätt war som prefix så mår de bra.

War on communism. War om drugs. War on terror. War on virus... War on war vore väl fräscht?

Den dementa narcissisten med grav ADHD som läser the nuke manual på tjugo minuter kan kanske överlåta detta war åt nån annan....

Det kräver lite utbildning.
Citera
2020-03-23, 07:49
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag levde på existensminimum i tio år, och tyckte inte ens att det var plågsamt. Det finns värre saker än att vara fattig.

On topic tycker jag det är oerhört märkligt att flera miljoner svenskar sitter hemma och gissar hur ett nytt virus ska bete sig.

Vi vet fan inte vad detta är, i grund och botten.

Vi får summera efteråt.

Absolut därför jag skriver att pengar är inte allt i livet och jag är inte rik direkt, som jag skrivit i en del inlägg, det finns folk som inte har tak över huvudet eller ens mat. Folk här grinar över att deras resa blir inställd det är hela världen för vissa individer. Tror inte svenskar förstår hur bra som har det. Jag levde i fem år med minimun lön. Hade inte råd med oväntade händelse. Men jag var inte bitter för det, naturen har mycket att erbjuda.

Angående viruset har jag tröttnat att läsa folk som förösker räkna ut hur många som kommer dö hur farligt det är m.m. vi vet när allting är över. Men det är en till sak som sitter i människan gen, vi måste ha kontroll vi är besatta av det. Finns det saker i världen vi inte förstår oss på måste vi ha kontroll. Har vi inte kontroll, ja då blir det panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Tycker otroligt synd om alla gamla och sjuka människor. De var ensamma innan, men nu är det tusen ggr värre.
Många verkar tycka att man ska slänga dom på brasan för ekonomins skull även.

Det är absolut inga lätta avvägningar osv... Bara föreställer mig vilken fetångest att ligga helt ensam i nån lgh och vänta på döden hela dagarna. Sorgligt.

Verkligen, det är hemskt! Sett videos från andra länder där folk står utanför ålderdomshemmen och sjunger för dem och uppmuntrar dem. Ser inget sånt i Sverige, varför är vi inte mer solidariska här? Lite varmare? himla tråkigt.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag vet inte vad som är optimistiskt just nu jag tycker man ska vara jävligt försiktigt innan vi har mer data än vi har det enda vi kan konstatera hittills är på en kort tidsperiod är det främst äldre som råkar illa ut.

Precis, så kolla in det inlägget jag länkade till. Där har jag tagit uppskattningarna från Imperial College över vårdbehov, och data från SCB över svensk åldersfördelning. Slutsatsen blir att kan vi framförallt hålla de äldre borta från smittan så har vi kommit en väldigt bra bit på vägen i att minska belastningen på vården.
Citera
2020-03-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Precis, så kolla in det inlägget jag länkade till. Där har jag tagit uppskattningarna från Imperial College över vårdbehov, och data från SCB över svensk åldersfördelning. Slutsatsen blir att kan vi framförallt hålla de äldre borta från smittan så har vi kommit en väldigt bra bit på vägen i att minska belastningen på vården.

Hittar inte pappret men här är i alla fall en sammanställning

https://www.statista.com/chart/21173/hospitalization-icu-admission-and-fatality-rates-for-reported-coronavirus-cases/
Citera
2020-03-23, 07:51
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Tycker otroligt synd om alla gamla och sjuka människor. De var ensamma innan, men nu är det tusen ggr värre.
Många verkar tycka att man ska slänga dom på brasan för ekonomins skull även.

Det är absolut inga lätta avvägningar osv... Bara föreställer mig vilken fetångest att ligga helt ensam i nån lgh och vänta på döden hela dagarna. Sorgligt.

Jag tycker synd om de äldre som får bära skammen för en samhällsekonomisk katastrof. Vi har satt hela samhället i stora delar i världen i dvala för att rädda de äldre. Men inte fan har väll de äldre begärt att majoriteten av befolkningen skall riskera sin framtid för deras skull.
Citera
2020-03-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Verkligen, det är hemskt! Sett videos från andra länder där folk står utanför ålderdomshemmen och sjunger för dem och uppmuntrar dem. Ser inget sånt i Sverige, varför är vi inte mer solidariska här? Lite varmare? himla tråkigt.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hel-skolklass-overraskade-inga-pa-96-arsdagen-ingen-ska-behova-vara-ensam/
Citera
2020-03-23, 07:52
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Weinstein är smittad 🤐 En liten Peder Madsen nu också - så blir jag glad 🙂

Weinstein kommer vara död inom ett par veckor, precis som Epstein. Detsamma händer alla judar som hamnar i finkan, är han smittad så är det med flit. Elitjudarna kan inte riskera att ha judehemligheter från de som "vet för mycket" läckta i fängelse. Överlever han smittan så kommer han ändå mystiskt dö på något vis ska du se.

Försök hitta en elitjude som sitter i fängelse utan att ha dött i förtid?

Likadant har det varit sedan Jack Ruby, juden som mördade Lee Harvey Oswald för att hindra honom att prata. Han tillhörde judemaffian.
Citera
2020-03-23, 07:53
Medlem
En av fem över 75 vägrar att sluta gå t affären enligt Demoskop. Detta är ej bra.
Citera
2020-03-23, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
https://www.statnews.com/2020/03/19/coronavirus-survives-on-surfaces-how-to-protect-yourself/

https://www.livescience.com/coronavirus-can-spread-as-an-aerosol.html
Tack, ser nu att jag kan vika ihop mina kartonger och slänga dem utan risk för smitta. Haft dem 2 veckor liggandes
Citera
2020-03-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Jag tycker synd om de äldre som får bära skammen för en samhällsekonomisk katastrof. Vi har satt hela samhället i stora delar i världen i dvala för att rädda de äldre. Men inte fan har väll de äldre begärt att majoriteten av befolkningen skall riskera sin framtid för deras skull.

Ja det är rent av skandal faktiskt att samhället ser ut så här. Och det som gör mig allra mest besviken är att de flesta jag stött på i person som resonerat som att äldre kan offras är samma personer som pratat sig varma om hur viktigt det är att Sverige tar emot asylsökande och det går inte ihop för mig alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in