2020-03-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
”Hen” är det enda ordet jag är superallergisk mot. Tror det där kan ha varit första gången jag själv använde det faktiskt. Har full förståelse för de som inte läst så här långt ner i mitt inlägg.
Ja, ett journalistkonstruerat ord!

Om det ska vara neutralt, varför använda ett ord som påminner om henne.
Citera
2020-03-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.

Folk som inte kan använda "de" och "dem" kan jag inte ta seriöst för det ser ut som att de inte klarat av högstadiet. Typ som att skriva åxo, ejengklien etc.
Citera
2020-03-22, 08:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
"besvärande" "problematiskt" "Nazist" "rasist" "transfobisk" då vet man att man läser nåt av en vänster NPC . som du är!

och när man heller inte skriver "man" utan istället "en" exempel: när MAN går och handlar när det regnar ... gentemot: När EN går och handlar när det regnar. då är man en ideologiskt besatt person

Ja, eller så är det en västerbottning, för de talar ju så.
Citera
2020-03-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
"besvärande" "problematiskt" "Nazist" "rasist" "transfobisk" då vet man att man läser nåt av en vänster NPC . som du är!

och när man heller inte skriver "man" utan istället "en" exempel: när MAN går och handlar när det regnar ... gentemot: När EN går och handlar när det regnar. då är man en ideologiskt besatt person
Du menar istället för - inte gentemot...
Jag slutar generellt läsa när folk använder orde de inte vet vad de betyder för att det ska låta finare.
Citera
2020-03-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ja, de är man trött på alla tre. Inte orden, men varelserna som vistas i vårt samhälle.
Jo, det är orden vi är trötta på. Det var det som var ämnet.
Citera
2020-03-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du menar istället för - inte gentemot...
Jag slutar generellt läsa när folk använder orde de inte vet vad de betyder för att det ska låta finare.
FB är inte vad det varit. Förr hjälptes alla åt att få fram sanningen och reda ut vad som hänt. Nu har de högerextrema tagit över och bara spy galla över invandrarna. De 20 första sidorna kräks bara över invandrarna och ingen lägger ner tid på sanningen och få fram vad som hänt.
Så orden blatte, Mena och invällare triggar mig.
Senast redigerad av Restad 2020-03-22 kl. 10:04.
Citera
2020-03-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
FB är inte vad det varit. Förr hjälptes alla åt att få fram sanningen och reda ut vad som hänt. Nu har de högerextrema tagit över och bara spy galla över invandrarna. De 20 första sidorna kräks bara över invandrarna och ingen lägger ner tid på sanningen och få fram vad som hänt.
Så orden blatte, Mena och invällare triggar mig.
Och exakt var i mitt inlägg hittade du alla de ord du påstår dig ogilla...?
Och exakt av vilken anledning citerade du mitt inlägg...?

En anledning till förfallet är det meningslösa citerandet. Som om ett inlägg skulle bli bättre för att man citerade en slumpvis utvald person. Så du kanske ska hålla igen lite med ditt stenkastande med tanke på det enorma glashuset du ställt dig i.
Citera
2020-03-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och exakt var i mitt inlägg hittade du alla de ord du påstår dig ogilla...?
Och exakt av vilken anledning citerade du mitt inlägg...?

En anledning till förfallet är det meningslösa citerandet. Som om ett inlägg skulle bli bättre för att man citerade en slumpvis utvald person. Så du kanske ska hålla igen lite med ditt stenkastande med tanke på det enorma glashuset du ställt dig i.
Redogjorde bara för vilka ord jag ogillar, precis som du gjort i ditt inlägg.
Ber om ursäkt om jag inskränktare på ditt inlägg så har startat ett eget inlägg. Det får ju inte vara enkelt.
Senast redigerad av Restad 2020-03-22 kl. 10:54.
Citera
2020-03-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
”Dem gick till dem, där dem sa till dem att dem använder dem fel”

”Mannen, bror, jag svär, mammas död yao, walla bre”

Sådant tolererar inte jag.
Ja i synnerhet när en mening börjar med ordet ”Dem”. Då kan man sluta direkt. Eller kan en mening börja med ordet ”Dem”?
Citera
2020-03-22, 10:11
Medlem
dialektikers avatar
Folk som skriver jättelååånga inlägg, när man diskuterar något.

Och de som inte kan detta med styckeindelning (tyder på lägre intelligens, och med allra största säkerhet så har de inget vettigt att formulera).

Sedan var det någon som skrev SD-bliven i varenda inlägg hen skrev och jag upptäckte att personen var mindre begåvad och inte lönt att föra diskussion med.
(Obs: Jag gillar att vänsterfalangen och folk som är SD-kritiska ger sig in i diskussioner här på flashback, för jag vill ha dialog med folk av alla kategorier och se hur tankegångarna går).

Folk som skriver /och sitt nick i slutet av varje inlägg.
Eller #rymdkram i slutet av alla sina inlägg.

Folk som skriver En istället för Man. Dessa unfriendar jag även på facebook.

Och så de som blandar ihop de och dem i för stor utsträckning.

Samt de som skriver sms-språk. Väldigt lågbegåvade människor som bara skriver d istället för de, lr istället för eller.
Citera
2020-03-22, 10:13
Medlem
Hackenbush55s avatar
Svengelska i tal eller skrift får mig att bli ointresserad på två sekunder.
Folk som alltid använder "ända" och "enda" fel hela tiden stör mig.
Citera
2020-03-22, 10:15
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.

Jag trodde det var korrekt att använda de och dem. Dock ofta osäker vilket som ska användas av dem.

Men ska använda dom i fortsättningen då. Enklare för mig själv också..
Senast redigerad av Rysk-Bot 2020-03-22 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in