2020-03-22, 15:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej det skulle varit kanske ett mellanrum där emellan. Jag svarade Snoris på att det ibland tar tid att sluta fred med sina föräldrar - tid som inte LW fick. Tänk dig sedan ett mellanrum och självklart var referensen till LW. Ibland blir det snabbt och otydligt.

Ok då förstår jag, absolut kan det ta tid att sluta fred med sina föräldrar beroende på vad det handlar om, framförallt när det gäller missbruk av olika slag.

Nu blir jag lite frågande ang LW:s föräldrar hade hon dålig kontakt med dem?
Citera
2020-03-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ok då förstår jag, absolut kan det ta tid att sluta fred med sina föräldrar beroende på vad det handlar om, framförallt när det gäller missbruk av olika slag.

Nej, det är SD som har dålig kontakt med sina föräldrar (men han verkar vara mer eller mindre adopterad av HD:s föräldrar).
Citera
2020-03-22, 16:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men vad är det egentligen du tjatar om (förutom att du verkar gå igång oerhört på att vara så elak som möjligt mot LW)? Det är väl fullständigt självklart att SD upplevde sig provocerad av LW. Han tog ju för fan ett tillhygge och slog henne till mos med 17 slag.

Jag antar att du vill förskjuta en del av skulden, från SD och till LW. Men där hugger du nog i sten, oavsett hur mycket du tjatar. Man har liksom inte rätt att mörda någon man tycker är jobbig. Inte ens om denna person ligger runt, har problem med kidsen eller ostädat hemma.

Ta Palmemordet t ex. Tror du att det skulle mildra straffet en mm om mördaren berättade hur provocerad hen blev av alla dumma skatter, politiskt dribbel och OP:s kvinnoaffärer?

Trams, sanningen är grym inte jag.

Du liksom flera andra måste lära er skilja på anledningen att hon blev mördad med att hon blev mördad.

Två separata tankar i skaĺlen samtidigt. Att du/ni blandar ihop skulden för dådet med anledingen till dådet är orsaken till att vi som intresseras av anledningen, anklagas för att anse hon mördade sig själv.

Om du om och om igen hotar mig och jag varje gång lovar att då slår jag ihäl dig och du fortsätter hota och jag slår ihäl dig så är anledningen att jag slår ihjäl dig att du inte förstod jag menade allvar. Det åä inte svårare än så.

Där upphör din skuld och övergår i min eftersom provokationen inte ger mig rätt att slå ihål dig för att du inte förstod. Ke?

I en krimtråd om mitt mord på dig inte få diskutera att du hotade mig innan jag slog ihäl dig blir absurt.

Försök klargöra din egen skuldproblematik så skingrasmdimman ska du se.

#TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-22 kl. 16:32.
Citera
Medlem
Citat:
Om du läser aktbilaga 160 så framgår det hur många trosor de hittade i tvättkorgen, hon verkar inte tvätta särskilt ofta

?? Att hänga upp sig på dålig tvättfrekvens pga tio par trosor i tvättkorgen är väl att ta i? Det är en veckas förbrukning, max 10 dagar om man byter en gång om dan. Det var värmebölja så det är väl inte heller omöjligt att hon bytte mer än en gång per dag vid något tillfälle.
Citera
Medlem
Citat:
Hittade aktbilagan nu 160 s 47, NFC sakkunnigutlåtanden.

Jag har missuppfattat det med tre 3 trosor, det rörde sig om en 1 trosa med två DN:a från SD och en H*olmqvist, inte lätt att hålla reda på alla hennes män och trosor.

Som jag fattar det ur chattarna träffade hon bägge helgen 4-6 maj när hon var i Stockholm.
Citera
2020-03-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har inte förklarat varför du tror att vi inte kommer att för höra ljudupptagningar från rättegången.
Varifrån har du fått den informationen?

Precis. För på Youtube kan man under sökordet "rättegångar" få upp de flesta intressanta fall som har lett till fällande dom.
Citera
2020-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
?? Att hänga upp sig på dålig tvättfrekvens pga tio par trosor i tvättkorgen är väl att ta i? Det är en veckas förbrukning, max 10 dagar om man byter en gång om dan. Det var värmebölja så det är väl inte heller omöjligt att hon bytte mer än en gång per dag vid något tillfälle.
Hon tränade mycket och duschade kanske två gånger om dagen, och då byter man underkläder samtidigt. Likaså duschar man ofta efter man haft sex. Ytterligare ett byte alltså. Inget att hänga upp sig på.
Citera
2020-03-22, 16:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det också. Om man tänker på snyggtrosor, siden och sånt, som inte tål vilken behandling som helst.
Fan vad sorgligt att få hela sitt privatliv utsatt åt andra att rota i. Det stör mig.
Vem tittar förresten in i SDs kallingar?
NFC har rotat igenom hans smutstvätt också..,
Citera
2020-03-22, 16:41
Medlem
Citat:

Har uppfattat det som att LW hade mycket bra kontakt med sina föräldrar.

HD och SD hade god kontakt med HDs föräldrar.

Kontakten med SDs föräldrar verkade dock vara mycket sämre. De ville helst inte träffa barn och barnbarn till jul, varken hemma hos sej själva eller resa till dem. "För mycket bök med att sova över", tyckte de i ett förhör jag läste härom dagen.
Citera
2020-03-22, 16:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inga goda nyheter för åklagaren att SMS:et lästes på morgonen. Det omkullkastar hennes teori att mordet begicks 23.30 och mobilen stängdes av vid 1.47.

Nu är det öppet för möjligheten att polisen både missat att Lena dödats senare och att mobilens senaste aktivitet inte var 1.47 heller. Försvarsadvokaten lär ta upp detta också.
Men men...är det inte så enkelt att SD (eller gärningsmannen) tog telefonen från Lena efter mordet och sedan läste trafiken i den...?
Citera
2020-03-22, 16:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har uppfattat det som att LW hade mycket bra kontakt med sina föräldrar.

HD och SD hade god kontakt med HDs föräldrar.

Kontakten med SDs föräldrar verkade dock vara mycket sämre. De ville helst inte träffa barn och barnbarn till jul, varken hemma hos sej själva eller resa till dem. "För mycket bök med att sova över", tyckte de i ett förhör jag läste härom dagen.

Har oxå fått uppfattningen att LW hade bra kontakt med sina föräldrar , jag blev lite frågande när Maviel påstod motsatsen, har inte fått ngt bekräftat från denna än.
Citera
2020-03-22, 16:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Trams, sanningen är grym inte jag.

Du liksom flera andra måste lära er skilja på anledningen att hon blev mördad med att hon blev mördad.

Två separata tankar i skaĺlen samtidigt. Att ni blandar ihop skulden för gärningen med motivet är orsaken till att vi som intresseras av anledningen, anklagas för att anse hon mördade sig själv.

Om du om och om igen hotar mig och jag varje gång lovar att då slår jag ihäl dig och du fortsätter hota och jag slår ihäl dig så är anledningen att jag slår ihjäl dig att du inte förstod jag menade allvar. Det år inte svårare än så.

Där upphör din skuld och övergår i min eftersom provokationen inte ger mig rätt att slå ihål dig för att du inte förstod.

I en krimtråd om mitt mord på dig inte få diskutera att du hotade mig innan jag slog ihäl dig blir absurt.

Försök klargöra din skuldproblematik så skingrar dimman ska du se.

#TeamSanningen

Goddag själv, yxskaft. Anledningen till mordet är självklart inte att LW hotade med att berätta för HD att dom fortfarande låg. Anledningen är att SD inte kunde hantera situationen på annat sätt än att mörda henne.

Varför du är så fixerad vid att se gärningen ur SD:s perspektiv är möjligen psykologiskt intressant för den som undrar hur du är funtad (vårt tråd-geni Rosamund kan säkert förklara det), men sett till gärningen är det av mindre intresse.

Men du kanske alltid har detta fokus? Person A säger "va fan gloru på?" och spöar upp person B. Snoris leder utredningen och ägnar all kraft åt att se om det ändå inte finns något fog för person A:s påstående.
Hasse tröttnar på frugans gnäll om morgonsupen och stryper henne. Utredar-Snoris lyfter på varje sten för att utreda exakt hur jävla gnällig frugan var egentligen.
Mustafa blir provocerad av dotterns brist på respekt för familjehedern när hon upptäcks promenera ensam med Ahmed. Det blir en balkongflygning för dottern, och den första åtgärd konstapel Snoris vidtar är att göra en oskuldscheck på liket för att se om fadern hade fog för sin provokationskänsla.

Osv.
Senast redigerad av Betongbaletten 2020-03-22 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in