2020-03-22, 16:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det känns bra, så de kan klippa till det så det låter bra.
iofs är väl det normals i sådana här saker, tal till nationen att det sker live.
Har de ingen studio på regeringskansliet, där Steffe kan sända live?

Jo klart dom har (jag har varit där). Men den är inspelad på annan plats (inte heller hos svt) kanske på intensiven. Vore en plot twist.
Citera
2020-03-22, 16:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Ja, det märker man tydligt.

Enligt vissa så skulle vi ha hundratals dödsfall per dag vid det här laget. De har haft katastrofalt fel och fortsätter skriva här ändå. Ett vanligt citat från dessa domedagsprofeter är: "vänta 1-2 veckor". De har sagt så i flera veckor nu...

1-10-100-1000-10000- (det är väl här det börjar märkas av i sverige) 100000- (här blir det kritiskt) 1000000- (här är katastrofen ett faktum)——

Det är det som gör epidemier möjliga. Medvetenheten hos individerna o förmågan att skydda sig kommer för sent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
De kommer inte stänga skolorna. De kan säga att de kanske överväger det om situationen blir annorlunda.

Ett tal till nationen ska innehålla något extraordinärt.

De sabbar ju sin tillit totalt annars. Om folk inte ens bryr sig om statsministern håller tal till nationen så kommer ju ingen bry sig om det till slut faktiskt skulle bli en karantän eller liknande.

Hoppas verkligen verkligen att det händer något ordentligt ikväll....
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Statisminister ska hålla tal till nationen ikväll, 21.15. Undrar vad det kan vara? Någon som misstänker vad det kan vara?
Fem minuter förinspelat. Troligen om vikten av att tvätta händerna.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Om man håller sig hemma kan man max smitta den eller de som är hemma. Och de kan inte smitta någon annan vidare.

Om man är smittad och vistas i miljöer med andra människor så kan man ju smitta fler som i sin tur smittar fler osv...

Stämmer, men samtidigt vet vi egentligen inte hur stor smittan är. Regeringen tycks inte ha resurser för att kuva detta utbrott och man vill inte skapa panik.

Att undanhålla sanningen som nu sker och istället vidta åtgärder i snaraste tid kommer att ge betydligt värre konsekvenser.
Citera
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Har tillbringat 4 arbetsveckor på kontoret med torrhostande kollegor som återvänt från skidsemester i Italien.

Känner mig dock fortfarande oförskämt frisk och kry.Kanske biter inte coronaviruset lika lätt på mig med blodgrupp 0 eller så har bara haft tur än så länge.

Förbannade dårar som gått till jobbet trots detta. De skulle ställas upp mot en vägg och arkebuseras utan dröjsmål tamejfan ! Grovt vållande till annans död, alternativt grov misshandel är vad det rör sig om när man medvetet riskerar att smitta andra med ett dödligt virus !
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag spår 15 april.
Ej giltligt i denna tråd...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag instämmer helt med dig.

Sjukt konstig tid bara om det tex är karantän eller skolstängning.
Hur ska folk hinna planera om morgondagen när det informeras 21.15?

Nya åtgärder framförs nog knappast på ett tal till nationen.

Detta är nog bara något om att vi ska hålla ihop, kämpa så kommer vi ta oss ur det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Tentin Quarantino? 😃
Karantäno (ursäkta)
Citera
2020-03-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det kommer inga nya restriktioner i ett sådant tal. Sådant kommer på presskonferenserna. Plus att det här är inspelat i förväg.

Det kommer vara ett tal för att stärka moralen och inskärpa situationens allvar.

I Frankrike höll man ett sådant tal när man införde karantänen så där har du fel.
Det kan innehålla sådant.

Hoppas verkligen innerligt att du har fel. Ett till tal om att tvätta händerna så slår jag fan sönder tvn här hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Fem minuter förinspelat. Troligen om vikten av att tvätta händerna.

Och ändå har vi bara 21 döda.

Att göra lite verkar ha större effekt än att göra mycket idiotiskt som Spanien och Italien.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det dog 852 personer i estonia. Jag har förutspått att 18e april når sverige det antalet döda på en enskild dag i corona. Jag har också lovat skicka en flaska vin till den som först prickar rätt dag. Antagligen en "Gran Corona" om dessa fortfarande säljs...

550 svenskar give and take.
Vilket ger ett perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in