Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Trams, sanningen är grym inte jag.
Du liksom flera andra måste lära er skilja på
anledningen att hon blev mördad med att hon
blev mördad.
Två separata tankar i skaĺlen samtidigt. Att ni blandar ihop skulden för gärningen med motivet är orsaken till att vi som intresseras av anledningen, anklagas för att anse hon mördade sig själv.
Om du om och om igen hotar mig och jag varje gång lovar att då slår jag ihäl dig och du fortsätter hota och jag slår ihäl dig så är anledningen att jag slår ihjäl dig att du inte förstod jag menade allvar. Det år inte svårare än så.
Där upphör din skuld och övergår i min eftersom provokationen inte ger mig rätt att slå ihål dig för att du inte förstod.
I en krimtråd om mitt mord på dig inte få diskutera att du hotade mig innan jag slog ihäl dig blir absurt.
Försök klargöra din skuldproblematik så skingrar dimman ska du se.
#TeamSanningen

Goddag själv, yxskaft.
Anledningen till mordet är självklart inte att LW hotade med att berätta för HD att dom fortfarande låg.
Anledningen är att SD inte kunde hantera situationen på annat sätt än att mörda henne.
Varför du är så fixerad vid att se gärningen ur SD:s perspektiv är möjligen psykologiskt intressant för den som undrar hur
du är funtad (vårt tråd-geni Rosamund kan säkert förklara det), men sett till gärningen är det av mindre intresse.
Men du kanske alltid har detta fokus? Person A säger "va fan gloru på?" och spöar upp person B. Snoris leder utredningen och ägnar all kraft åt att se om det ändå inte finns något fog för person A:s påstående.
Hasse tröttnar på frugans gnäll om morgonsupen och stryper henne. Utredar-Snoris lyfter på varje sten för att utreda exakt
hur jävla gnällig frugan var egentligen.
Mustafa blir provocerad av dotterns brist på respekt för familjehedern när hon upptäcks promenera ensam med Ahmed. Det blir en balkongflygning för dottern, och den första åtgärd konstapel Snoris vidtar är att göra en oskuldscheck på liket för att se om fadern hade fog för sin provokationskänsla.
Osv.